خودروی مسابقه‌ای تویوتا GR کرولا TC جدیدترین دست‌پخت گازو ریسینگ آمریکای شمالی TGRNA است که قیمتی فراتر از ۱۳۲ هزار دلار خواهد داشت.
تویوتا GR کرولا TC

در سال‌های اخیر خودروهای چهار چرخ محرک در رقابت‌های اسپرت دیده نشده‌اند اما تویوتا GR کرولا TC که جدیدترین محصول گازو ریسینگ آمریکای شمالی است این وضعیت را تغییر خواهد داد. TGRNA به توافقی ویژه با گروه موتور اسپرت SRO آمریکا دست یافته است. SRO سازمانی است که رقابت‌های موتور اسپرت را برگزار می‌کند و در سال ۲۰۲۵ نیز کلاس‌های TC و TCX را ترکیب خواهد کرد تا خودروها طراحی منعطف‌تری داشته باشند. GR کرولا TC از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی مدل استاندارد جاده‌ای استفاده می‌کند و به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک تویوتا مجهز است؛ اما سیستم چهار چرخ محرک خاص GR روی این خودرو وجود دارد که بجای دیفرانسیل مرکزی از کلاچ سود برده تا نیرو را به چرخ‌های عقب بفرستد. مت اندرسون مدیر بخش سیستم‌های الکترونیکی TGRNA می‌گوید کرولا TC گشتاور تولیدی را به‌صورت ثابت از جلو به عقب ارسال خواهد کرد.

اکستریم VX اکستریم VX

با اینکه تمامی قطعات قوای محرکه تویوتا GR کرولا TC شامل دیفرانسیل‌های لغزش محدود جلو و عقب تورسن از مدل جاده‌ای گرفته شده‌اند اما سیستم‌های کنترلی خودروی موردبحث منحصربه‌فرد است. گازو ریسینگ آمریکای شمالی از مدیریت پیشرانه و ABS بوش برای دقت بیشتر استفاده کرده و سیستم کنترل کشش و ABS خودرو نیز برای مسابقات توسعه یافته‌اند. مهندسان GR کرولا در ژاپن نیز با TGRNA همکاری داشته‌اند تا پیشرانه، گیربکس و سیستم چهار چرخ محرک با واحدهای کنترل بوش کار کنند.

سیستم تعلیق خودرو از همان ژئومتری مدل استاندارد جاده‌ای استفاده می‌کند اما به دامپرهای قابل تنظیم و ترمزهای آلکان مجهز شده است. به این مورد باید رول کیج مورد تایید فیا را نیز افزود. طبیعتاً کابین نیز از تجهیزات غیرضروری خالی شده و در آن صندلی‌های اسپرت، کمربند ایمنی شش نقطه‌ای، داشبورد دیجیتال بوش و پانل کنترل TGRNA برای عملکردهای متنوع خودرو وجود دارند. غربیلک فرمان نیز از تویوتا سوپرا GT4 گرفته شده است. در بخش آیرودینامیکی هم شاهد قطعات جدیدی همچون بال بزرگ هستیم. البته باید دانست در پشتی این خودرو همانند مدل جاده‌ای از نوع کامپوزیتی است بنابراین مهندسان TGRNA مجبور به تولید قطعات جدیدی برای نصب بال روی بدنه بوده‌اند.

تویوتا GR کرولا TC در رقابت‌های SRO TC سال آینده باید به مصاف خودروهای مختلف، از هوندا سیویک تایپ R دیفرانسیل جلو گرفته تا بی ام و M2 دیفرانسیل عقب برود. همانند بسیاری از رقابت‌های موتور اسپرت، SRO قوانین متنوعی را برای تضمین رقابت مناسب بین این خودروها در نظر می‌گیرد. اگرچه هنوز قیمت خودروی موردبحث مشخص نشده اما انتظار می‌رود GR کرولا TC قیمتی بالاتر از ۱۳۲ هزار دلار GR86 کاپ داشته باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

source

توسط autokhabari.ir