عملکرد فنی تیگارد X35 چگونه است؟

تیگارد X35 یکی از کراس اوور های مونتاژی بازار است که در رده قیمتی خود حرف هایی برای گفتن دارد. در این مطلب به بررسی عملکرد فنی آن می پردازیم.

تیگارد X35 یکی از محصولات مونتاژی است که برند مادر آن شرکت بایک است. بایک (BAIC) یکی از خودروسازان مطرح و مشهور کشور چین است که سابقه همکاری با خودروسازان مطرحی همچون؛ مرسدس بنز و جیپ را در کارنامه خود دارد و در برخی از تولیدات خود از زبان طراحی این شرکت ها استفاده می کند. این شرکت تا کنون توانسته محصولات اقتصادی مختلفی را در بازار های جهانی عرضه کند که یکی از آنها بایک X3 است که ما آن را در بازار ایران با نام تیگارد X35 می شناسیم.

ما در این مطلب می خواهیم نگاهی کلی به مشخصات فنی این خودرو نگاهی داشته باشیم و عملکرد فنی آن را بررسی کنیم.

مشخصات فنی تیگارد X35

تیگارد X35 مانند بسیاری از کراس اوور های مونتاژی، دارای یک موتور ۱.۵ لیتری توربو شارژ است که می تواند نهایت قدرت ۱۴۷ اسب بخار و گشتاور نهایی ۲۱۰ نیوتن متر را تولید و از طریق جعبه دنده CVT به چرخ های جلو منتقل کند.

عملکرد فنی تیگارد X35 چگونه است؟

تیگارد ایکس ۳۵ در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب سیستم تعلیق تورشن بیم بهره می برد. این نوع سیستم تعلیق با اینکه سیستم تعلیق بروزی نیست اما در این خودرو عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند تا حد بسیاری مانع از انتقال ضربات ناشی از ناهمواری های جاده شود. این خودرو دارای استاندارد آلایندگی یورو ۶ بوده و مصرف سوخت میانگین آن به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۷.۲ لیتر است.

بررسی عملکرد فنی تیگارد X35

اگر بخواهیم نگاهی کلی به قوای محرکه این خودرو بیاندازیم باید بگوییم که با در بخش فنی با یک کراس اوور معمولی روبرو هستیم که عملکرد بخش فنی آن نه راننده و سرنشینان را به وجد می آورد و نه عملکرد خسته کننده ای از خود به نمایش می گذارد. با این حال یکی از نکاتی که می توان به آن اشاره کرد این است که پیشرانه این خودرو از فناوری شرکت بایک بهره می برد که به واسطه همکاری این شرکت با غول های خودرو سازی جهان، می توان انتظار کیفیت ساخت و متریال مناسبی را از آن داشت. به طور کلی می توان گفت آن چیزی که در مشخصات و قوای محرکه آن بیان می شود در واقعیت می توان به خوبی احساس کرد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که به دلیل کیفیت مناسب متریال و فناوری های استفاده شده در پیشرانه تیگارد X35 هماهنگی به نسبت قابل قبولی با سوخت و بنزین ایران داشته و مصرف سوخت میانگین این خودرو حدودا ۷.۲ لیتر گزارش شده است.

عملکرد فنی تیگارد X35 چگونه است؟

همانطور که اشاره شد در بخش جعبه دنده تیگارد X35 از گیربکس های CVT استفاده شده است که عملکرد چندان شگفت آوری را در این بخش نمی بینیم و به دلیل برخی ضوابط سازمان استاندارد، به صورت پیش فرض قابلیت تیپ ترونیک و مود اسپرت را در این بخش مشاهده نمی کنیم. اما شایان ذکر است که خریداران می توانند با مراجعه به نمایندگی ها شرکت تیگارد موتور این قابلیت ها را به این خودرو اضافه کنند.

عملکرد فنی تیگارد X35 چگونه است؟

اما نکته مثبتی که در تیگارد X35 می بینیم که در رقبای این خودرو کمتر دیده می شود استفاده از فرمان برقی SUPER EPS است که عملکرد بسیار درست و دقیقی را به نمایش می گذارد و میزان سفتی و نرمی آن با توجه به شرایط و حالت های رانندگی تغییر می کند.

در ادامه می توانید ویدیوی تست و بررسی تیگارد X35 را مشاهده کنید.

ویدیوی تست و بررسی تیگارد ایکس ۳۵

نوشته عملکرد فنی تیگارد X35 چگونه است؟ اولین بار در آخرین خودرو. پدیدار شد.

source

توسط autokhabari.ir