شرکت چری چین اعلام کرد در سال ۲۰۲۶ اولین باتری حالت جامد خود را عرضه خواهد کرد. این برند همچنین باتری‌های ۶C با توانایی شارژ بسیار سریع را نیز تولید کرده است.


این خودروساز شناخته شده در کنفرانس نوآوری جهانی خود ضمن اعلام این خبر اظهار داشت برند باتری کانپنگ نیز سه سری باتری را با توانایی‌های شارژ ۶C ارائه خواهد کرد. این باتری‌ها فقط با ۵ دقیقه شارژ توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را فراهم می‌کنند؛ اما چری با انتظار چارچوب زمانی مشخص اعلام داشت امسال به تراکم انرژی ۴۰۰ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم باتری می‌رسد و در سال آینده این رقم را به ۶۰۰ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم بهبود خواهد داد.

اکستریم VX اکستریم VX

در سال ۲۰۲۷ نیز تولید انبوه باتری حالت جامد چری کلید خواهد خورد. چینی‌ها ادعا می‌کنند خودروهای برقی مجهز به چنین باتری پیشرفته‌ای توان پیمایش ۱۵۰۰ کیلومتری خواهند داشت؛ اما جدای از باتری حالت جامد، برند کانپنگ سه سری باتری جدید را تولید خواهد کرد که مهم‌ترین ویژگی آن‌ها توانایی شارژ بسیار سریع است. تراکم انرژی باتری‌های لیتیوم آهن فسفات چری ۱۲۰ تا ۱۶۰ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم است و در خودروهای برقی شعاع حرکتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ کیلومتری و در خودروهای پلاگین هیبریدی برد برقی ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتری را فراهم می‌سازد. این باتری‌ها می‌توانند بین دماهای منفی ۳۰ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد کار کنند.

اما باتری‌های سری دوم که موسوم به سه تایی هستند برای خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی توان پیمایش ۶۰۰ تا ۸۰۰ و ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتر را فراهم خواهند ساخت. تراکم انرژی این نوع باتری‌ها ۱۴۰ تا ۲۰۰ وات‌ساعت در هر کیلوگرم است. همچنین باتری‌های یاد شده امکان کارکرد بین دماهای منفی ۴۰ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد را دارند. نهایتاً به سومین دسته از این باتری‌ها می‌رسیم که از نوع استوانه‌ای بزرگ هستند و می‌توانند شعاع حرکتی ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ کیلومتری را برای خودروهای برقی و برد برقی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلومتری را برای مدل‌های پلاگین هیبریدی ارائه نمایند.

باتری‌های کانپنگ امکان ۳ هزار سیکل شارژ را دارند و از تکنولوژی طراحی جاذب انرژی چند بخشی سود می‌برند. در ماه‌های آینده باتری‌های موردبحث در خودروهای برقی چری نصب خواهند شد. فروش خودروهای انرژی جدید این خودروساز در ماه سپتامبر از ۶۰ هزار دستگاه عبور کرد و به فراتر از ۲۴۴ هزار دستگاه رسید. یین تونگیوئه رئیس چری مدعی است فروش خودروهای موردبحث در ماه جاری به ۸۰ هزار دستگاه خواهد رسید و تا پایان سال جاری میلادی از ۱۰۰ هزار دستگاه عبور خواهد کرد. در پایان باید خاطرنشان ساخت جوینت ونچر سایک جنرال موتورز نیز اخیراً تولید باتری‌های ۶C را اعلام کرده و گفته که آن‌ها را از سال ۲۰۲۵ روی محصولاتش نصب خواهد کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

source

توسط autokhabari.ir