آلفارومئو جولیا کوادریفولیو و ب‌ام‌و M4 کامپتیشن هردو با ۵۱۰ اسب بخار قدرت در U-Drag رفت و برگشتی چه عملکردی خواهند داشت؟

اکستریم VX اکستریم VX

هرچند ب‌ام‌و M3 کامپتیشن رقیب اصلی آلفارومئو جولیا کوادریفولیو محسوب می‌شود ولی M4 هم از لحاظ مشخصات تفاوت چندانی با برادر سدان خود ندارد. جولیا که در پایان سال جاری از بازار ایالات‌متحده خداحافظی خواهد کرد، در سینهٔ خود ژن فراری را پنهان کرده است زیرا پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V6 توئین توربوی آن از پیشرانهٔ V8 فراری گرفته شده است. این پیشرانه ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. از سوی دیگر، ب‌ام‌و M4 هم از یک موتور شش سیلندر توئین توربو استفاده می‌کند که البته از نوع ۳ لیتری خطی است ولی دقیقاً مثل موتور آلفا ۵۱۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند هرچند که ۵۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری دارد.

در هردو خودرو، نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. این دو ماشین از لحاظ وزن هم با ۱۷۳۶ کیلوگرم برای آلفا و ۱۷۱۷ کیلوگرم برای ب‌ام‌و، بسیار به هم نزدیک هستند؛ بنابراین، با وجود قدرت یکسان و وزن مشابه، انتظار می‌رود شاهد رقابت نزدیکی باشیم. البته باید توجه داشت که جولیا فاقد لانچ کنترل است درحالی‌که M4 از یکی از بهترین سیستم‌های لانچ کنترل بهره می‌برد. همچنین این یک درگ معمولی نیست بلکه U-Drag است که یعنی خودروها پس از طی کردن ۴۰۰ متر، ترمز می‌گیرند، یک دور ۱۸۰ درجه می‌زنند و به خط شروع بازمی‌گردند؛ بنابراین، در این رقابت علاوه بر وزن و قدرت، چسبندگی لاستیکی‌ها و قدرت ترمزها هم اهمیت خواهد داشت.

در هردو مسابقه‌ای که بین این دو ماشین انجام شد، آلفارومئو از همان ابتدا با اختلاف زیادی عقب افتاد. این سدان ایتالیایی پس از ۴.۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید درحالی‌که M4 این کار را در ۳.۸ ثانیه انجام داد. اختلاف در پایان ۴۰۰ متر نیز با ۱۲.۳ ثانیه برای آلفا و ۱۱.۷ ثانیه برای ب‌ام‌و شگفت‌انگیز بود؛ بنابراین، تعجبی ندارد که کوپهٔ آلمانی با زمان ۳۳.۹ ثانیه، کل مسیر U-Drag را بسیار سریع‌تر از سدان ایتالیایی با زمان ۳۵.۵ ثانیه طی کرد. البته لازم به ذکر است که جولیا کوادریفولیو سال آینده ۱۰ ساله می‌شود درحالی‌که M4 اواخر سال ۲۰۲۰ معرفی شده و خودروی بسیار جدیدتری است.

مشخصات فنی

آلفارومئو جولیا کوادریفولیو ب‌ام‌و M4 کامپتیشن
پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۱۰ اسب بخار ۵۱۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر ۶۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۷۳۶ کیلوگرم ۱۷۱۷ کیلوگرم
قیمت پایه ۸۱,۳۵۵ دلار ۸۳,۱۹۵ دلار
قیمت تست‌شده ۸۶,۷۸۰ دلار ۱۱۱,۰۴۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۴ رای

source

توسط autokhabari.ir