بازار؛ گروه خودرو: چندی پیش همزمان با بهره‌برداری از ایستگاه شارژ جدید در آزادراه تهران-قزوین، نخستین خودروهای برقی به ناوگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران پیوستن، در این طرح خودروهای هونگچی E-QM۵ به طوری رسمی وارد ناوگان پلیس راهنمایی و رانندگی شد. پیوستن این خودروها طی همکاری مشترک میان معاونت آماد و پشتیبانی فراجا ک گروه بهمن انجام شد.

هونگچی E-QM۵ محصولی تمام برقی است که به لطف فناوری برقی سازی در چین می تواند نیاز حمل و نقل به محصول کم استهلاک، خودرو چابک برای پلیس راهنمایی و رانندگی و خودرو با کیفیت و ایمنی را تامین کند

نگاهی به هونگچی E-QM۵

گروه بهمن توسط شرکت زیرمجموعه خود یعنی بی ام کارز انواع مدل های هونگچی را به کشور وارد کرد. هونگچی را می توان برند و شرکت خودروساز دولتی چین معرفی کرد؛ رئیس جمهور چین در سفر خود به آمریکا از برند نامبرده جهت تردد استفاده کرد. البته محبوبیت هونگچی به اینجا ختم نمی شود، زیرا دولتمردان پکن و ارتش این کشور نیز از خودروهای هونگچی استفاده می کنند. بنابراین می توان دریافت که کیفیت این خودرو در قیاس با سایر خودروهای چینی بیش تر است.

هونگچی E-QM۵ محصولی تمام برقی است که به لطف فناوری برقی سازی در چین می تواند نیاز حمل و نقل به محصول کم استهلاک، خودرو چابک برای پلیس راهنمایی و رانندگی و خودرو با کیفیت و ایمنی را تامین کند.

خودرو نامبرده پلتفرم مشترک با محصول H۵ هونگچی دارد، هونگچی E-QM۵ به یک باتری ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز است که می تواند با یک بار شارژ کامل ۴۳۱ کیلومتر پیمایش در اختیار مالک خودرو قرار دهد. این خودرو می تواند ۱۸۸ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند.

این خودرو مجهز به امکانات رفاهی جدید مانند؛ صفحه نمایش ۱۰ اینچی در مرکز داشبورد، سیستم دارای قابلیت تشخیص صدا و فرمان‌های صوتی، دکوراتیو طرح چوب، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سنسورهای نور و باران، پد شارژ بی‌سیم، کروز کنترل، سیستم استارت و ورود بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند اتوماتیک و تریم‌های رنگی مختلف است.

سه نکته مثبت هونگچی E-QM۵ در ناوگان پلیس

هونگچی E-QM۵ باتوجه به اینکه خودرو تمام برقی محسوب می شود، خودرو متصل نیست. به بیانی بهتر عدم اتصال این خودرو سبب از بین رفتن ریسک امنیتی یا اصطلاحا جاسوسی از ناوگان پلیس می شود

پیوستن هونگچی E-QM۵ چه مزایایی دارد؟

ابتدا باید اشاره داشت که هونگچی E-QM۵ باتوجه به اینکه خودرو تمام برقی محسوب می شود، خودرو متصل نیست. به بیانی بهتر عدم اتصال این خودرو سبب از بین رفتن ریسک امنیتی یا اصطلاحا جاسوسی از ناوگان پلیس می شود. البته این موضوع به معنی عدم هوشمند بودن خودرو مذکور نیست.

دوم اینکه، ناوگان نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به خودروهای با شتاب و مانورپذیری بالا نیاز دارند تا در زمان اجرای وظایف یا انجام ماموریت قابلیت حرکتی را افزایش دهد. با توجه به شتاب و هندلینگ هونگچی E-QM۵ می توان گفت پس از کیا سراتو که نقدهای جدی به آن جهت پیوستن به ناوگان مذکور وارد بود؛ این خودرو برقی انتخاب شایسته نیروی انتظامی باید تلقی کرد.

سوم اینکه، باتوجه به برقی بودن هونگچی E-QM۵ توانایی پلیس راهنمایی و رانندگی در مانورهای شهری رشد و به لطف فناوری های مدرن ثبت و ضبط وقایع در کنار ناوبری پیشرفته سبب کارایی بیشتر خودرو نیروی انتظامی می شود. علیرغم اینکه هونگچی مذکور سبب کاهش استهلاک و آلایندگی می شود، منجربه تداعی چهره هوشمندنیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

source

توسط autokhabari.ir