بازار؛ گروه خودرو: حمل و نقل کالا در شهر یا توزیع مویرگی عموما با کامیونت های سبک یا پیکاپ های مخصوص حمل بار انجام می شود. در کشور طی ۵ دهه گذشته به دلیل فقدان عرضه محصولات متنوع در این کلاس خودرو بازی، نیسان جونیور یا همان نیسان زامیاد وظیفه توزیع کالا در حمل و نقل شهری را عهده دار بود. خودرو مذکور علیرغم تغییرات جزئی به دلیل ضعف های طراحی و فنی پلتفرم به خودرو پر مصرف، آلایندگی زیاد و ایمنی پایین تبدیل شد. در این میان بهمن دیزل به عنوان زیر مجموعه گروه بهمن محصولی به نام F۳۸ به بازار معرفی و عرضه کرد. این خودرو علاوه بر افزایش ایمنی، کاهش مصرف سوخت و بهبود فضای شهری سبب نوسازی حمل و نقل در خودروهای سبک تجاری نیز شده است. با این تفاسیر در ادامه به بررسی مزایا خرید F۳۸ به عنوان جانشین نیسان زامیاد خواهیم پرداخت؛

کامیونت F۳۸ به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد

نگاهی به کامیونت F۳۸

بهمن دیزل چندی پیش کوچکترین کامیونت سبک بازار ایران به نام فورس F۳۸ را عرضه کرد، همانطور که پیشتر اشاره شد F۳۸ به عنوان کامیونت سبک اقتصادی شناخته که جانشین به حق نیسان زامیاد است.

کامیونت F۳۸ به یک پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی مجهز است که ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۹۶ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می دهد. این پیشرانه تکنولوژی میتسوبیشی را با خود یدک می کند، برخلاف سایر کامیونت ها، F۳۸ دارای موتور بنزینی است. این کامیونت اقتصادی به یک گیربکس ۵ سرعته دستی مجهز است. فورس F۳۸ می تواند حداکثر ۲ تن بار را حمل کند، براین اساس مجموع وزن ناخالص آن ۳.۸ تن است.

برخلاف پیکاپ ها و کامیونت های سبک که در بازار کشور امکانات رفاهی مناسبی ندارند، کابین F۳۸ مدرن اما ساده طراحی شده است؛ داشبورد این خودرو به بک صفحه نمایش بزرگ با پشتیبانی سیستم عامل اندروید، فرمان دی کات، کنترلر مدیا روی فرمان، چراغ روشنایی روز، سیستم تهویه الکتریکی و سنسور نور مجهز است.

فورس F۳۸ حمل و نقل کالا را مدرن و ایمن می کند| شیوه فروش و مزایایی جانشین نیسان آبی را بشناسید

امکانات F۳۸ کیفیت و ایمنی حمل و نقل کالا در سطح شهر یا جاده را افزایش و ضریب تصادفات جاده ای را کاهش خواهد داد

آنچه رقیب F۳۸ در زامیاد ندارد

تولید انواع خودرو در سال جاری باید براساس استانداردهای ۸۵ گانه انجام شود، این استانداردها علاوه بر افزایش سطح ایمنی، سبب بهبود عملکرد و حرکت خودرو نیز خواهند شد. نیسان زامیاد نه تنها امکانات رفاهی F۳۸ را ندارد بلکه در دریافت استانداردها و ارائه ایمنی به سرنشین با چالش مواجه است.

فورس F۳۸ به سیستم های مانند کروز کنترل، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، فناوری ترمز اضطراری خودکار و سامانه هشدار خروج از خط مجهز است. البته این محصول سیستم هشدار برخورد از جلو را نیز دارا است.

فناوری های مذکور که به عنوان پارامترهای اصلی استاندارد ۸۵ گانه شناخته می شود، در حقیقت بخشی از ایمنی خودرو در سطح فعال است. به عبارتی دیگر این امکانات کیفیت و ایمنی حمل و نقل کالا در سطح شهر یا جاده را افزایش و ضریب تصادفات جاده ای را کاهش خواهد داد.

لازم به ذکر است که کیفیت F۳۸ به دلیل رعایت استانداردهای ۸۵ گانه بسیار بیشتر از نیسان جونیور یا همان نیسان زامیاد است.

جهت اطلاع رانندگان ناوگان حمل و نقل کالا باید یادآور شد که کامیون سبک اقتصادی F۳۸ با ظاهر جدید و امکانات بروز به شاسی و بدنه مستحکم و البته ایمن مجهز است. این مساله سبب شده تا ضریب حمل و نقل کالا مفید براساس وزن بیشتر از خودرو نیسان زامیاد باشد. موتور قدرتمند این وانت در کنار کیفیت بالا قطعات ضریب استهلاک را کاهش می دهد، از سوی بهمن دیزل متعهد به ارائه ۳ سال خدمات پس از فروش بدون احتساب پیمایش برای F۳۸ شده که این مزیت منجربه جلب رضایت مشتری خواهد شد.

قابل توجه سیاستگذار صنعتی

وزارت صمت به عنوان سیاستگذار صنعتی در کشور باید بداند که ۳۰ تا ۴۰ درصد حمل و نقل شهری کالاها توسط پیکاپ های تجاری و کامیونت های سبک انجام می شود، عمر ناوگان حمل و نقل کالا در شهر از معیارهای استاندارد عبور کرده و زمینه افزایش مصرف سوخت و کاهش ایمنی در چرخه حمل و نقل را ایجاد کرده است. بنابراین نیاز است که با تدوین سیاست های صنعتی صحیح و اصولی بستر نوسازی ناوگان حمل و نقل تجاری شهری را به کمک خودروسازان بخش خصوصی فراهم کند.

فورس F۳۸ حمل و نقل کالا را مدرن و ایمن می کند| شیوه فروش و مزایایی جانشین نیسان آبی را بشناسید

بررسی های بازار نشان می‌ دهد که برنامه و اهداف بهمن دیزل در فروش کامیونت فورس F۳۸ به صورت صد در صدی تحقق یافت

استقبال بازار از فورس F۳۸

گروه بهمن در راستای مشتری مداری محصولات تجاری خود، همواره شرایط متنوع فروش را فراهم کرده است. بهمن دیزل برای عرضه فورس F۳۸ به بازار طی دو ماه اخیر ۴ شیوه را در برنامه قرار داد؛ نخست اینکه کامیونت مذکور در بورس عرضه شد. شیوه دوم برای افزایش رضایتمندی مشتریان فروش به شکل اقساط طی همکاری با بانک سینا بود. سوم اینکه فورس F۳۸ به شکل لیزینگ در اختیار مشتریان قرار گرفت و نهایتا فروش نقدی خودرو مذکور نیر انجام شد.
بررسی های بازار نشان می‌ دهد که برنامه و اهداف بهمن دیزل در فروش کامیونت فورس F۳۸ به صورت صد در صدی تحقق یافت.

source

توسط autokhabari.ir