منتشر شده در ۰۱ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۲


پیش بینی درآمد دولت

معاون سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بودجه سال آینده پیش‌بینی واردات دو میلیارد دلار واردات خودرو انجام شد، گفت: درآمد حاصل از عوارض واردات این میزان خودرو برای دولت برابر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش آخرین خودرو به نقل از تسنیم، محمد حسین رحمتی معاون هماهنگی برنامه، بودجه و نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص افزایش قابل توجه حقوق گمرکی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ گفت: در بودجه سال آینده پیش‌بینی واردات دو میلیارد دلار واردات خودرو انجام شده که درآمد حاصل از عوارض آن برابر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

کسری تراز ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومانی در بودجه ۱۴۰۴

رحمتی در خصوص کسری تراز عملیاتی بودجه گفت: در بخش ۴ سقف تراز عملیاتی معادل ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان لحاظ شده است. در هزینه‌ها سود اوراق را می‌بینیم. سود اوراق بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ همت است. عدد ۴۷۰ همت نیز اوراقی است که تا کنون منتشر شده و در سود اوراق سال بعد منعکس شده است. ضمن اینکه بخشی از این کسری ناشی از ورود مصارف هدفمندی یارانه‌ها است. ۳۳۰ همت یارانه نقدی و هزینه‌های مربوط به خرید تضمینی گندم و سایر هزینه‌های هدفمندسازی است.

وی گفت: برای برخی موارد در فرا بودجه در بودجه، عدد یک در نظر گرفته می‌شد. در حال حاضر کسری تراز عملیاتی با اعداد واقعی محاسبه می‌شود. اگر تراز عملیاتی را با سایر کشورها مقایسه کنیم، بخش صادرات نفتی و درآمدهای نفتی در بخش درآمدهای عمومی وارد می‌شود. اما بر اساس قانون مادر و عرف تعاریفی که وجود داشته است، این عدد در بخش دارایی‌های سرمایه‌ای در نظر گرفته شده است. با توجه به این موارد عدد کسری تراز عملیاتی با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست. گزارش بودجه یکی از مهم‌ترین اصلاحاتی است که در بودجه انجام شده است. اگر در بودجه شناسه و تطابق با برنامه هفتم ذکر شده، به طور کامل مشخص است.

source

توسط autokhabari.ir