نسخهٔ سه‌گانه‌سوز کیا نیرو به یک مخزن گاز مایع ۴۰ لیتری LPG مجهز شده است و با هر بار سوخت‌گیری کامل می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر را طی کند.

اکستریم VX اکستریم VX

درحالی‌که خودروهای الکتریکی هنوز با مشکل شعاع حرکتی محدود مواجه هستند، خودروهای هیبریدی هرگز از این مشکل رنج نمی‌برند و در نمونه‌های جدید می‌توانند با یک باک پر بنزین و شارژ کامل باطری حتی تا ۱۰۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کنند. بااین‌حال، کیا پا را از این هم فراتر گذاشته و با معرفی نسخهٔ جدیدی از کراس‌اوور نیرو، وعدهٔ ارائهٔ شعاع حرکتی ۱۶۰۰ کیلومتری را داده است. این نسخه که قوای محرکهٔ سه‌گانه‌سوز دارد، در ظاهر کاملاً شبیه دیگر نسخه‌های نیرو به نظر می‌رسد ولی زیر این بدنهٔ آشنا داستان متفاوتی جریان داد.

نیرو سه‌گانه‌سوز، در کنار قوای محرکهٔ هیبریدی با باک بنزین ۴۲ لیتری، به یک مخزن ۴۰ لیتری گاز مایع LPG هم مجهز شده است. این خودرو با مخزن گاز و بنزین پر، می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلومتر را با یک بار سوخت‌گیری طی کند. این عددی است که حتی خودروهای هیبریدی معمولی هم فقط می‌توانند رؤیای آن را داشته باشند چه رسد به خودروهای الکتریکی. علاوه بر این، میزان تولید دی‌اکسید کربن نیرو سه‌گانه‌سوز هم نسبت به نسخهٔ هیبریدی معمولی ۶ درصد کاهش پیدا کرده است. به گفتهٔ کیا، این اولین خودروی هیبریدی است که می‌تواند با سوخت LPG هم کار کند.

در داخل نیرو سه‌گانه‌سوز در کنار دکمهٔ استارت، دکمه‌ای نصب شده که با فشردن آن، پیشرانه در حالت گازسوز قرار می‌گیرد. روی این دکمه همچنین میزان LPG باقیمانده در مخزن هم نشان داده می‌شود. پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی این کراس‌اوور کره‌ای ۹۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در کنار این، یک موتور الکتریکی با ۴۳ اسب بخار قدرت هم وجود دارد که انرژی موردنیاز آن توسط یک پکیج باطری ۱.۳۲ کیلووات ساعتی تأمین می‌شود. مجموع خروجی این قوای محرکه ۱۲۶ اسب بخار قدرت و ۲۶۵ نیوتن متر گشتاور است.

تبدیل نیرو به نسخهٔ گازسوز LPG توسط شرکت ایتالیایی تجهیزات گاز BRC صورت گرفته ولی این خودرو همچنان با گارانتی کامل هفت‌ساله و ۱۵۰ هزار کیلومتری کیا ارائه می‌شود. طبق محاسبات این شرکت کره‌ای، نیرو سه‌گانه‌سوز می‌تواند هزینهٔ سوخت سالانه را تا ۵ هزار یورو کاهش دهد. بااین‌حال، این نسخه حدود ۲ هزار یورو از نیرو هیبرید معمولی گران‌تر است. قیمت کیا نیرو سه‌گانه‌سوز از ۳۴,۴۵۰ یورو آغاز می‌شود که این رقم در تیپ پرچم‌دار به ۴۲,۴۰۰ یورو می‌رسد. عرضۀ این خودرو هم‌اکنون در ایتالیا آغاز شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

source

توسط autokhabari.ir