منتشر شده در 02 آبان 1403 ساعت 17:41

پژو ۲۰۸ ریسینگ معرفی شد ؛ هاچبکی اسپرت و جذاب برای مسابقات اتومبیلرانی

در گذشته نه چندان دور پژو مدل‌های ویژه‌ای را با پسوندGTI  و  Rallyeدر سبد محصولات خود داشت. این مدل‌ها از لحاظ فنی ارتقا یافته بودند، به همین خاطر در مقایسه با مدل‌های استاندارد عملکرد بسیار بهتری به نمایش می‌گذاشتند. با افول برند پژو، دیگر خبری از این مدل‌ها نیست و جای خالی خودروساز فرانسوی در بازار خودروهای اسپرت به شدت احساس می‌شود. با وجود این شاخه موتور اسپرت استلانتیس (کمپانی مادر پژو) با رونمایی از ۲۰۸ ریسینگ، به گذشته پر افتخار این برند ادای احترام کرده است.

طراحی ظاهری و داخلی

پژو ۲۰۸ ریسینگ از یک موتور و شاسی تقویت‌شده سود می‌برد و برای ارتقای ایمنی در داخل کابین آن تغییرات زیادی ایجاد شده است. طبق انتظار این خودرو بر پایه پژو فیس‌ لیفت ۲۰۸ توسعه پیدا کرده و از ویژگی‌های منحصر بفردی همچون رینگ‌های فولادی سفید، خطوط سبز لیمویی در چراغ‌های روشنایی در روز (DRL) و بدنه سفید با طرح‌های گرافیکی خاص برخوردار است. از لحاظ طرح بدنه و نمای ظاهری این خودرو به شدت یادآور پژو ۱۰۶ رالی می‌باشد.

پژو ۲۰۸ ریسینگ معرفی شد ؛ هاچبکی اسپرت و جذاب برای مسابقات اتومبیلرانی

در داخل کابین، مهندسان شاخه موتور اسپرت استلانتیس پژو ۲۰۸ ریسینگ را به میله‌های محافظ مخصوص و سیستم اطفاء حریق خودکار تجهیز کرده‌اند تا این خودرو با مقررات سازگاری داشته باشد. داشبورد نیز به گونه‌ای طراحی شده که از انعکاس نور جلوگیری می‌کند. نمایشگر چندمنظوره، کلید قطع مدار و دکمه‌های کنترلی سفارشی بر روی کنسول مرکزی از دیگر ویژگی‌های کابین هستند. در کنار این‌ها باید گفت ۲۰۸ ریسینگ به معماری الکترونیکی ویژه مسابقات تجهیز شده تا تیم‌ها بتوانند به راحتی داده‌های مربوط به عملکرد خودرو در پیست را گردآوری و تحلیل کنند.

پژو ۲۰۸ ریسینگ معرفی شد ؛ هاچبکی اسپرت و جذاب برای مسابقات اتومبیلرانی

مشخصات فنی پژو ۲۰۸ ریسینگ

موتور سه سیلندر توربو شارژ ۱.۲ لیتری پژو ۲۰۸ ریسینگ با بهینه‌ سازی‌ های صورت گرفته، ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این رقم در مقایسه با خروجی مدل استاندارد ۴۴ اسب بخار بیشتر و در مقایسه با خروجی نسخه Rally4 از ۲۰۸ به اندازه ۶۶ اسب بخار کمتر می‌باشد. نیروی این موتور از طریق یک جعبه ‌دنده شش سرعته دستی با ضرایب کوتاه به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این موتور فقط با سوخت سوپر اتانولE85  کار می‌کند و به گفته پژو ۳۰ درصدCO2 کمتری نسبت به بنزین وارد جو می‌کند. به موازات افزایش خروجی موتور، سیستم ترمز و تعلیق نیز تقویت شده تا مهار اسب بخارهای بیشتر، در پیچ‌ها چالش‌برانگیز نشود! برای این خودرو رژیم لاغری تجویز شده، از این رو پژو ۲۰۸ ریسینگ وزنی برابر با ۱۰۵۰ کیلوگرم دارد.

قیمت و زمان عرضه

قیمت پژو ۲۰۸ ریسینگ ۳۸,۹۰۰ یورو (بدون احتساب مالیات) تعیین شده که بسیار کمتر از نسخهRally4  است. استلانتیس از هم‌اکنون فروش این خودرو را آغاز کرده و از فوریه ۲۰۲۵ تحویل سفارشات مشتریان را کلید خواهد زد. ناگفته نماند این نسخه از ۲۰۸ مجوز شرکت در سری مسابقات جدید FR6 را دارد.

source

توسط autokhabari.ir