برخی منتقدان تسلا نگرانی‌های خود درباره راندمان پایین شارژ بی‌سیم سایبرکب را ابراز کرده‌اند اما ایلان ماسک با رد این ادعاها اظهار داشته تفاوت معنی‌داری وجود ندارد.


مدیرعامل این خودروساز آمریکا با اعلام اینکه تکنولوژی شارژ القایی سایبرکب راندمان فراتر از ۹۰ درصد خواهد داشت، نگرانی‌ها درباره ناکارآمدی این سیستم را رد کرد. یکی از یوتیوبرهای محبوب با نام مارکوس براونلی اعلام کرده بود تکنولوژی شارژ القایی مشابه نمونه بکار رفته در تسلا سایبرکب به حدی ناکارآمد است که می‌تواند باعث تنفر مصرف‌کنندگان شود. در این نوع شارژ خودرو، شارژر هیچ اتصال و ارتباط فیزیکی با خودرو ندارد. اما مدیرعامل تسلا با رد این ادعاها اظهار داشت:

اکستریم VX اکستریم VX

در صورتی که سیستم موردبحث طراحی درستی داشته باشد، هیچ تفاوت معنی‌داری در راندمان شارژ القایی و استاندارد وجود نخواهد داشت. همیشه یک واسطه القا در مسیر شارژ وجود دارد.

اما چرا چنین تکنولوژی‌ای تا این حد خبرساز شده است؟ همان‌طور که می‌دانید تسلا سایبرکب ۲ نفره با سیستم کاملاً خودران معرفی شد و خبری از پدال‌ها یا فرمان در آن نبود. این وسیله نقلیه در واقع مخصوص رانندگی خودکار طراحی شده و بنا به گفته ماسک، انتظار می‌رود قبل از سال ۲۰۲۷ وارد خط تولید شود. ماسک پس از رونمایی این محصول افزود که قیمت سایبرکب کمتر از ۳۰ هزار دلار خواهد بود.

البته مدیرعامل تسلا به خاطر اعلام چارچوب‌های زمانی جاه‌طلبانه برای تولید محصولات جدید این برند شناخته می‌شود و یکی از مثال‌های بارز آن نسل جدید تسلا رودستر است که در ابتدا انتظار می‌رفت سال ۲۰۲۰ از راه برسد اما فعلاً خبری از تولید آن نیست. مارکوس براونلی حتی چند روز قبل با انتشار ویدئویی اعلام کرد اگر تسلا بتواند سایبرکب را قبل از سال ۲۰۲۷ و با قیمت ۳۰ هزار دلار عرضه کند موهای خود را جلوی دوربین خواهد تراشید! باید منتظر ماند و دید که آیا این وعده تسلا رنگ واقعیت به خود می‌گیرد یا همانند پروژه‌هایی همچون رودستر و سایبرتراک با تأخیرهای متعدد روبرو می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۳ رای

source

توسط autokhabari.ir