اگر به دنبال اسب بخار فراوان هستید مقاله مربوط به قوی ‌ترین خودروهای دنیا از مجله پدال را حتماً دنبال کنید!


ما در عصر طلایی قدرت خودروها زندگی می‌کنیم و سوپر اسپرت معمولاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و یا بیشتر دارند. حتی برخی شاسی بلندها و سدان های خانوادگی نیز چنین ارقام دیوانه‌واری را ارائه می‌کنند. پیشرانه‌های درون‌سوز قوی‌تر از هر زمان دیگری هستند و خودروهای برقی نیز فرصتی عالی برای مهندسان فراهم کرده‌اند تا قدرت و گشتاور باورنکردنی خود را به رخ بکشند. یک خودروی هیبریدی می‌تواند بهترین گزینه باشد چراکه گشتاور آنی موتور برقی را با اسب بخار نهایی پیشرانه بنزینی ترکیب می‌کند و نتیجه آن هم شتاب گیری موشک وار است. به نظر نمی‌رسد که جنگ اسب بخار به این زودی‌ها پایان یابد و بنابراین زمان آشنایی با قوی ‌ترین خودروهای دنیا در مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ فرا رسیده است. ما روی خودروهای استوک و جاده‌ای فابریک تمرکز داریم و خودروهای مخصوص پیست، سفارشی، تولید محدود و تیونینگ شده در این مقاله ذکر نشده‌اند. بد نیست بدانید لیست موردبحث شامل ۲۵ خودروست اما برای جلوگیری از طولانی شدن مطلب تنها به ۱۰ خودروی اول لیست اشاره شده است.

اکستریم VX اکستریم VX

قوی ‌ترین خودروهای دنیا

SSC تواتارا

قدرت: ۱۳۵۰ اسب بخار

تواتارا با رسیدن به سرعت ۴۷۴.۷ کیلومتر در ساعت رکورد قبلی خودش را شکست. این ابر خودروی کمیاب به پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو با ردلاین ۸۸۰۰ دور در دقیقه مجهز است و با سوخت اتانول می‌تواند ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند. این نیرو از طریق گیربکس ۷ سرعته دستی راهی چرخ‌ها می‌شود.

کونیگزگ CC850

قدرت: ۱۳۸۵ اسب بخار

CC850 ظاهری شبیه کونیگزگ CC8S یعنی اولین خودروی این برند دارد. مگا کار موردبحث از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو استفاده کرده و با سوخت E85 خروجی دیوانه‌وار ۱۳۸۵ اسبی دارد. نسبت قدرت به وزن CC850 برابر با ۱ اسب بخار به ازای ۱ کیلوگرم است. همچنین CC850 یکی از دو خودروی حاضر در این لیست با گیربکس دستی بوده هرچند گیربکس ۹ سرعته چند کلاچه خودرو می‌تواند تعویض‌های خودکار را نیز انجام دهد.

بوگاتی توربیون

قدرت: ۱۷۷۵ اسب بخار

بوگاتی در آینده‌ای نزدیک برقی خواهد شد و این کار با کمک شریک جدیدش یعنی ریمک کرواسی انجام می‌شود؛ بنابراین توربیون با پیشرانه ۱۶ سیلندر هیبریدی خود جزو الماس‌های کمیاب این برند است. پیشرانه درون‌سوز توربیون تنها ۹۸۶ اسب بخار قدرت دارد اما اضافه شدن دو موتور برقی به جلو و یک موتور به عقب باعث شده خروجی کل خودرو به ۱۷۷۵ اسب بخار برسد. توربیون صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیه‌ای دارد.

ریمک نورا

قدرت: ۱۸۱۳ اسب بخار

ریمک به خوبی می‌داند که چگونه اسب‌های قوی را از دل موتورهای برقی بیرون بکشد. نورا با خروجی ۱۸۱۳ اسبی خود صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ادعایی ۱.۸۵ ثانیه‌ای دارد و رکوردهای زیادی را شکسته که از جمله آن‌ها می‌توان به رکورد سریع‌ترین خودروی برقی دنیا با حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر در ساعت اشاره کرد.

هنسی ونوم F5

قدرت: ۱۸۱۷ اسب بخار

دیگر خودروی حاضر در لیست قوی ‌ترین خودروهای دنیا هنسی ونوم F5 است که همه نسخه‌های آن به فروش رسیده هرچند امکان خرید نسخه رودستر یا مدل جدید روولوشن آن وجود دارد. در همه مدل‌ها پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربو با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت قرار دارد. این هیولا می‌تواند به سرعت فراتر از ۴۸۳ کیلومتر در ساعت دست یابد.

پینین فارینا B59

قدرت: ۱۸۷۷ اسب بخار

پینین فارینا باتیستا با ۱۹۰۰ اسب بخار قدرت در لیست ما حضور دارد اما این شرکت یک هایپرکار بسیار قدرتمند دیگر را نیز تولید می‌کند. B59 فقط به تعداد ۱۰ دستگاه تولید می‌شود و چهار موتور برقی آن قدرت ترکیبی ۱۸۷۷ اسبی را فراهم می‌سازند. این هیولا در کمتر از ۲ ثانیه می‌تواند سرعت خود را از سکون به ۹۶ کیلومتر در ساعت برساند.

پینین فارینا باتیستا

قدرت: ۱۹۰۰ اسب بخار

باتیستا را می‌توان معادل ایتالیایی ریمک نورا دانست. این خودرو البته کمی قوی‌تر از نورا بوده و به لطف استفاده از ۴ موتور برقی قدرت ۱۹۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. حداکثر سرعت باتیستا ۳۵۱ کیلومتر در ساعت اعلام شده است.

لوتوس اوایا

قدرت: ۱۹۷۲ اسب بخار

اوایا از ساختار ساده و سبک‌وزن محصولات پیشین لوتوس سود نمی‌برد. این شرکت که حالا به دست چینی‌ها افتاده روی خودروهای برقی پرفورمنس تمرکز دارد و سوپرکار اوایا با خروجی حدود ۲۰۰۰ اسب بخار بسیار لب توجه می‌کند. قیمت هر دستگاه اوایا به حدود ۲.۳ میلیون دلار می‌رسد.

آسپارک آوول

قدرت: ۱۹۸۴ اسب بخار

احتمالاً نام آسپارک آوول را کمتر از دیگر خودروهای حاضر در لیست قوی ‌ترین خودروهای دنیا شنیده‌اید. نسخه تولیدی این هیولای کمیاب ژاپنی در سال ۲۰۲۰ معرفی شد اما همچنان امکان خرید آن با قیمت ۳.۱ میلیون دلار وجود دارد. هایپرکار برقی آسپارک ۱۹۸۴ اسب بخار قدرت داشته و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۱.۷۲ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند.

کونیگزگ جمرا

قدرت: ۲۳۰۰ اسب بخار

پایان‌بخش این مقاله محصولی از کونیگزگ است که توانایی حمل چهار نفر را داشته و از پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری توئین توربو به همراه مجموعه برقی پیچیده استفاده می‌کند. جمرا در مجموع ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند و در این بخش از بازار قیمت اهمیتی ندارد. اگر مجبور باشید قیمت خودرو را بپرسید قطعاً توانایی خرید آن را ندارید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

source

توسط autokhabari.ir