منتشر شده در 03 آبان 1403 ساعت 12:00


بازگشت آئودی A2 به دنیای خودروهای الکتریکی با مدل جدید  A2 E-Tron

آئودی A2 که ۲۵ سال پیش به بازار معرفی شد، با طراحی منحصربه‌فرد و بدنه‌ای از جنس آلومینیوم در زمان خود یک خودروی خاص و پیشرفته به حساب می‌آمد. این هاچبک با وجود ویژگی‌های مدرنی که داشت، تنها حدود پنج سال در خط تولید باقی ماند. پس از وقفه‌ای طولانی اکنون گروهی از کارآموزان آئودی به سراغ این خودرو رفته و آن را برای عصر مدرن احیا کرده‌اند.

به گزارش آخرین خودرو، در نسخه احیاشده از آئودی A2 پیشرانه بنزینی جای خود را به یک پیشرانه تمام الکتریکی داده است. به همین خاطر حالا این خودرو با نام A2 E-Tron شناخته می‌شود. متأسفانه آئودی اطلاعات دقیقی درباره پیشرانه جدید این پروژه جذاب ارائه نکرده، اما در نمای ظاهری آن تغییرات قابل توجهی دیده می‌شود. از جمله این تغییرات می‌توان به لوگوهای نورانی مشابه مدل‌های E-Tron امروزی، جلو پنجره بروز شده، چراغ‌های جلو و عقب مدرن، حذف دستگیره‌های در و انتقال محل پلاک خودرو اشاره کرد.

بازگشت آئودی A2 به دنیای خودروهای الکتریکی با مدل جدید  A2 E-Tron

آئودی A2 در ۲۵ سال پیش با مجموعه‌ای از موتورهای کوچک بنزینی و دیزلی به بازار عرضه شد، اما مهم‌ترین ویژگی آن بدنه آلومینیومی بود که در آن زمان یک نوآوری به‌ شمار می‌آمد. با این حال، این ویژگی نتوانست مشتریان را جذب کند و آئودی با فروش کم این مدل مواجه شد. تولید A2 تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت و سپس این مدل از خط تولید خداحافظی کرد.

در سال ۲۰۱۱، آئودی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت نمونه‌ای الکتریکی از این خودرو را به نمایش گذاشت و نام A2 را دوباره زنده کرد. با وجود این، A2 هرگز به خطوط تولید برنگشت. در سال ۲۰۱۰، آئودی با معرفی مدل A1 که به عنوان یک خودروی کوچک‌تر از A3 وارد بازار شد، جای کمی برای بازگشت A2 باقی گذاشت.

در هر حال، کارآموزان آئودی با احیای این مدل و تبدیل آن به یک خودروی الکتریکی، نشان دادند که A2 همچنان می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد. اگر قرار است این خودرو دوباره به خط تولید بازگردد، امیدواریم با شکل و شمایلی مشابه با A2 E-Tron راهی بازار شود.

source

توسط autokhabari.ir