بازار؛ گروه خودرو: ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا به تازگی اعلام کرد؛ براساس پیش بینی های انجام شده، سال آینده ۲۰ تا ۳۰ درصد فروش خودروهای تسلا افزایش خواهد یافت. ماسک در تلاش است که به سرمایه گذاران تسلا اعتماد و اطمینان از بهبود کسب و کار تسلا و فروش خودروهای برقی را دهد. ‌ با توجه به اینکه تسلا اخیرا محصول جدید خود یعنی ربوتاکسی را معرفی کرد، اکنون برنامه ریزی های تسلا در راستای کاهش ریسک های عرضهحصکل مذکور است.

پیش بینی های که در خصوص رشد فروش تسلا در سال آینده انجام شده، منجربه افزایش ارزش سهام تسلا در معاملات بورسی روز گذشته آمریکا شد. براساس آمار منتشره، این خودروساز روز گذشته ۱۲ درصد رشد سهام را تجربه کرده است؛ این مساله سبب افزایش ۸۰ میلیارددلاری سهام تسلا در بازار شده است.
کاهش هزینه تولید خودروهای تسلا براساس برنامه ریزی های انجام شده سبب ایجاد اطمینان برای سرمایه گذاران تسلا می شود؛ چرا که این خودروساز آمریکایی قصد ایجاد چالش در وسایل نقلیه خودران برای چینی ها را دارد. ‌ ربوتاکسی تسلا که به تازگی معرفی شد، اعلان جنگ خودروسازان غربی به تولیدکنندگان چینی در زمینه خودروهای خودران است.

از همین رو ایلان ماسک، روز گذشته طی کنفرانس تلفنی با تحلیلگران، گفت: هیچ خودروسازی از تولید وسایل نقلیه الکتریکی نمی تواند کسب سود داشته باشد. بنابراین تسلا اگر با فروش خودروهای الکتریکی کسب سود می کند، ناشی از مدیریت چالش ها است که سوددهی داشته است. بنابراین ما سال آینده خودروهای خودران را عرضه می کنیم تا سودآوری بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: پس از اینکه تسلا تاییدیه های نظارتی را در کالیفرنیا و تگزاس دریافت کند، فروش و پذیرش خودروهای جدید تسلا مجهز به سیستم تمام خودران آغاز خواهد شد.

شرکت خودروسازی تسلا طی بیانیه ای اعلام کرد که علیرغم وجود تقاضا نامشخص و عقب نشینی رقبا از سرمایه گذاری در این حوزه، تسلا همچنان از سرمایه گذاری در توسعه خطوط تولید خودروهای برقی، برنامه های کاهش هزینه و سرمایه گذاری حیاتی در پروژه های هوش مصنوعی حمایت خواهد کرد. تسلا در حال آماده سازی تدارکات برای تولید و عرضه خودروهای مقرون به صرفه و جدید در نیمه نخست سال ۲۰۲۵ است. ‌

براساس اطلاعات منتشره، سود سه ماهه سوم سال میلادی جاری شرکت تسلا به ۱۷.۰۵ درصد رسیده است. سه ماهه دوم سال میلادی جاری این شرکت فقط ۱۴.۶ درصد افزایش سود داشته است. ‌ غول تولید کننده خودروهای برقی و هوشمند معتقد است براساس برنامه ریزی های انجام شده قیمت هر محصول را به ۳۵ هزار و ۱۰۰ دلار خواهد رساند. این سازنده خودروهای برقی اعلام کرده که قیمت مواداولیه باتری کاهش و به مرور زمان اثر آن در بازار نمایان خواهد شد. ‌

تسلا طی ۹ ماهه سال میلادی جاری حدود ۱.۲۹ میلیون دستگاه خودرو برقی به مشتریان تحویل داده است. این خودروساز برای شکست رکورد سال گذشته باید ۵۱۴ هزار و ۹۲۵ دستگاه دیگر تولید و عرضه کند.

source

توسط autokhabari.ir