تیونر آمریکایی رویای طرفداران جیپ را با تولید پیکاپ رانگلر به واقعیت تبدیل کرده است.
جیپ در سال ۲۰۱۹ از نسخه دو در رنگلر با پسوند J2 کانسپت رونمایی کرد؛ یک وانت متوسط با سقف بازشونده و امکانات آفرودی همیشگی محصولات این شرکت. اما مسئولان برند یادشده آن را کنار گذاشتند و رویای هوادارانشان را هم بههمراهش به فراموشی سپردند؛ تا اینکه «ژوزف گاتاس» از تیونینگ «Soflo کاستوم» تصمیم گرفت که به این ایده فراموششده، جانی تازه ببخشد.
ای خودروی تازه که JTT نام دارد، بر پایه رنگلر JL آلتیمیت توسعه پیدا کرده است. سازنده برای تغییر کاربری این خودرو، درهای عقب آن را حذف کرده و بهجای آن، یک تخت بار ۱۵۰۰ میلیمتری را در عقب تعبیه کرده است. یک بخش بار مربعی با طول ضلع ۶۰ سانتیمتر هم برای حمل بار اضافه در نظر گرفته شده است تا خیال خریداران JTT را راحت کند.
طراحان مجموعه SoFlo تصمیم گرفتند تا برای بازسازی همان حالوهوای دوستداشتنی رنگلر J2 کانسپت از میلهای تقویتی آلومینیومی بخش بار هم استفاده کنند.
هر چند طراحی کلی JTT هویت اصلی یک جیپ رنگلر را نشان میدهد اما از المانهای برخوردار شده که در نسخههای عادی و شرکتی این شاسیبلند یافت نمیشوند و چهرهای متمایز را برای محصول SoFlo به ارمغان آوردهاند. ازجمله تغییرات بصری این خودرو میتوان به رنگ خاص خاکی اشاره کرد که با دو پرداخت براق و رنگ نظامی آفرودی در اختیار مشتریان قرار میگیرد. رینگهای آفرودی بزرگ و اسپرت ۲۰ اینچی در جلو و ۲۲ اینچی در عقب بهترتیب درون تایرهای آفرود ۳۷ و ۴۰ قرار گرفتهاند تا JTT بتواند از پس هر نوع مسیر صعبالعبوری بر بیاید.
SoFlo اعلام کرده که خریداران میتوانند از میان سه پیشرانه متفاوت، نمونه دلخواه خود را برای JTT انتخاب کنند. نسخه پایه یک موتور توربودویزلی با توان تولید ۶۷۸ نیوتن متر گشتاور است. نمونه دوم یک موتور V8 همی ۳۹۲ با توان تولید ۴۸۵ اسب بخار قدرت و آخرین گزینه، یک واحد سوپرشارژر هلکت همی V8 با توان تولید ۷۱۷ اسب بخار قدرت است. بنابراین مشخص است که تیونر آمریکایی کار خود را جدی گرفته و رضایت مشتریانش را در اولویت قرار داده است.
SoFlo به بهبود اجزای بیرونی رنگلر بسنده نکرده و کابین را هم دستخوش تغییرات مثبت قرار داده است. تیم داخلی تودوزی این تیونر وظیفه آمادهسازی چرم تمام صندلیها و کابین را بر عهده داشته و تصمیم گرفته تا از رنگبندی قهوهای کلاسیک بههمراه بخشهای سیاهرنگ برود تا حالوهوایی بهاصطلاح نوستالژیک را در کابین JTT ایجاد کند. این کابین زیبا از فناوریهای روز دنیا مانند نمایشگر مرکزی مجهز به اپلکارپلی، دوربین پارک، کروزکنترل تطبیقی، بلوتوث داخلی و کنترل مخصوص میریت چراغهای آفرودی بیرونی SoFlo هم بهرهمند شده است.
گاتاس اعلام کرده که تنها ۲۷ دستگاه از جیپ رنگلر JTT را تولید خواهد کرد. علاقهمندان هماکنون میتوانند هماکنون از طریق وبگاه SoFlo ثبتسفارش کند. او درباره تولید این خودرو میگوید:
JTT مانند ستاره راک در میان مدلهای رنگلر است. همه ما ستارههایی مثل هندریکس، جاپلین و کوباین را میشناسیم و میدانیم که در سن ۲۷ سالگی به چه دستاوردهایی رسیدند.
تاکنون دو دستگاه رنگلر JTT به دست مشتریان رسیده و تنها ۲۵ نمونه از آن باقی مانده است. قیمت آن هم آنقدر زیاد هست که اگر کسی نیاز دارد آن را بداند، احتمالا توان خریدش را نخواهد داشت. نظر شما درباره این رنگلر خاص چیست؟ آیا سیاست عرضه جیپ طرفدارانش را بلاتکلیف کرده است؟
source