شرکت لوتوس در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد مدل اسپرت امیرا آخرین خودروی بنزینی کمپانی خواهد بود، چرا که این شرکت قصد دارد از سال ۲۰۲۸ به یک برند تمام الکتریکی تبدیل شود. اما این خودروساز اصالتاً انگلستانی از تصمیم خود عقب نشینی کرده و گفته دیگر برنامهای برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی از موعد مذکور ندارد. این کمپانی میخواهد محصولات آتی خود را به جای پیشرانه برقی، با پیشرانه های هیبریدی راهی بازار کند.
سیگنال منفی مشتریان، دلیل اصلی لوتوس برای بازنگری در برنامهها
ظاهراً بی میلی و عدم تمایل مشتریان خودروهای لوکس نسبت به خرید مدلهای الکتریکی باعث شده لوتوس از تصمیم قبلی خود صرف نظر کند. مدیرعامل این کمپانی در مصاحبه اخیر خود که در حاشیه نمایشگاه خودروی گوانگژو برگزار شده، از برنامهریزی برای توسعه تکنولوژی «سوپر هیبرید» خبر داده است. در این تکنولوژی پتانسیلهای موتور بنزینی توربو شارژ و فناوری شارژ سریع با هم ترکیب میشوند. آنطور که نشریه اتو کار گزارش کرده، خودروهای مجهز به این تکنولوژی بردی برابر با ۶۸۰ مایل (نزدیک به ۱۱۰۰ کیلومتر) خواهند داشت.
چرخش به سمت پیشرانه هیبریدی شارژی
مدیرعامل لوتوس دلیل در مصاحبه خود گفته: «ما در لوتوس همیشه بهترین تکنولوژی موجود برای پیشرانه را انتخاب میکنیم، فرقی نمیکند که بنزینی باشد، تمام الکتریکی، هیبریدی یا دارای افزایش دهنده برد حرکتی.» اما نکته تأمل برانگیز اینکه لوتوس قبلاً به مخالفت با پیشرانه های هیبریدی شارژی پرداخته و آنها را از لحاظ تجربه رانندگی، مخصوصاً هنگام خالی شدن باتری، نامناسب توصیف کرده بود. برای حل این مشکل لوتوس تصمیم گرفته که از معماری ۹۰۰ ولتی استفاده کند تا باتری در سریعترین زمان ممکن شارژ شود.
در حال حاضر مشخص نیست که چه مدلی از لوتس به پیشرانه هیبریدی جدید مجهز خواهد شد. شاید نسخه فیس لیفت از شاسیبلند Eletre و سدان Emeya با این نوع پیشرانه تولید شوند. احتمال اینکه این گمانهزنی درست از آب دربیاید، زیاد است؛ زیرا پیشرانه هیبریدی شارژی سازگاری بالاتری با خودروهای چهار درب دارد تا مدلهای اسپرت سبک وزن.
source