مقامات هند قصد دارند مشوق‌های تولید خودروهای برقی را برای خودروسازانی که مدل‌ها را در کارخانه‌های موجود در این کشور می‌سازند، گسترش دهند، به جای اینکه مزایا را به خودروسازانی که مایل به ساخت کارخانه‌های جدید هستند، محدود کنند.

به گزارش مجله ماشین، خودروسازانی که حداقل ۵۰۰ میلیون دلار برای تولید خودروهای برقی در هند با ۵۰ درصد منابع داخلی سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند از کاهش قابل توجه مالیات واردات بهره‌مند شوند.

این طرح شامل سرمایه‌گذاری در کارخانه‌های موجود نیز می‌شود به شرطی که مدل‌های برقی در یک خط تولید جداگانه با رعایت معیارهای تامین محلی ساخته شوند.

برای اطمینان از رفتار عادلانه با خودروسازان، دولت حداقل هدف درآمد خودروهای برقی را برای یک کارخانه یا خط تولید تعیین می‌کند که باید برای واجد شرایط بودن در این طرح رعایت شود.

تویوتا علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در خط مونتاژ جداگانه برای خودروهای برقی است.

هیوندای می‌خواهد بداند آیا هزینه‌های تحقیق و توسعه جزء الزام سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری محسوب می‌شود.

واحد هند فولکس‌واگن خواهان انعطاف‌پذیری بیشتر در جدول زمانی سرمایه‌گذاری است.

این تغییرات در سیاست هند با هدف تشویق سرمایه‌گذاری در خودروهای برقی توسط خودروسازان مختلف و ایجاد یک اکوسیستم قوی برای خودروهای برقی در این کشور صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه نوشته

هند تسلا را فراموش کرد و به آینده برقی فکر می‌کند