این آفوردر ترکیبی توسط یک شهروند آلمانی ثروتمند در لسآنجلس سفارش داده شد و طرح اولیه به سرعت تکمیل شد. اسپارو با استفاده از نبوغ خود چرخ هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ را که در فرودگاه ژنو بدون تلفات سقوط کرد، این خودرو را ساخت. این خودرو که با چرخهای یک بوئینگ 727 سقوطکرده تجهیز شده بود، ترکیبی بینظیر از لوکسگرایی و مهندسی پیشرفته را به نمایش گذاشت.
درنهایت این پروژه، اسپارومانسترجی نام گرفت. چرخهای این خودرو با ارتفاع 20اینچ و عرض 14اینچ، با تغییراتی که توسط گودیر اعمال شد، در این هیولای جادهای نصب شدند. ساختار این خودرو نیز از مواد پیشرفته مانند کولار (نوعی فیبر آروماتیک پلیآمید) ساخته شده است که استحکام، سختی و پایداری حرارتی بالایی دارد. این ویژگیها باعث شدهاند این خودرو دارای پویایی و ویژگیهای دینامیکی منحصربهفردی باشد.
این آفوردر را باید یک تکساخت ترکیبی بنامیم زیرا شاسی لندروور، انجین مرسدسبنز 8 سیلندر 6.3 لیتری 350 اسببخاری، چراغهای عقب سیتروئن بیاکس و… کنار هم قرار گرفتند تا این باگی ترکیبی ایجاد شود.
اسپارو یکی از پیشروترین متخصصان پلیاستر در جهان بود. با این حال براساس روایت Option Auto، بدنه Monster G از کولار ساخته شده است، فیبر مصنوعی که در جلیقههای ضدگلوله استفاده میشود که البته استفاده از آن در خودروها چندان رایج نیست ولی مزیت اصلی آن سبکی و استحکام است. اما وقتی چرخهای بوئینگ را دارید، فقط چند کیلوگرم با وزن تانکها فاصله خواهید داشت. فرانکو اسپارو اشاره کرد که بدنه کولار در فراری 550 او نیز استفاده شده بود.
اگر زمانی در جایی دورافتاده این خودرو خراب شد، اسپارو یک ژنراتور در صندوق عقب قرار داده است، همچنین یک مینیبایک برای رسیدن به نزدیکترین تعمیرگاه نیز درنظر گرفته شده بود. البته تنها مشکلی که اسپارو با آن مواجه شد، مسائل مالی بود.
پس از نمایش خودرو در نمایشگاه ژنو ۱۹۸۴ اسپارو توان کافی برای ادامه پروژه را نداشت. این شرایط مانع از آن شد که او بتواند این هیولا را کامل بسازد، موضوعی که باعث شد اولین نسخه به همراه چهار نمونه اولیه دیگر اسپارو به یک کلکسیونر ژاپنی فروخته شود. این خودرو ادای احترامی به جنون است؛ جنون عظمت، با چرخهای بزرگ هواپیما. جنون فنی، با مونتاژ بسیاری از قطعات مکانیکی مختلف در کنار هم.