منتشر شده در 13 آذر 1403 ساعت 13:00


موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch مدل ۲۰۲۴

منتقدان ممکن است موتورسیکلت‌هایی مانند هوندا CBR650R را نسخه‌ای ساده‌تر از مدل‌های اسپرت واقعی مانند Honda CBR600RR بدانند، زیرا بیشتر آن‌ها بر اساس شاسی‌های فولادی ساده ساخته شده‌اند و سبک سواری چندمنظوره‌تری دارند که با ظاهر اسپرت آن‌ها در تضاد است. اما ترکیب قیمت مناسب کمتر از ۱۳ هزار دلار ، توان خروجی متعادل و سبک سواری راحت‌تر، یک کلاس جدید از موتورسیکلت‌ های اسپرت ایجاد کرده است که شامل این مدل، GSX-8R، Triumph Daytona 660، Yamaha R7 و مدل‌های دیگر می‌شود. در این کلاس، موتور چهار سیلندر پرقدرت هوندا و گزینه گیربکس نیمه‌خودکار E-Clutch واقعاً ویژگی‌های برجسته‌ای هستند. ظاهر تیزتر مدل ۲۰۲۴ نیز باعث تقویت جایگاه این موتورسیکلت شده است.

دلایل خرید

پیشرانه بی‌نظیر

گزینه گیربکس E-Clutch با عملکرد دوگانه

ظاهر شبیه به یک Fireblade کوچک

موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

طراحی

با اینکه موتور و شاسی این مدل با نمونه‌ای که در سال ۲۰۱۹ معرفی شد یکسان است، نسخه به‌ روزرسانی‌ شده CBR650R ظاهر اسپرت‌تری دارد. این تغییرات شامل فلاپ‌ های تهاجمی‌ تر، طراحی مجدد زین و چراغ عقب جذاب است. در رنگ‌بندی قرمز، سفید و آبی که در اینجا دیده می‌شود، این موتورسیکلت کاملاً شبیه به یک Fireblade کوچک به نظر می‌رسد و برای چشم‌های غیرمتخصص تفاوت کمی با مدل جدی‌ تر CBR600RR دارد. کیفیت ساخت و پرداخت نیز مطابق با استانداردهای بالای مورد انتظار از هوندا است و در ارائه ظاهری آن کوتاهی محسوسی دیده نمی‌شود.

 البته با بررسی دقیق‌تر، متوجه می‌شوید که شاسی فولادی، دوشاخ غیرقابل تنظیم و تنظیمات راحت‌تر، آن را نسبت به موتورسیکلت‌های اسپرت واقعی کمتر پیشرفته کرده است. با این حال، این تغییرات به اندازه کافی قابل توجه هستند و برای افرادی که اولین تجربه سواری با موتورسیکلت‌های دارای فلاپ را دارند، احساس خاصی ایجاد می‌کنند.

مشخصات موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

وضعیت سواری

هوندا CBR650R نسبت به CBR600RR محور طولانی‌تری دارد، ارتفاع زین پایین‌تر است و موقعیت فرمان آن کمتر تهاجمی است. این ترکیب، تعادلی مناسب بین حس اسپرت و راحتی برای سواری‌های طولانی ایجاد می‌کند. در مقایسه با سایر موتورسیکلت‌های کلاس خود، موقعیت سواری آن کمتر تهاجمی است.

 این مدل به‌ خصوص در مقایسه با Triumph Daytona 660، Suzuki GSX-8R و Yamaha R7 کمی راحت‌تر است، اما این تفاوت‌ها تنها چند میلی‌متر هستند. به‌ علاوه، این مدل ظاهر اسپرت متقاعدکننده‌ای را با موقعیت سواری راحت‌تر ترکیب می‌کند. درست است که حالت نشستن مدل بدون فلاپ CB650R در شهر و برای رفت‌وآمد روزانه احتمالاً راحت‌تر است، اما برای استفاده در مسیرهای پرپیچ‌ و خم و گردش‌های اسپرت، هوندا CBR650R یک گزینه بسیار مناسب است.

طراحی موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

میزان کاربردی بودن

فلاپ‌ها و موقعیت سواری جمع‌تر، سواری طولانی در بزرگراه‌ها را راحت‌تر می‌کنند. اما فراتر از این، CBR650R بیشتر برای استایل اسپرت طراحی شده است تا کاربردی بودن همه‌جانبه. به این معنا نیست که نمی‌توانید کیف‌های نرم به آن وصل کنید، البته اگر سبک سفر کنید. اما اگر به دنبال موتورسیکلت مناسبی برای تورهای طولانی هستید، Tracer 9 گزینه بهتری خواهد بود.

طراحی موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

عملکرد فنی و ترمز

در بازاری که بیشتر تحت سلطه موتورهای دو سیلندر موازی است، موتور خطی چهار سیلندر ۶۴۹ سی‌سی هوندا واقعاً برجسته است. تنها موتور سه سیلندر Triumph Daytona 660 از نظر جذابیت و قدرت با آن برابری می‌کند. حتی در این شرایط، هوندا حس اسپرت‌تر و هیجان‌انگیزتری نسبت به رقبا دارد و بیشتر شما را به افزایش دور موتور تا محدوده‌های بالاتر تشویق می‌کند. قدرت ۹۵ اسب بخار آن را در صدر این کلاس قرار می‌دهد.

این حداکثر قدرتی است که هوندا می‌تواند ارائه دهد و همچنان نسخه‌ای سازگار با گواهینامه سطح دو بین‌المللی نیز ارائه کند. گزینه گیربکس E-Clutch نیز به شما امکان می‌دهد هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار سواری کنید. این انعطاف‌پذیری تجربه سواری را ارتقا می‌دهد و هنگام سواری اسپرت امکان تعویض دنده‌های دقیق را فراهم می‌کند. سیستم ترمز شامل دیسک‌های جلویی ۳۱۰ میلی‌متری و کالیپرهای چهار پیستونی است که عملکردی متناسب با این نوع موتورسیکلت ارائه می‌دهند.

عملکرد موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

سواری و هندلینگ

اضافه وزن ۲ کیلوگرمی گیربکس E-Clutch تأثیر زیادی بر عملکرد ندارد، اگرچه مکانیزم آن کمی از لحاظ ظاهری چشم‌نواز نیست. وزن کلی موتورسیکلت با این گیربکس ۲۱۱ کیلوگرم است که آن را به یکی از سنگین‌ترین موتورسیکلت‌ها در این کلاس تبدیل می‌کند (برای مقایسه، Yamaha R7 فقط ۱۸۸ کیلوگرم است). این وزن به این معناست که باید موتور را بیشتر به کار بگیرید تا عملکرد مطلوب را به دست آورید.

با این حال، تعادل خوبی بین چابکی و پایداری دارد که برای افرادی که تازه وارد دنیای موتورسیکلت‌های اسپرت می‌شوند مناسب است. سیستم تعلیق شامل دوشاخ‌های Showa SFF Big Piston غیرقابل تنظیم و کمک‌فنر عقب ساده است که تعادل مناسبی بین اسپرت بودن و راحتی ایجاد می‌کنند.

هندلینگ موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

هزینه‌های جاری

قیمت مناسب این موتورسیکلت‌ها یکی از نقاط قوت اصلی آن‌ها است و این سبک از موتورسیکلت‌ها را برای مخاطبان بیشتری در دسترس قرار می‌دهد. توان خروجی متعادل موتور نیز فشار کمتری بر قطعات مصرفی وارد می‌کند و مصرف سوخت بسته به نحوه سواری تغییر می‌کند.

قیمت موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

قابلیت اطمینان و دوام

این یک هوندا است! به طور جدی، با وجود به‌ روزرسانی‌ هایی که در این موتورسیکلت انجام شده، موتور آن قبلاً اثبات‌شده و مطمئن است. سیستم E-Clutch نیز بر پایه فناوری گیربکس‌های DCT هوندا طراحی شده و همچنان یک کابل فیزیکی برای عملکرد آن وجود دارد.

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

تجهیزات

موتور چهار سیلندر این موتورسیکلت یکی از ویژگی‌های اصلی و برجسته آن است. نسخه 2024 به نمایشگر TFT 5.0 اینچی با گزینه‌های متغیر و امکان اتصال به تلفن همراه از طریق یک اپلیکیشن اختصاصی مجهز شده است. سیستم‌های کمکی شاید به پیچیدگی مدل‌های جدیدتر نباشند، اما سادگی آن‌ها جذاب است. امکان خرید نسخه با گیربکس دستی معمولی نیز وجود دارد. به‌علاوه، پکیج Touring برای این مدل شامل کیف‌های نرم و گرم‌کن دستگیره‌ها است.

امکانات موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

چرا بخریم؟

موتورسیکلت‌های اسپرت مانند هوندا CBR650R بار دیگر جایگاه خود را به دست آورده‌اند. این کلاس موتورسیکلت پر از مدل‌های بسیار توانمند است و تصمیم‌گیری بین آن‌ها دشوار است. در نهایت، انتخاب شما به ترجیحات شخصی بستگی دارد. اگر ظاهر، گزینه گیربکس E-Clutch و انجین برای شما اهمیت دارد، هوندا یک انتخاب بسیار جذاب است.

خرید موتورسیکلت هوندا CBR650R E-Clutch

source

توسط autokhabari.ir