مدیر فنی لامبورگینی با توضیح دلیل کنار گذاشتن موتور V10، گفته است که این شرکت ابتدا برای تمراریو موتور V6 را در نظر داشته است.
لامبورگینی پس از حدود دو دهه، پیشرانهٔ V10 نمادین خود را کنار گذاشته و در جانشین هوراکان سراغ موتور V8 رفته است بااینحال، به گفتهٔ مدیر فنی لامبورگینی «روون مور»، این شرکت ابتدا یک موتور V10 جدید را برای تمراریو در نظر گرفته بود ولی به دلیل رعایت قوانین آلایندگی کنونی و آینده و همینطور نگرانی از بابت ورود به قلمروی روئلتو، نهایتاً این برنامه لغو شد. به گفتهٔ وی، ادامهٔ تولید موتور V10 تقریباً غیرممکن بوده است:
اگر به این بخش از بازار طی سه، چهار یا پنج سال گذشته نگاه کنید، میبینید که سطح قدرت بهطور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این یعنی اگر میخواستیم موتور تنفس طبیعی دیگری مثل V10 بسازیم که با قوانین آلایندگی کنونی یا آینده مطابقت داشته باشد تقریباً غیرممکن بود. برای این کار باید حجم موتور را بسیار افزایش میدادیم که به شخصیت V12 روئلتو بسیار نزدیک میشد و بنابراین دو ماشینی داشتیم که از لحاظ شخصیتی کاملاً به هم نزدیک بودند.
اگر لامبورگینی همان موتور V10 قبلی را هم حفظ میکرد، برای مطابقت با قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی باید قدرت آن را ۲۰ درصد کاهش میداد و بنابراین، قدرت موتور به تنها ۵۰۰ اسب بخار میرسید که تقریباً هماندازهٔ گالاردوی دو دهه پیش است. به همین دلیل، لامبورگینی تصمیم به کاهش تعداد سیلندرها گرفت. ابتدا قرار بود چهار سیلندر کم شود و جانشین هوراکان از موتور V6 استفاده کند ولی مقامات بالا ردهٔ شرکت این کوچکسازی شدید را رد کردند زیرا میترسیدند درحالیکه دو مدل قبلی به موتورهای V10 مجهز بودند، خریداران یک مدل شش سیلندر را نپذیرند. به همین دلیل، به گفتهٔ مور، درحالیکه تیم توسعهٔ لامبورگینی میتوانستند برای تمراریو موتوری V6 با پرفورمنسی مشابه V8 بسازند، ترجیح دادند این کار را نکنند:
ما فکر نمیکنیم V6 مناسب برند ما باشد
استفاده از همان موتور V10 امتحان پس دادهٔ قبلی حتی بهصورت تضعیفشده برای لامبورگینی ارزانتر تمام میشد زیرا به گفتهٔ مور، موتور V8 جدید به سرمایهگذاری دهها میلیون دلاری نیاز داشت و توسعهٔ آن حدود پنج سال طول کشیده است. این یعنی توسعهٔ موتور موردبحث در سال ۲۰۱۹ آغاز شده است. این پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو هرچند حجمی مشابه موتور V8 گروه فولکسواگن دارد که در اوروس و همینطور محصولات مختلف پورشه و آئودی استفاده میشود ولی یک پیشرانهٔ کاملاً اختصاصی برای لامبورگینی است؛ اما چرا لامبورگینی راهحل ارزانتر را انتخاب نکرد و از همان موتور V8 فولکسواگن بهره نبرد؟ مور میگوید:
همهٔ یک موتور V8 توئین توربو دارند و این چیز منحصربهفردی نیست. ما گفتیم اگر میخواهیم به این سمت برویم، باید موتوری با شخصیت بسیار منحصربهفرد داشته باشیم.
تمراریو در حال حاضر ۹۲۰ اسب بخار قدرت دارد که ۸۰۰ اسب بخار آن فقط توسط موتور بنزینی تولید میشود ولی به گفتهٔ مور، این پیشرانهٔ V8 در مدلهای آینده میتواند بهتنهایی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. وی در مورد سقف قدرت این موتور گفته است:
نمیدانم و متأسفانه نمیتوانم عدد دقیقی به شما بگویم ولی مطمئن باشید که عددی چهاررقمی است
بنابراین، باید منتظر نسخههای هیجانانگیزی از تمراریو باشیم ولی نه به این زودیها زیرا لامبورگینی هنوز تحویل نسخهٔ معمولی را آغاز نکرده است. پذیرش سفارشات برای جانشین هوراکان از سپتامبر امسال آغاز شد و بازخورد بسیار مثبتی از سوی مردم داشته است.
source