به گزارش مجله ماشین، این اقدامات جدیدترین تلاش برای حمایت از صنعت خودرویی در حال دست‌وپای زدن است که با توجه به بازار داخلی راکد، رشد اقتصادی کند و شرایط اعتباری سخت، آینده‌ای نامعلوم دارد.

در حال حاضر، بسته مشوق‌های خودروهای برقی ایجاب می‌کند که امسال برای هر خودروی وارداتی، یک خودرو در داخل تولید شود. این نسبت در سال ۲۰۲۵ به ۱.۵ خودرو برای هر خودروی وارداتی افزایش خواهد یافت.

دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا، مرکز مونتاژ و صادرات خودرو در منطقه و خانه تولیدکنندگان ژاپنی مانند تویوتا و هوندا است.

در سال‌های اخیر، این کشور شاهد موجی از سرمایه‌گذاری‌های خودروسازان چینی به ارزش بیش از ۱.۴۴ میلیارد دلار از سوی BYD، گریت وال موتورز و چاگان بوده است.

ناریت ترستیرساکودی، دبیرکل هیئت سرمایه‌گذاری، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تاکنون ۸۴ هزار خودروی BEV تحت بسته مشوق‌های EV 3.0 وارد شده است.

هیئت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که بخشی از تعهد تولید خودروسازان که تحت بسته اول تکمیل نشده است، به شرایط بسته مشوق بعدی منتقل خواهد شد.

ناریت پس از جلسه کمیته سیاست خودروهای برقی ملی دولت گفت: «هدف این است که از عرضه بیش از حد که می‌تواند منجر به جنگ قیمتی شدیدتری شود، جلوگیری کنیم.»

بسته مشوق‌های EV 3.5 که در سال ۲۰۲۴ اجرایی شد، تولید دو خودرو در سال ۲۰۲۶ را برای هر خودروی وارداتی تحت این طرح الزامی می‌کند. این نسبت در سال ۲۰۲۷ به سه خودرو برای هر خودروی وارداتی افزایش خواهد یافت.

رویترز پیش‌تر گزارش داده بود که خودروسازان برقی در تایلند قصد دارند به دلیل کاهش شدید فروش، شرایط مشوق‌ها را مجدداً مذاکره کنند.

هیئت سرمایه‌گذاری همچنین اعلام کرد که جلسه روز چهارشنبه کاهش نرخ مالیات مصرفی برای برخی از خودروهای هیبریدی محلی (HEV) و هیبرید ملایم (MHEV) را نیز تصویب کرد.

فروش و تولید داخلی خودرو در تایلند کاهش یافته است و تولید ماه اکتبر برای پانزدهمین ماه متوالی ۲۵ درصد کاهش سالانه داشته است. فروش محلی در آن ماه ۳۶ درصد کاهش یافت.

source

توسط autokhabari.ir