اگر می‌خواهید با قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی حال حاضر خودروسازان بزرگ جهان آشنا شوید، این مطلب پدال را که در دو قسمت تهیه شده از دست ندهید.

اکستریم VX اکستریم VX

همچنین بخوانید: قوی‌ترین پیشرانه خودروسازان بزرگ جهان؛ قسمت اول از پژو تا رولزرویس

آلفارومئو

قدرت: ۶۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر

آلفارومئو برای مدل‌های پرفورمنس کوادریفولیو، در سال ۲۰۱۵ پیشرانهٔ V6 توئین توربوی جدیدی را با نام 690T معرفی کرد. این موتور که اساساً همان پیشرانهٔ هشت سیلندر F154 فراری با دو سیلندر کمتر است، سال گذشته در سینهٔ سوپرکار آلفارومئو ۳۳ استراداله هم قرار گرفت و قدرت آن نسبت به مدل‌های کوادریفولیو افزایش قابل‌توجهی را تجربه کرد.

ب‌ام‌و

قدرت: ۶۳۵ اسب بخار

پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر

جالب اینکه قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی حال حاضر ب‌ام‌و در محصولات خود این شرکت دیده نمی‌شود بلکه زیر کاپوت مدل‌های رنجروور قرار دارد! این پیشرانه که N63 نام دارد، در نسخهٔ ۶۳۵ اسب بخاری فقط در رنجروور و دیفندر اوکتا دیده می‌شود. البته نسخه‌ای از این موتور با نام S63 قبلاً با ۶۳۵ اسب بخار در M5 CS استفاده می‌شد.

مازراتی

قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۷۳۰ نیوتن متر

مازراتی پس از خاتمهٔ قرارداد خود برای استفاده از پیشرانه‌های V8 فراری، اقدام به توسعهٔ یک موتور V6 جدید با نام نتونو کرد. این موتور اولین بار با ۶۳۰ اسب بخار در سوپرکار MC20 معرفی شد. در نسخهٔ جدید این سوپرکار با نام GT2 استراداله نیز قدرت موتور نتونو به ۶۴۰ اسب بخار افزایش پیدا کرده است.

آئودی

قدرت: ۶۴۰ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر

قوی‌ترین پیشرانه‌ای که در محصولات آئودی می‌بینیم، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکس‌واگن با نام EA825 است. این موتور که در محصولات مختلف آئودی استفاده می‌شود، بیشترین قدرت خود را در شاسی‌بلند اسپرت RS Q8 پرفورمنس تولید می‌کند. همین موتور در لامبورگینی اوروس هم استفاده می‌شود.

کادیلاک

قدرت: ۶۸۲ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۸۸۵ نیوتن متر

قوی‌ترین موتوری که در محصولات کادیلاک می‌بینیم، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LT4 جنرال موتورز است. این موتور در CT5-V بلک‌وینگ ۶۶۸ اسب بخار و در اسکالید V تا ۶۸۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همین موتور قبلاً در کامارو ZL1 و کوروت Z06 هم استفاده می‌شد.

پورشه

قدرت: ۷۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر

قوی‌ترین نسخهٔ موتور شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در حال حاضر در ۹۱۱ توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌شود ولی در GT2 RS نسل قبلی که تا سال ۲۰۱۹ تولید می‌شد، نسخه‌ای از همین موتور ۳.۸ لیتری، ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد.

نیسان

قدرت: ۷۲۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۷۸۰ نیوتن متر

قوی‌ترین موتور تاریخ نیسان همچنان در سینهٔ GT-R می‌تپد هرچند که به‌زودی باید با این خودرو و این موتور خداحافظی کنیم. این موتور که VR68 نام دارد، به‌طور اختصاصی برای GT-R توسعه پیدا کرد و هرچند در GT-R نیسمو ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در نسخهٔ ویژهٔ GT-R50 قدرت آن به رقم چشمگیر ۷۲۰ اسب بخار افزایش یافت.

مرسدس بنز

قدرت: ۷۳۰ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر

موتور ۴ لیتری V8 مرسدس در خودروهای مختلفی استفاده می‌شود ولی قوی‌ترین نسخهٔ این موتور که M178 نام دارد، با سیستم روغن‌کاری کارتل خشک و میل‌لنگ تخت، در محصولات مرسدس فقط در AMG GT بلک سریز استفاده شد. البته همین موتور با ۸۲۸ اسب بخار قدرت در سینهٔ آستون‌مارتین والهالا هم قرار دارد.

بنتلی

قدرت: ۷۵۰ اسب بخار

پیشرانه ۶.۰ لیتری W12 توئین توربو
گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متر

موتور W12 آشنای بنتلی از زمانی که در اوایل قرن بیست و یکم معرفی شد، در خودروهای مختلف گروه فولکس‌واگن استفاده شده است. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور، در مدل ویژه و تولید محدود بنتلی بتور با ۷۵۰ اسب بخار قدرت ارائه شد. بنتلی به‌تازگی به تولید موتور W12 پایان داده و آن را با یک قوای محرکهٔ V8 هیبریدی جایگزین کرده است.

فورد

قدرت: ۸۱۵ اسب بخار

پیشرانه ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ پردتور فورد ابتدا با ۷۵۰ اسب بخار قدرت در سینهٔ موستانگ شلبی GT500 قرار گرفت و سپس زیر کاپوت F150 رپتور R دیده شد. جدیدترین و قوی‌ترین نسخهٔ این موتور هم با ۸۱۵ اسب بخار قدرت در موستانگ GTD استفاده شده است.

لامبورگینی

قدرت: ۸۲۵ اسب بخار

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
گشتاور ۷۲۵ نیوتن متر

لامبورگینی همچنان به پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی وفادار مانده است. جدیدترین موتور V12 این شرکت که ابتدا در اونتادور معرفی شد، در جانشین آن یعنی روئلتو هم استفاده می‌شود و با ۸۲۵ اسب بخار قدرت، بیشترین خروجی خود را ارائه می‌کند. با کمک سیستم هیبریدی با سه موتور الکتریکی هم این رقم به ۱۰۱۵ اسب بخار می‌رسد.

پاگانی

قدرت: ۸۶۴ اسب بخار

پیشرانه ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو
گشتاور ۱۱۰۰ نیوتن متر

هر سه محصولی که پاگانی تاکنون در طول تاریخ خود تولید کرده به پیشرانه‌های V12 مجهز بوده‌اند. قوی‌ترین نسخهٔ این موتور با ۸۶۴ اسب بخار قدرت در جدیدترین محصول این شرکت یعنی یوتوپیا ارائه شده است. البته این موتور ساخت مرسدس AMG است و چنین قدرتی باید به‌پای مردان افلترباخ نوشته شود.

فراری

قدرت: ۹۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر

هرچند فراری به ساخت موتورهای V8 و V12 قدرتمند شهرت دارد ولی قوی‌ترین پیشرانهٔ آن موتور ۳ لیتری V6 توئین توربوی F163 است. این پیشرانه ابتدا با ۶۶۳ اسب بخار قدرت در سوپرکار ۲۹۶ معرفی شد ولی به‌تازگی در سینهٔ هایپرکار جدید F80 قرار گرفته و قدرت چشمگیر ۹۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند.

مک‌لارن

قدرت: ۹۲۸ اسب بخار

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۹۰۰ نیوتن متر

مک‌لارن برای هایپرکار جدید خود با نام W1 که جانشین P1 خواهد بود، پیشرانهٔ V8 کاملاً جدیدی را توسعه داده است که MPH-8 نام دارد. این موتور با ردلاین چشمگیر ۹,۲۰۰ rpm، قدرتی ۹۲۸ اسب بخاری تولید می‌کند که همراه با یک موتور الکتریکی به ۱۲۷۵ اسب بخار می‌رسد.

آستون‌مارتین

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۶.۵ لیتری V12
گشتاور ۹۲۵ نیوتن متر

موتور ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که توسط کاسورث توسعه پیدا کرده، قوی‌ترین پیشرانهٔ بنزینی در خودروهای آستون‌مارتین محسوب می‌شود. این موتور بی‌نظیر که ردلاین خارق‌العادهٔ ۱۱,۱۰۰ rpm دارد، یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های تنفس طبیعی جهان در خودرویی جاده‌ای و تولیدی به‌حساب می‌آید.

دوج

قدرت: ۱۰۲۵ اسب بخار

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ
گشتاور ۱۲۸۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ هلکت از همان زمان معرفی در سال ۲۰۱۵ قدرتی ویرانگر تولید می‌کرد و این رقم رفته‌رفته افزایش یافت. قوی‌ترین نسخهٔ موتور هلکت در نسخهٔ ویژهٔ چلنجر دیمن ۱۷۰ ارائه شد. این موتور با سوخت E85 تا ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما این رقم با بنزین به ۹۰۰ اسب بخار کاهش میابد.

شورلت

قدرت: ۱۰۶۴ اسب بخار

پیشرانه ۵.۵ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۱۱۲۰ نیوتن متر

پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 توئین توربوی LT7 که به‌تازگی در کوروت C8 ZR1 معرفی شده، قوی‌ترین موتور در تاریخ شورلت و به‌طورکلی جنرال موتورز محسوب می‌شود. نسخهٔ تنفس طبیعی این موتور که در کوروت Z06 استفاده می‌شود هم قوی‌ترین موتور V8 تنفس طبیعی جهان است.

کونیگزگ

قدرت: ۱۶۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۵.۱ لیتری V8 توئین توربو
گشتاور ۱۵۰۰ نیوتن متر

کونیگزگ برای آگرا که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی جدیدی را معرفی کرد و در جدیدترین هایپرکار خود یعنی یسکو هم همچنان از همین موتور استفاده می‌کند. این موتور که حالا ۵.۱ لیتر حجم دارد، با بنزین ۱۲۸۰ اسب بخار و با سوخت E85 تا ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بوگاتی

قدرت: ۱۶۰۰ اسب بخار

پیشرانه ۸.۰ لیتری W16 چهار توربو
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر

هرچند هایپرکار جدید بوگاتی توربیون با قوای محرکهٔ هیبریدی و ۱۸۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شده ولی هنوز قوی‌ترین موتور بنزینی این برند همان پیشرانهٔ ۸ لیتری W16 چهار توربوی قبلی است. این پیشرانه که توسط گروه فولکس‌واگن توسعه پیدا کرد، حداکثر ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

پایان

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۶ رای

source

توسط autokhabari.ir