شرکت تیونینگ منهارت از جدیدترین پروژه خود که شاسی‌بلند بی ام و XM با خروجی ۹۰۰ اسب بخار پرده‌برداری کرد.


این شرکت اخیراً تمرکز ویژه‌ای روی خودروهای بی ام و M داشته و به تازگی نیز بزرگ‌ترین آن‌ها را ارتقا داده است. ما درباره شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی XM صحبت می‌کنیم که با قدرت ۷۳۸ اسب بخار خود قوی‌ترین محصول باواریا به شمار می‌رود. البته منهارت خروجی این هیولا را به ۹۰۰ اسب بخار رسانده و روی بدنه و کابین آن نیز کار کرده است. منهارت نسخه دیگری از XM را نیز معرفی نموده که MHXM 900 II نام دارد و از نظر طراحی ظاهری بهینه‌سازی بیشتری را تجربه کرده است.

اکستریم VX اکستریم VX

در این خودرو شاهد تغییرات ظاهری و نصب رینگ‌های فورج کاری شده Y شکل از جنس فیبر کربن هستیم که وزن خودرو را کمی کاهش می‌دهد. اگر قدرت ۹۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۲۰ نیوتون متری کافی نیست می‌توانید کیت تیونینگ مرحله ۲ و ۳ را سفارش دهید که قدرت بیشتری را به ارمغان می‌آورد. فاکتور کلیدی در دستیابی به چنین قدرت قابل‌توجهی، ماژول MH ترونیک پاور باکس منهارت است که بین واحد کنترل فابریک پیشرانه و سنسورهای آن قرار می‌گیرد تا خروجی را بهبود بخشد. البته این ماژول به تنهایی کافی نخواهد بود و بنابراین سیستم اگزوز جدید به همراه خروجی‌های متفاوت و کاتالیزور جدید ۳۰۰ HJS نیز نصب شده‌اند.

جدای از امکان سفارش یا حذف کاتالیزور یاد شده، مشتریان می‌توانند وجود یا عدم وجود کنترل سوپاپ روی سیستم اگزوز را نیز انتخاب کنند. این ویژگی‌ها بر اساس قوانین کشوری که XM منهارت در آنجا تردد خواهد کرد متغیر هستند؛ اما نکته دیگر اینکه تریم فیبر کربن تقریباً در اکثر بخش‌های بدنه از جمله کاپوت بکار رفته است. داخل کابین نیز همین ماده سبک‌وزن و گران‌قیمت دیده می‌شود. منهارت اشاره‌ای به قیمت بی ام و XM خود نکرده اما با مراجعه به نمایندگی‌های آن می‌توان هم از قیمت کل پروژه و هم از قیمت تک‌تک قطعات مطلع شد. از آنجایی که منهارت یک شرکت تیونینگ است نه خودروساز بنابراین امکان خرید تکی این کیت نیز وجود دارد به گونه‌ای که بهای کیت پاور باکس آن حدود ۳ هزار دلار است. همچنین فنرهای کم ارتفاع H&R که ۶۲۷ دلار قیمت دارند ارتفاع XM در جلو و عقب را به ترتیب ۳۵ و ۳۰ میلی‌متر کاهش می‌دهند تا هم ظاهر خودرو جذاب‌تر شده و هم آیرودینامیک آن بهبود یابد.

پوشش آینه‌بغل‌های فیبر کربنی منهارت با قیمت ۸۲۰ دلار عرضه می‌شود و از آنجایی که ترمزهای XM تیون شده تغییری نکرده‌اند و تنها رنگ طلایی دارند بنابراین واضح است که اکثر بهبودهای رخ داده در این شاسی‌بلند آلمانی فقط ظاهری هستند. البته منهارت درخواست‌های شخصی مشتریان درباره تیونینگ خودروهای خود را نیز قبول می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

source

توسط autokhabari.ir