پورشه کاررا GT با تجهیز به لاستیکهای جدید میشلین، توانست یک دور پیست نوربرگرینگ را ۱۶ ثانیه سریعتر از رکورد قبلی خود طی کند.
تاثیر لاستیکهای جدید روی بهبود پرفورمنس یک خودروی قدیمی شگفتانگیز است. این موضوع را پورشه کاررا GT بهخوبی اثبات کرده است. این ابرخودروی V10 افسانهای که اکنون ۲۰ سال از عمرش میگذرد، با لاستیکهای جدیدی راهی پیست نوربرگرینگ شده و تایم بسیار سریعتری را ثبت کرده است. هرچند تولید کاررا GT در سال ۲۰۰۶ خاتمه پیدا کرد ولی پورشه همچنان با ارائهٔ قطعات و فراخوان، از این ماشین پشتیبانی میکند. در همین رابطه، در اکتبر امسال پورشه خبر از نصب لاستیکهای جدید میشلین پایلوت اسپرت کاپ ۲ بهصورت رایگان روی تمام نمونههای کاررا GT داد.
به گفتهٔ پورشه، این لاستیکهای جدید از طریق همکاری با میشلین بهطور اختصاصی برای کاررا GT توسعه پیدا کردهاند و عملکرد خودرو را بهبود میبخشند. این شرکت وعدهٔ مسافت توقف کوتاهتر، بهبود هندلینگ و مهمتر از همه، امکان ثبت لپ تایمهای سریعتر در پیستها را داده است. نشریهٔ المانی اسپرت اتو این شانس را پیدا کرده که ادعای پورشه را با استفاده از رانندهٔ اختصاصی این شرکت «یورگ برگمایستر» و با پشتیبانی تیم منثی ریسینگ در نوربرگرینگ آزمایش کند. برای این کار از یک کاررا GT زردرنگ با لاستیکهای جدید استفاده شده است.
این کاررا GT با رانندگی برگمایستر توانست یک دور پیست نوربرگرینگ را در ۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه طی کند. این تایم جدید ۱۶ ثانیه سریعتر از زمانی است که این خودرو در سال ۲۰۰۴ با رانندگی «والتر روهرل» در جهنم سبز به ثبت رساند. تایم جدید کاررا GT در نوربرگرینگ حتی از برخی خودروهای مدرن مثل پورشه ۹۱۱ GT3 نسل ۹۹۱، بامو M4 CSL و لکسوس LFA هم سریعتر بوده است. این نشان میدهد که تکنولوژی لاستیک چقدر پیشرفت کرده و لاستیکهای جدید چطور میتوانند به خودروهای قدیمی جانی تازه ببخشند.