ممنوعیت تبلیغات برای نمایشگاه سئول

چند روز قبل، مهدی چمران درباره دیدگاه فرمانداری درباره جابه‌جایی نمایشگاه خیابان سئول گفت: در ارتباط با این موضوع، فرمانداری مخالفت نکرده است. فرمانداری اعلام کرد درباره این یک مساله باید فراتر از شورای اسلامی شهر تصمیم‌گیری شود، نه اینکه مخالف این کار باشند. حتی خود وزارت صمت و سازمان نمایشگاه نیز مخالف این مساله نیستند. اما وقتی جدول درآمدزایی را اعلام می‌کنند (به‌خصوص که درآمدزایی هم دارد) عذرخواهی می‌کنم که بگویم به خاطر درآمد، سلامت شهر را می‌فروشند.

این موضوع به شدت مورد اعتراض همه شهروندان قرار گرفته و ما به نمایندگی از شهروندان این اعتراض را بارها تکرار کرده‌ایم. متاسفانه آن‌ها هم بارها به این اعتراضات گوش نکرده‌اند. به‌همین دلیل، اعلام کردیم شهرداری اجازه ندارد تبلیغات انجام دهد. اکنون دوباره به شهرداری تکلیف کردیم اجازه ندارد تابلوهای شهر را برای تبلیغات نمایشگاه سئول اجاره دهد.

نمایشگاه‌ها تقسیم شوند

به‌گفته مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب، تا سال ۱۴۰۱ فعالیت نمایشگاه شهر آفتاب چندان چشمگیر نبود و در دوره قبلی مدیریت شهرداری تهران به دلایل مختلف و خواسته یا ناخواسته این مجموعه به سمت تعطیلی کشیده شد که البته همه‌گیری کرونا هم مزید بر علت بود اما به‌گفته مسئولان فعلی این نمایشگاه، سال ۱۴۰۱ که این مجموعه توسط آنها تحویل گرفته شد، از برگزاری نمایشگاه خودرو در اردیبهشت همان سال تا بهمن سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰ نمایشگاه مختلف در شهر آفتاب برگزار شده، این در حالی است که از سال 13۹۵ تا ۱۴۰۰ حدود ۶۰ نمایشگاه در شهرآفتاب برگزار شده بود.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب درباره ویژگی‌های خاص این فضای نمایشگاهی بیان کرد: شهر آفتاب تنها نمایشگاهی است که اتوبان خروجی شهر تهران (خلیج‌فارس) در مجاورت آن قرار دارد و هیچ بار ترافیکی به شهر تحمیل نمی‌کند. ‌ شهرآفتاب تنها نمایشگاه دارای سالن‌های سرپوشیده استاندارد با ارتفاع حدود ۳۰ متر است که هر تجهیزاتی را با هر ارتفاعی می‌توان در آن استفاده کرد. تنها نمایشگاه در کشور هستیم که بتن آرمه در کف مجموعه نمایشگاه کار شده است؛ سالن‌های آن ستون ندارد که این یکپارچگی سالن ها قابلیت طراحی را برای غرفه سازان بسیار آسان کرده است. وجود حدود ۵۰ هکتار فضای سبز در مجموعه نمایشگاه شهرآفتاب منحصر به فرد است. علاوه‌بر اینها، نمایشگاه شهرآفتاب دارای مترو اختصاصی است. همچنین در نمایشگاه‌های خاص و پرمخاطب مراجعه‌کنندگان با اتوبوس از ایستگاه‌های شاهد و حرم مطهر به نمایشگاه منتقل می‌شوند.

عباس تقدسی‌نژاد در ادامه گفت: درخصوص ارائه خدمات رفاهی، رستورانی و… به غرفه‌داران و بازدیدکنندگان نیز در آن حجم مراجعه‌کننده در نمایشگاه‌های خودرو و موتورسیکلت نیز به خوبی پاسخگوی مردم بودیم و هیچ شکایتی در این زمینه نداشتیم. شهریورماه امسال معاون مالی شهرداری تهران در مورد رایزنی با وزیر صمت برای برگزاری نمایشگاه در شهر آفتاب گفت: مذاکراتی با وزارت صمت در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها در شهرآفتاب داشتیم که برگزاری نمایشگاه‌ها را تقسیم کنیم؛ به گونه‌ای که تعدادی از نمایشگاه‌ها در سئول و تعدادی نمایشگاه نیز در شهرآفتاب برگزار شوند.

توقعات طرف‌های خارجی در شهر آفتاب برآورده نمی‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز ضمن گلایه‌مندی از ادامه برگزاری نمایشگاه‌ها در محل نمایشگاه دائمی تهران گفت: در شورای ششم دو مصوبه در این خصوص داشتیم که متاسفانه توسط هیات تطبیق فرمانداری تایید نشد. ناصر امانی با اعلام اینکه می‌بینیم نمایشگاه‌ها در سئول کماکان در حال برگزاری است، بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کم‌مخاطبی که ترافیک چندانی ایجاد نمی‌کند، مشکلی ندارد، اما اکثر نمایشگاه‌ها راه‌بندان و درگیری ایجاد کرده و وقت مردم را تلف می‌کند.

گاه شهروندان به دلیل برگزاری نمایشگاه و ترافیک ناشی‌از آن، درمسیر ۳۰ دقیقه‌ای؛ یک ساعت و نیم معطل می‌مانند. بدتر از تمام این موارد آلودگی هواست که به دنبال ترافیک ایجاد می‌شود؛ آن هم در شرایطی که یکی از مهم‌ترین مشکلات ما آلودگی هواست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری برای برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه شهر آفتاب اعلام آمادگی کرده و اقدامات لازم را انجام داده و برخی نمایشگاه‌ها نیز در حال حاضر در شهر آفتاب برگزار می‌شود اما متاسفانه توجه کافی نمی‌شود و ما همچنان درگیر مشکل هستیم.

امانی با بیان اینکه مسئولیت نمایشگاه با وزارت صمت و شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است، یادآور شد: شرکت نمایشگاه‌ها ادعا می‌کند قراردادها از یک‌سال قبل بسته می‌شوند و بعضی از شرکت‌کنندگان، طرف‌های خارجی هستند و توقعاتی دارند و می‌گویند که این توقعات در نمایشگاه شهر آفتاب برآورده نمی‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر آنها معتقدند اصلا نباید نمایشگاه از محل تردد مردم دور باشد. با اینکه خط یک مترو تا شهر آفتاب ادامه پیدا کرده، می‌گویند این شرایط کاملا فراهم نیست و باید رفت‌وآمد راحت‌تر شود.

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این موضوع اختلافی است که مربوط به این دوره نیست و از دوره‌های قبل همچنان ادامه دارد و متاسفانه هنوز هم حل نشده است، بیان کرد: امیدواریم مسئولان چه در شهرداری و وزارت صمت و چه در مجلس فکری برای این موضوع بکنند.

source

توسط autokhabari.ir