نیسان از مارس 2023 تاکنون در حال کار بر پروژه ساخت نسخه برقی از GT-R R32 است. به نظر می‌رسد که این پروژه اکنون به مراحل نهایی نزدیک می‌شود.

این خودروی اسپرت که توسط گروهی از مهندسان کارآموز نیسان ساخته شده است، برای حضور در نمایشگاه خودرو توکیو 2025 آماده می‌شود. در زیر کاپوت این خودرو از پیشرانه شش سیلندر 2.6 لیتری توئین توربو با کد فنی RB26DETT خبری نیست، بلکه یک موتور برقی در این بخش نصب شده است.

نیسان فعلا یک تصویر از R32 GT-R EV منتشر کرده است، که این خودرو را در یک فضای سفید در حال شارژ نمایش می‌دهد. البته نیسان R32 GT-R EV یک ماه پیش و در جریان گردهمایی نسل‌های مختلف نیسان جی تی آر در پیست فوجی هم حاضر شده بود.

بنابر اعلام شرکت سازنده، این پروژه با هدف بازآفرینی توانایی درخشان مدل درونسوز در عصر خودروهای برقی، شکل گرفته است. نیسان R32 GT-R EV از نظر ظاهری با مدل اصلی تفاوتی ندارد، هرچند که با کمی دقت می‌توان حذف چراغ‌های مه‌شکن و همچنین تزئین کالیپرهای ترمز با رنگ نارنجی را تشخیص داد.

از آنجا که نیسان از اعلام مشخصات فنی R32 GT-R EV خودداری می‌کند، فعلا محبوریم که با حدس و گمانه درباره این خودرو صحبت کنیم. اگر این کوپه ژاپنی همچنان به سامانه چهار چرخ محرک مجهز باشد، بنابراین روی هریک از محورهای نیسان R32 GT-R EV یک موتور برقی نصب شده است. اگر قوای محرکه نیسان آریا نیسمو در R32 GT-R EV نصب شده باشد، احتمال دارد که این خودرو 430 اسب‌بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور در اختیار داشته باشد.

مدل استاندارد نیسان جی تی آر ، 276 اسب‌بخار قدرت و 367 نیوتن متر گشتاور در اختیار داشت. البته واقعیت این است که R32 در ابتدا بیشتر از 300 اسب‌بخار قدرت داشت اما بر اثر توافق نانوشته بین خودروسازان ژاپنی که در آن زمان به شدت در عرضه مدل‌های اسپرت رقابت داشتند، خروجی پیشرانه به 276 اسب‌بخار محدود شد. پیشرانه RB26DETT به قدری پتانسیل دارد که در نمونه‌های تقویت شده، حتی 2 هزار اسب‌بخار هم ارائه می‌کند.

هرچند نیسان R32 GT-R EV یک مدل تک-ساخت است، اما خودروساز ژاپنی از برقی شدن نسل بعدی گودزیلا خبر می‌دهد. کانسپت Hyper Force هم که به نحوی چهره مدرن جی تی آر را به نمایش گذاشته بود، باتری‌های حالت-جامد و 1341 اسب‌بخار قدرت در اختیار داشت.

گذشته از همه این‌ها، نیسان به طور کلی از سرمایه‌گذاری بر پیشرانه‌های درونسوز خودداری می‌کند، بنابراین باید اطمینان داشت که نیسان جی تی آر R36 هم یک خودروی برقی باشد.

از آنجا که طراحی باتری-حالت جامد نیسان تا سال 2028 تکمیل نمی‌شود، بعید است که نسل جدید جی تی آر هم زودتر از سال‌های آخر دهه جاری معرفی شود.

نیسان R32 GT-R EV در فاصله دهم تا دوازدهم ژانویه 2025 در نمایشگاه توکیو 2025 به معرض نمایش درخواهد آمد. البته نسخه نیسمو اسپشیال از نسل فعلی نیسان GT-R که فقط در بازار ژاپن عرضه می‌شود هم در کنار این خودرو حضور دارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir