بازار؛ گروه خودرو: شرکت خودروسازی نیو امروز اعلام کرد که برند جدید خودروهای برقی خود یعنی «فایرفلای» را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ در بازار اروپا عرضه خواهد کرد. این برند به منظور مقابله با تعرفه های اتحادیه اروپا توسط چینی ها ایجاد شده و پیش بینی ها حاکی از آن است که در کسب سهم بازار اروپا نقش موثر و بسزایی خواهد داشت.
ویلیام لی، مدیرعامل شرکت خودروسازی نیو طی گفت و گو با خبرنگاران در گوانگژو اظهار داشت؛ «این شرکت قصد دارد با شرکای محلی در زمینه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای فایرفلای در اروپا همکاری کند.» برند فایرفلای روز شنبه معرفی و به عنوان رقیبی برای محصولات مرسدس بنز اسمارت، ب ام و و مینی شناخته می شود.
شرکت خودروسازی نیو این برند را به منظور افزایش سهم خود در بازار اروپا طراحی کرده است، اما اتحادیه اروپا در ماه اکتبر تعرفه هایی را برای خودروهای برقی ساخت چین، از جمله محصولات نیو، وضع کرد. لی در خصوص این موضوع اعلام کرد؛ «تعرفه ها قطعا در فروش و موفقیت فایرفلای تاثیر خواهد داشت. اگر این تعرفه ها وجود نداشت، شانس بهتری در بازار اروپا داشتیم.» با این حال، وی معتقد است که فایرفلای به دلیل برخورداری از فناوری های هوشمند و پیشرفته خودروهای برقی که نیو طی یک دهه روی آن ها سرمایهگذاری کرده، رقابتی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت خودروسازی نیو از تسریع در ساخت ایستگاه های تعویض باتری در اروپا خبر داد. این ایستگاه ها با طراحی های ساده تر، هزینه و زمان کمتری برای ساخت خواهند داشت. هزینه ایستگاه های تعویض باتری برای خودروهای فایرفلای حدود یک سوم کمتر از ایستگاه های مشابه برای خودروهای برند نیو خواهد بود. این خودروساز چینی به دنبال شرکای محلی برای گسترش زیرساخت های خود در اروپا است، چرا که زیرساخت ها به عنوان یکی از موانع اصلی رشد بازار خودروهای برقی در سطح جهانی شناخته می شوند.
گفتنی است که شرکت خودروسازی نیو محصولات برند فایرفلای را با فناوری «سوآپ باتری» راهی بازارهای جهانی خواهد کرد.