به گزارش مجله ماشین، پیکاپ‌های دوران پیش از جنگ به نظر ضعیف می‌آیند. این را گفتیم. قبل از آنکه شاسی‌های خودرو و کامیون‌ها بعد از جنگ جهانی دوم از هم تفکیک شوند، پیکاپ‌ها هیچ‌چیز خاصی بیشتر از سدان‌ها و کوپه‌های ساخته‌شده بر همان پلتفرم نداشتند. اما این حرف‌ها را به کارگاه Quiet to Riot Customs در پنسیلوانیا نزنید. این کارگاه که در کوه‌جویی (Mount Joy) واقع است، یکی از کارگاه‌های رستورمود (Restomod) است که خود را جدی نمی‌گیرد.

داج VC
داج VC

یکی از نمونه‌های برجسته این کارگاه، پیکاپ داج VC سری ۱۹۴۰ است. این خودرو یکی از آخرین کامیون‌های نیم‌تنی است که پیش از آغاز جنگ جهانی دوم در آمریکا تولید شد. این مدل در خدمت نیروهای متفقین بود و در کارهایی به کار می‌رفت که برای یک جیپ کوچک طاقت‌فرسا بودند. با سیستم چهارچرخ‌متحرک کارخانه‌ای و موتور شش سیلندر خطی چریسلر، کامیون‌های داج به یک وسیله مهم در تلاش‌های جنگی متفقین تبدیل شدند.

داج VC
داج VC

۸۴ سال بعد، Quiet to Riot Customs این پیکاپ را به یک تفسیر مدرن از آنچه یک کامیون نظامی از جنگ جهانی دوم می‌توانست باشد، تبدیل کرده است. با توجه به لاستیک‌های فوق‌العاده بزرگ و کیت لیفت متناسب، تشخیص اینکه چه مقدار از این پیکاپ دهه ۱۹۴۰ باقی‌مانده است جز شل بدنه، دشوار است. از آنچه که به نظر می‌رسد، این کار هیچ‌گونه شباهتی به پروژه‌های آرت موریسون یا رودستر شاپ ندارد. واقعاً باید شاسی اصلی زیر این لاستیک‌های غول‌آسا باشد. اما حتی اگر شاسی اورجینال باشد، بقیه اجزای خودرو قطعاً چنین نیستند.

داج VC
داج VC

موتور توربودیزل ۴BT کامینز با حجم ۲۳۹ اینچ مکعب (۳.۹ لیتر) که زیر کاپوت این خودرو قرار دارد، آن‌قدر قدرت دارد که ژنرال پاتن خود برای آن حاضربه مبارزه می‌شد. توان معمولی این موتور در حدود ۱۰۰ اسب بخار است، اما چیزی که واقعاً جذاب است، گشتاور پایین‌مدت آن با ۲۶۵ پوند فوت است. اما چه فایده‌ای دارد که یک سیستم ۴x۴ دیزلی عالی داشته باشیم بدون یک جعبه انتقال قدرت قوی؟ اینجاست که جعبه انتقال قدرت دوگانه NP205 در این رستورمود به کار می‌آید. با اضافه کردن جعبه دنده دستی چهارسرعته بورگ وارنر، این سیستم انتقال قدرت حس کلاسیک همراه با فناوری مدرن را ارائه می‌دهد.

معرفی داج VC: با موتور 4BT کامینز طراحی کلاسیک
داج VC

تعلیق این خودرو نیز به همان اندازه چشمگیر است: یک سیستم چهار پیوندی در جلو و عقب همراه با شوک‌های فاکس و فرمان هیدرولیک با فشار بالا. اما حقیقت این است که همه ما می‌دانیم ستاره واقعی این خودرو، لاستیک‌های کشاورزی میشلن XZL سری ۱۶ با اندازه ۲۰ اینچی هستند. با این اندازه لاستیک‌های عجیب که متناسب با اندازه بدنه خودرو است، این کامیون قدیمی ارتشی بیشتر شبیه به یک یونیموگ آمریکایی به نظر می‌رسد تا یک پیکاپ معمولی.

داخل خودرو نیز با صندلی‌های نرم وینیل، کلاستر گیج دیجیتال داکوتا، سیستم تهویه مطبوع Vintage Air و پنجره‌های برقی یک جلوه مدرن به این خودروی کلاسیک و با اصالت داده شده است. جای تعجب نیست که این خودرو به‌تازگی در سایت Bring a Trailer با قیمت ۱۰۸,۶۰۰ دلار فروخته شد. برای این قیمت، شما یک رستورمود دریافت می‌کنید که برای ۸۰ سال آینده به راحتی دوام خواهد آورد.

source

توسط autokhabari.ir