شرکت تازه تاسیس سپهرآسا که توسط مدیران باسابقه خودروسازی کشورمان به‌تازگی تاسیس شده است، دو محصول در حال حاضر دارد که یکی از آنها کشنده هرون X7 است و محصول دوم، کامیونت هرون X2 است. این کامیونت در واقع دایون یونلانگ است که حالا با نام هرون X2 قرار است تا در دو گونه اتاق خوابدار و بدون خواب وارد بازار کشورمان شود.

نمای ظاهری و داخل کابین هرون X2

هرون X2 در دو نوع اتاق خوابدار و بدون خواب عرضه می‌شود که دست خریدار برای انتخاب یک محصول، متناسب با نیازی که دارد باز باشد. همان طور که گفته شد این کامیونت از محصولات کمپانی دایون است که قبلاً نیز در کشورمان عرضه شده است و اگر نگاهی به این کامیونت داشته باشیم، می‌توان فهمید که هرون X2 در واقع یک نسخه به‌روز شده از کامیونت‌های دایون است.

گرافیک چراغ‌ها کمی تغییر کرده و در ترکیب با بخش مشکی رنگ پایین جلوپنجره و پروژکتورهای پایین سپر، نمایی زیباتر از قبل گرفته است. ترکیب بخش مشکی رنگ پایین جلوپنجره با بخش مشکی رنگ زیر شیشه جلو و حضور بخش‌های مشکی در گرافیک چراغ‌ها، به زیباتر شدن نمای جلوی این خودرو، کمک بزرگی کرده است و طرح این کامیونت را کمی متفاوت از آنچه تاکنون در کامیونت‌های چینی دیده‌ایم، کرده است.

ریزه‌کاری‌های بیرون اتاق نیز مثل شکل درب‌ها و پنجره‌ها و همچنین محل قرارگیری دستگیره درب و چراغ‌ها و… نیز تغییراتی کرده است که در نهایت به امروزی‌تر شدن این طراحی نسبت به قبل منجر شده است. عرضه این کامیونت به صورت خوابدار و بدون خواب نیز باعث شده است تا خریداران، اتاقی که بیشتر با کاربری آنها متناسب است را انتخاب کنند. هرچند که وجود جای خواب در کامیونت‌ها، آسایشی به اندازه جای خواب خودروهای سنگین ندارد؛ اما همین جای خواب کوچک هم به عنوان یک فضا برای قراردادن لوازم استفاده می‌شود و هم خوابیدن در کامیونت را نسبت به اتاق‌های بدون خواب، راحت‌تر می‌کند.

داخل کابین نیز تغییراتی کرده است که منجر به زیباتر شدن این کامیونت نسبت به قبل شده و این تغییر در پوسته داشبورد، صفحه‌نمایش دیجیتالی بزرگ‌تر در وسط داشبورد، فرمان جدید، صفحه کیلومتر دیجیتالی، رودری‌های زیباتر و… می‌توان دید. ارگونومی کابین در وضعیت خوبی قرار دارد و قطعات در جایی قرار دارند که دسترسی به آنها آسان است.

البته این وضعیت را در بسیاری از کامیونت‌ها نیز می‌توان دید که به خاطر کوچک‌تر بودن فضای داخل نسبت به کامیون‌ها و کشنده‌هاست و هرون X2 نیز از این ویژگی بهره می‌برد.

مشخصات فنی و امکانات هرون X2

می‌توان گفت شناخته‌شده‌ترین پیشرانه دیزلی در کشورمان، موتور 3.8 لیتری کامنز است که آن را روی بسیاری از خودروهای تجاری سبک کشورمان می‌توان دید. هرون X2 نیز از این موتور استفاده می‌کند که بیشترین قدرت آن برابر با 154 اسب بخار است و بیشترین گشتاوری که تولید می‌کند نیز برابر با 491 نیوتن متر است. این موتور دارای استاندارد آلایندگی یورو 5+eev است و یک گیربکس شش سرعته ساخت FAST نیز روی این کامیونت نیز نصب شده که به صورت فابریک به PTO مجهز است.

محورهای عقب ترمز کاسه‌ای دارند و ترمز محور جلو از نوع دیسکی است. سیستم ترمز مثل دیگر کامیونت‌ها و خودروهای تجاری از نوع دومدار مستقل پنوماتیکی است که به سیستم‌های کمکی مثل سیستم ضد قفل ABS، سیستم کنترل الکترونیکی ترمز EBS، ترمز اضطراری پیشرفته هوشمند AEBS، کنترل الکترونیکی پایداری ESC، سیستم هشدار برخورد از جلو FCWS و ترمز موتور، مجهز است. این کامیونت همچنین دارای رادار خط خوان LDWS و سیستم نمایش فشار باد تایرها TPMS و کروز کنترل نیز هست که این روزها در خودروهای تجاری جدید می‌بینیم.

نیم تخت خواب، صندلی شاگرد تاشو، صندلی راننده بادی با قابلیت تنظیم، دوربین 360 درجه، کروز کنترل، چراغ رانندگی در روز، چراغ مه شکن عقب و جلو، گاز درجا، شیشه بالابر برقی، پاور ویندو، سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی با ریموت کنترل، کابین دارای تاییدیه استحکام بر اساس استاندارد اروپا، دارای نیم تخت خواب، صندلی راننده دارای تعلیق بادی و قابل تنظیم، صندلی شاگرد تاشو، بادگیر سقف، آفتابگیر داخل کابین و بیرونی، مانیتور 10 اینچی لمسی مجهز به بلوتوث و USB،کلیدهای کنترلی روی فرمان، چراغ‌های جلو مجهز به سیستم روشنایی اتوماتیک، تنظیم ارتفاع تابش نور چراغ‌های جلو، آینه‌های جانبی برقی مجهز به گرمکن، دوربین دنده عقب به همراه هشدار دهنده صوتی، پورت USB برای شارژ تلفن همراه، قطع‌کن باتری، صفحه کیلومتر دیجیتال، کروز کنترل، چراغ‌های روشنایی روز DRL از نوع ال‌ای‌دی، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، گاز درجا، شیشه بالابر برقی با پاور ویندوز، سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی با ریموت کنترل و… از جمله امکانات رفاهی کامیونت هرون X2 است و می‌توان به صورت سفارشی دوربین 360 درجه نیز برای آن سفارش داد.

نام خودرو کامیونت هرون X2 از سپهر آسا دیزل

آرایش محوری

دو محور 2×4

تعداد سیلندر/ نوع موتور

4 سیلندر خطی توربودیزل ساخت کامنز

حجم‏موتور / کد موتور

3.8 لیتر/ Cummins ISF3.8S5154

استاندارد آلایندگی

یورو 5+eev

حداکثر قدرت

154 اسب بخار در دور 2600 rpm

حداکثر گشتاور

491 نیوتن متر در دور 1200-1900 rpm

گیربکس

6+1 سرعته دستی ساخت FAST

کلاچ

تک صفحه‌ای خشک به قطر 380 میلیمتر

ترمز کمکی

ترمز موتور

سیستم فرمان

هیدرولیک

سیستم ترمز

جلو دیسکی / عقب کاسه‌ای

برنامه‌های کنترلی خودرو

ضد قفل ABS/ ترمز الکترونیکی EBS/ کنترل پایداری ESC/ ترمز هوشمند اضطراری AEBS/ رادار خطوط LDWS/ نمایش فشار باد تایرها TPMS/ کروز کنترل/ سیستم هشدار برخورد از جلو FCWS

طول / عرض / ارتفاع (میلیمتر)

7000 / 2300 / 2386

فاصله محوری (میلیمتر)

3900

طول بارخور (میلیمتر)

4800

وزن مجموع ناخالص (مجاز)

6000 کیلوگرم

وزن مجموع ناخالص (فنی)

7800 کیلوگرم

وزن خالص

2880 کیلوگرم

ظرفیت محور جلو / عقب

2300 کیلوگرم / 5500 کیلوگرم

باک سوخت

آلومینیوم به حجم 200 لیتر

سیستم تعلیق جلو

فنر تخت با لایه پارابولیک با کمک‌فنر

سیستم تعلیق عقب

فنر تخت با پارابولیک با کمک‌فنر

سایز لاستیک

215/75R 22.5 تیوبلس

*اطلاعات فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

همان طور که همیشه گفته شده است، شلوغ‌ترین و متنوع‌ترین بخش خودروهای تجاری در کشورمان مربوط به کشنده‌ها و کامیونت‌هاست. کامیونت هرون X2 که در واقع محصولی از شرکت دایون است، برادران دیگری نیز در ایران دارد که توسط دیگر شرکت‌های تجاری ساز تولید می‌شوند.

1. خرید و فروش کامیونت
2. خرید و فروش ماشین سنگین
3. قیمت انواع ماشین سنگین در ایران

این کامیونت نیز مثل بسیاری از کامیونت‌های کشورمان از گیربکس ساخت فست و موتور 3.8 لیتری کومنز بهره می‌برد و از نظر امکانات نیز در حد دیگر کامیونت‌های بازار است و از همه مهم‌تر در تناژی عرضه می‌شود که بیشترین تعداد کامیونت را دارد. از این رو مواردی مثل کیفیت مونتاژ، قیمت عرضه، خدمات پس از فروش و تیراژ تولید است که باعث تمایل خریدار به خرید می‌شود.  

source

توسط autokhabari.ir