پس از انتشار ویدئویی جنجالی از مقایسه سیستم شاسی نیو ET9 با میباخ S کلاس، برخی کارشناسان شک و تردیدهایی درباره صحت این تست داشتند اما مقامات نیو هرگونه تقلب دراین‌باره را رد کرده‌اند.


با مقایسه تکنولوژی شاسی ET9 جدید و میباخ S کلاس، نیو به تقلب در این تست متهم شده است. خودروی نیو ET9 به تازگی عرضه شده و ۹۹۹ دستگاه اول آن از نوع مدل سفارشی فرست ادیشن بوده‌اند که همگی نیز فروخته شدند. این خودروساز چینی سر و صدای زیادی به خاطر سیستم شاسی هوشمند اسکای راید خود به راه انداخته و مهم‌ترین نکته هم به ویدئوهایی مربوط می‌شود که سواری بسیار نرم این خودرو و عبور از روی ناهمواری‌های گوناگون را نشان می‌دهد. دو نمونه از مشهورترین ویدئوها به تست لیوان‌ها و همچنین بلوک‌های چوبی قرار داده شده روی خودروی ET9 و میباخ S کلاس اختصاص دارد.

اکستریم VX اکستریم VX

اما شک و تردیدها درباره ویدئوی دوم به شدت افزایش یافته و در این ویدئو یک برج چوبی روی میز عقب هر خودرو ساخته می‌شود. در هشت طبقه اول این برج چوبی ۲ بلوک قرار دارد و هر لایه در جهتی مخالف لایه بعدی قرار گرفته است. لایه نهم نیز آخرین طبقه از این برج چوبی خواهد بود. در ویدئوی این تست، خودروهای نیو ET9 و میباخ S کلاس با سرعتی مشابه از روی موانع سرعت‌گیر رد می‌شوند و یک دوربین داخلی نیز روی برج چوبی داخل میباخ تمرکز دارد که پس از عبور خودرو از روی ناهمواری‌ها، ریختن این بلوک‌های چوبی را به نمایش می‌گذارد. این در حالی است که بلوک‌های داخل خودروی نیو بدون تغییر باقی می‌مانند. دوربین بیرونی نیز حرکات زیاد بدنه میباخ را نشان داده درحالی‌که خودروی ET9 پایدار باقی مانده است.

اما ظاهراً اتهامات کارشناسان به نیو حول فاصله‌های بین سرعت‌گیر می‌چرخد. گفته می‌شود فاصله این سرعت‌گیرها به گونه‌ای تنظیم شده که درست در طول فاصله بین محوری نیو ET9 قرار گیرد و خودرو بتواند پایدار باقی بماند؛ اما مدیران این شرکت از جمله ویلیام لی مدیرعامل چنین چیزی را رد کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند نیمی از سرعت‌گیرها در طول فاصله بین محوری ET9 و نیم دیگر هم در طول فاصله بین محوری میباخ S کلاس طراحی شده‌اند. مدیران شرکت حتی از کارشناسان دعوت کرده‌اند خودشان این تست را انجام دهند تا به صحت گفته‌های آن‌ها پی ببرند. سیستم شاسی هوشمند اسکای راید نیو یک سیستم تعلیق کاملاً فعال است که می‌تواند در هر ثانیه تنظیمات بسیار زیادی را اعمال کند. این تکنولوژی کنترل مستقل چهار چرخ برای هماهنگی با سناریوهای مختلف رانندگی سود می‌برد. شایان ‌ذکر است تحویل اولین نمونه‌های محصول پرچم‌دار نیو از مارس ۲۰۲۵ شروع خواهد شد. قیمت ET9 از حدود ۹۰ هزار دلار شروع می‌شود و باتری را نیز می‌توان با اقساط ماهانه ۱۵۵ دلار اجاره کرد. البته درصورتی‌که باتری نیز به همراه خودرو خریداری شود قیمت کل ET9 به ۱۰۸ هزار دلار خواهد رسید.

پیش از این تمامی نسخه‌های ET9 فرست ادیشن به فروش رسیده‌اند. این مدل‌ها از نظر متریال بکار رفته ارتقا یافته‌اند و ۴۱۰۰ دلار گران‌تر هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، این خودرو در هر ماه فروش حدود ۱۵۰۰ دستگاهی خواهد داشت. طول/عرض/ارتفاع خودروی موردبحث به ۵۳۲۵/۲۰۱۷/۱۶۲۱ و فاصله بین محوری به ۳۲۵۰ میلی‌متر می‌رسد. نکته جالب اینکه ET9 اولین خودروی نیو با فضای بار جلو محسوب می‌شود و در این بخش ظرفیت ۱۰۵ لیتری وجود دارد. همچنین باید گفت باتری ۱۲۰ کیلووات‌ساعتی این خودرو تراکم انرژی ۲۹۲ وات‌ساعتی به ازای هر کیلوگرم دارد. به دلیل طول فاصله محوری ET9 نمی‌تواند در جایگاه‌های تعویض باتری نسل اول و دوم این خودروساز حضور یابد.

نیروبخش نیو ET9 جدیدترین سیستم الکتریک درایو تاندر ۹۰۰ ولت همین شرکت است که شامل موتور جدید W-Pin با حداکثر قدرت ۴۵۶ اسب بخار خواهد بود. این موتور که روی اکسل عقب سوار شده تنها ۷۹ کیلوگرم وزن دارد. در اکثر جلو نیز موتور برقی دیگری با حداکثر قدرت ۲۴۱ اسب بخار و تراکم انرژی ۲.۶ وات‌ساعت به ازای هر کیلوگرم قرار می‌گیرد. این خودروی برقی در عرض ۴.۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

source

توسط autokhabari.ir