«اینیشیات» نام سوپراسپرت تازه منصوری بر پایه سریع‌ترین سوپراسپرت لامبورگینی است.

اکستریم VX اکستریم VX

باز هم از منصوری خبری تازه داریم؛ اما این‌بار، خوشبختانه با یک رولزرویس عجیب یا یک فراری بیش‌طراحی‌شده طرف نیستیم. گویا که طراحان و مهندسان این تیونر آلمانی بر سر عقل آمده باشند، جدیدترین محصول خود را با بهبودهای به‌جا و ظاهری مناسب روانه بازار کرده‌اند. این خودرو که با نام «اینیشیات» رونمایی شده و بر پایه جدیدترین پرچمدار لامبورگینی، روئلتو، توسعه پیدا کرده از بهبودهای ظاهری متفاوت، قطعات کربنی گوناگون و پیشرانه هیبریدی تقویت‌شده لامبورگینی سود می‌برد.

مقالات مرتبط:

منصوری در گذشته هم دست نوازش خود را بر سر پرچمداران لامبورگینی کشیده بود و نام آن را «کربنادو» و «کابرا» گذاشته بود. اما حال و درحالی‌که تصور می‌کردیم این مسیر را فراموش کرده، از جانشین آن دو با نام اینیشیات رونمایی کرده است. این سوپراسپرت ۱۲ سیلندر تازه به یک کیت بدنه تمام فیبرکربنی مجهز شده که بدنه خشن و تندوتیز لامبورگینی روئلتو را چند برابر تهاجمی‌تر نشان می‌دهد. طراحان منصوری موفق شده‌اند که لامبورگینی را در ارائه یک پوستر دیواری زیبا، یاری کنند!

نمای جلو میزبان یک کاپوت تازه با هواکشی بزرگ در وسط آن، زیرچراغ‌ها و اسپلیتر جدید فیبرکربنی  و تیغه‌های آیرودینامیکی کنار سپر می‌شود که با رنگ سیاه مات بدنه هماهنگی کاملی دارند. نمای بغل خودرو هم به‌لطف استفاده از گلگیرهای جانبی برجسته برای کنترل هوا، ورودی‌های کربنی موتور، رینگ‌های ۲۱ و ۲۲ اینچی سفارشی فورج‌کاری شده سبک‌وزن FV.10 و شیشه دودی جذبه خاصی دارد. ناگفته نماند که بخش عقب هم به‌لطف اسپویلر، دیفیوزر، سپر و درب کربنی موتور ظاهری متمایز به خود گرفته است.

تمام این مجموعه زیبا برای حرکت در جلو و عق به‌ترتیب به لاستیک‌های ۲۶۵/۳۰ ZR21 و ۳۵۵/۲۵ ZR22 تکیه می‌کند. پیشرانه اینیشیات هم همان نسخه ۶.۵ لیتری V12 لامبورگینی باقی مانده است اما در مقایسه با روئلتو استاندارد از ۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۵ نیوتن متر گشتاور بیشتر سود می‌برد که خروجی موتور درون‌سوز محصول منصوری را به ۸۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۶۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. به یاد داشته باشید که این موتور در میانه راه توسط سیستم پلاگین هیبریدی همراهی می‌شود که روی‌هم‌رفته می‌تواند تا ۱,۰۷۰ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده اینیشیات قرار دهد.

این بهبود عملکرد باعث شده تا روئلتو منصوری در کمتر از ۳ ثانیه و تنها در عرض ۲.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر این سوپراسپرت به ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت محدود شده تا ایمنی راننده هم تامین شود؛ هر چند اگر با نصف این سرعت هم تصادف کند باز هم شانس چندانی برای زنده ماندن نخواهد داشت. هر چند که بهبودهای موتوری منصوری باعث افزایش ۰.۱ ثانیه‌ای شتاب روئلتو شده اما این شرکت اصرار دارد که کارش روی عملکرد فنی اینیشیات تاثیر به‌سزای گذاشته است.

فلسفه منصوری به درون خودرو هم رسوخ کرده و با همان شعار «هر چه بخواهید را می‌دوزیم»، کابینی تماما سفارشی‌ و شخصی‌سازی شده را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد که در جای‌جای آن، شاهد تعبیه جزئیات بالا در الگوبندی و به‌کارگیری طرح‌ها هستیم.

هنوز خبری از قیمت منصوری اینیشیات نیست اما با نظر به شخصی‌سازی بالا، برند منصوری، استفاده گسترده از فیبرکربن، ارتقای موتوری و قیمت پایه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار دلاری لامبورگینی روئلتو بعید نیست که از مرز ۱ میلیون دلار هم عبور کند. هر چه باشد، خرید یکی از زیباترین نسخه‌های روئلتو برای کسی ارزان تمام نمی‌شود. نظر شما درباره منصوری اینیشیات چیست؟ آیا این زیباترین پروژه منصوری در ۲۰۲۴ به شمار می‌رود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

source

توسط autokhabari.ir