منتشر شده در 09 دی 1403 ساعت 14:30
سال ۲۰۲۳ برای نیو (Nio) که یکی از خودروسازان نوپا اما مطرح چینی به حساب میآید، سال پر فراز و نشیب و پرکاری بوده است. این شرکت با معرفی فناوریهای نوین از جمله باتری نیمه جامد، توسعه شبکه تعویض باتری و رونمایی از زیربرند های آنوو (Onvo) و فایر فلای (Firefly)، نشان داده که برای رقابت در سطح جهانی برنامهای جدی دارد. نکته جالب اینکه مدیرعامل نیو یعنی آقای ویلیام لی اخیراً در اظهار نظری جالب گفته این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ به یکی از ۱۰ خودروساز برتر جهان تبدیل شود.
چشمانداز نیو برای آینده
به گزارش آخرین خودرو، در نشست خبری اخیری که برگزار شده، آقای لی به نکات جالبی اشاره کرده است. وی پیش بینی کرده تا سال ۲۰۳۵ از ۱۰ خودروساز بزرگ جهان، ۵ شرکت چینی خواهد بود. او معتقد است که برند های چینی میتوانند سهمی ۴۰ درصدی از بازار خودروهای جدید را تصاحب کنند. ناگفته پیداست تحقق این هدف جاه طلبانه نیازمند غلبه بر چالشهای متعدد و شکست رقبای مطرح جهانی است، به ویژه با در نظر گرفتن تحولات سریع در صنعت خودرو.
این اولین بار نیست که مدیرعامل یک شرکت نوپای چینی از اهدافی بلندپروازانه صحبت میکند. پیشتر و در اواخر سال ۲۰۲۲، لی جون بنیانگذار شیائومی ادعا کرده بود این شرکت با توانایی تولید ۱۰ میلیون خودرو در سال، پتانسیل قرار گرفتن در بین ۵ خودروساز بزرگ دنیا را دارد. وی در آن مقطع گفته بود ۵ خودروساز بزرگ دنیا تا ۸۰ درصد از سهم بازار خودروهای نو را تصاحب خواهند کرد.
اهمیت زیر برندهای نیو
برای رسیدن به این هدف، نیو باید جایگاه زیر برند های خود را تثبیت کند. اولین محصول برند جدید فایر فلای که چند روز قبل معرفی شد، یک هاچبک جمع و جور برقی است. این هاچبک با طراحی جذاب و قیمت رقابتی میخواهد نظر مثبت جوانان و افراد علاقهمند به فناوریهای نوین را جلب کند. همانطور که قبلاً به اطلاعتان رساندهایم، هاچبک الکتریکی فایر فلای برای بازارهای بینالمللی توسعه یافته و با قیمت پایه ۱۴۸,۸۰۰ یوان (معادل حدود ۲۰,۴۰۰ دلار آمریکا) عرضه خواهد شد.
source