به گزارش مجله ماشین، شرکت BYD قرار است از تاریخ ۱۶ ژانویه به طور رسمی وارد بازار خودرو کره جنوبی شود. در برنامههای اولیه این شرکت، راهاندازی ۱۵ نمایشگاه فروش در شهرهای بزرگ مانند سئول و بوسان پیشبینی شده است. هدف BYD برای بازار کره جنوبی در سال ۲۰۲۵، فروش ۱۰ هزار دستگاه خودرو است.
همانطور که در دیگر بازارهای جدید نیز دیده شده، BYD قصد دارد ورود خود را با عرضه مدلهای الکتریکی Atto 3، Seal و Dolphin آغاز کند. این شرکت همچنین شایعات مربوط به ورود به بازار اجاره خودرو در کره جنوبی را رد کرده و اعلام کرده که تمرکز خود را بر فروش خودروهای سواری به مصرفکنندگان گذاشته است.
بر خلاف بازار ژاپن که BYD پیشتر وارد آن شده، این شرکت در کره جنوبی با رقابت قابلتوجهی مواجه خواهد شد، چرا که تولیدکنندگان داخلی کره، مانند هیوندای و کیا، در بخش خودروهای الکتریکی عملکرد قویای دارند. این دو شرکت نه تنها توانستهاند خودروهای الکتریکی قابل قبولی تولید کنند، بلکه فروش موفقی نیز داشتهاند.
با این حال، بازار داخلی خودروهای الکتریکی در کره جنوبی نوسانات زیادی دارد. انتظار میرود بازار خودروهای الکتریکی در سال ۲۰۲۴ کاهش ۲۴.۸ درصدی را تجربه کند و تعداد فروش کمتر از ۱۲۲,۳۰۰ دستگاه باشد. با این حال، طبق تحقیقات انجام شده توسط Statista در ژانویه ۲۰۲۴، ۴۲.۷ درصد از پاسخدهندگان اعلام کردهاند که قصد خرید خودرو الکتریکی دارند.
BYD دو سال پیش در ژانویه ۲۰۲۳ وارد بازار ژاپن شد. طبق آمار نیمه اول سال ۲۰۲۴، سهم BYD از بازار خودروهای الکتریکی ژاپن ۲.۷ درصد بوده است.
بر اساس این آمار، هدف فروش ۱۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۵ در کره جنوبی به نظر بلندپروازانه میرسد، زیرا این میزان معادل ۸ درصد از فروش پیشبینیشده بازار در سال ۲۰۲۴ خواهد بود. همانند ژاپن، کره جنوبی نیز دارای بخش خودروسازی قدرتمندی است و مصرفکنندگان این کشور به طور سنتی برندهای کرهای را ترجیح میدهند.
برچسب ها: بی وای دی
لینک کوتاه نوشته
ورود رسمی BYD به بازار کره جنوبی
کپی لینک
source