قبل از اینکه BMW نسل دوم سری 8 را در سال 2018 عرضه کند، این شرکت با Pininfarina برای یک خودروی کانسپت خاص همکاری کرد. این دو شرکت خودرو کانسپت ب ام و Pininfarina Gran Lusso Coupe را ساختند! یک نمونه خیرهکننده که برای پیشنمایش محصول پرچمدار بعدی این برند طراحی شده است. اگرچه ب ام و هرگز قصد نداشت گرن لوسو کوپه را به یک مدل تولیدی تبدیل کند، اما شباهتهای زیادی با G81 سری 8 تولیدی داشت که پنج سال بعد معرفی شد.
Gran Lusso در جلوپنجره دارای طراحی نمادین ب ام و است که شامل آلومینیوم مات براق، با شیب دماغه کوسهای و خطوط طراحی در جلوپنجره با لوگو میشود. خطوط ساده چهره این کوپه را تشکیل میدادند، با طراحی عریض جلوپنجره که نشان ظریف پینینفارینا را پنهان میکرد. همچنین با چراغهای جلوی LED براق در بالا که نظر هر فردی را به خود جلب میساخت.
این کوپه بر روی رینگ 21 اینچی با روکش دو رنگ قرار میگرفت که 15 پره بود. قسمت عقب شبیه سری 8 چند سال بعد خود بود و از اگزوزهای ذوزنقهای شکل و چراغهای عقب الایدی L شکل در سراسر بخش عقب بهره میبرد.
در کابین داخل، پینین فارینا زبان طراحی ب ام و آن زمان را بهبود بخشید و کنترلها را به سمت راننده تغییر داد. یک سانروف مستطیلی اجازه میداد تا نور بیشتری به داخل کابین وارد شود، در حالی که خودروساز ادعا میکرد که صندلی عقب این کوپه فضای پای “تقریباً همتراز با یک سدان لوکس بزرگ” دارد.
پینین فارینا چرم قهوهای توتونی درجه یک از کارخانه چرم Foglizzo، هدلینری ساخته شده از پشم بکر و فرشی با پرزهای عمیق را اضافه کرد. همچنین چوب 48000 ساله کائوری را که «در میان کمیابترین الوارهای جهان» است، برای استفاده در داخل کابین تدارک دید. این چوب بومی نیوزلند است و دارای دانههای منحصر به فردی که میتواند بسته به نور و زاویه دید، رنگها را از طلایی به قرمز مایل به قهوهای تغییر دهد.
این خودروساز هرگز جزئیاتی درباره موتور V-12 تویین توربوشارژری که این کانسپت را قدرت میبخشید، اطلاعاتی ارائه نکرد و تنها به تعداد سیلندرهایی که در زیر کاپوت پنهان شده بودند اشاره نمود. قوای فنی زیر کاپوت احتمالا همان گیربکس 8 سرعته اتوماتیک و موتور 6.0 لیتری V-12 مدل 760i آن دوران با قدرت 535 اسب بخار بوده است.
source