منتشر شده در 15 دی 1403 ساعت 12:00
شرکت بی وای دی در سال ۲۰۲۴ با فروش بیش از ۴.۲ میلیون خودروی انرژی نو (NEV)، رکوردی جدید ثبت کرد. با چنین عملکردی باید گفت فروش کمپانی چینی در مقایسه با سال ۲۰۲۳ رشد چشمگیری داشته و ۴۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق آمار، بی وای دی در سال ۲۰۲۳ حدود ۳ میلیون خودرو به مشتریان خود در سرتاسر جهان تحویل داده بود.
با فروش بیش از ۴.۲ میلیون خودرو در سال ۲۰۲۴، بی وای دی اکنون به عنوان برترین تولیدکننده خودروهای انرژی نو دست یافته است. بد نیست بدانید فقط در ماه دسامبر، این شرکت موفق شد ۵۱۴,۸۰۹ دستگاه از محصولات خود را به مشتریان تحویل دهد.
تمرکز بی وای دی بر خودروهای تمام الکتریکی و هیبریدی شارژی
دادههای موجود حکایت از آن دارند بی وای دی در سال گذشته ۱.۷۶۴ میلیون دستگاه خودروی تمام الکتریکی (BEV) فروخته است. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۳ رشدی ۱۲ درصدی را نشان میدهد. با این میزان فروش، خودروهای برقی حالا سهمی ۴۱.۵ درصدی را از آمار کلی در اختیار دارند. فروش خودروهای هیبریدی شارژی (PHEV) هم با افزایش خیرهکننده ۷۲.۸ درصدی همراه بوده و به ۲.۴۸۵ میلیون دستگاه رسیده است. این دسته از خودروها نیز حدود ۵۸.۵ درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادهاند.
توقف تولید خودروهای بنزینی و افزایش صادرات
بی وای دی از آوریل ۲۰۲۲ تولید خودروهای بنزینی را متوقف نموده و بر تولید خودروهای انرژی نو تمرکز کرده، تصمیمی که تأثیر مستقیمی بر رشد صادرات این شرکت داشته است. بر اساس آمار، در سال ۲۰۲۴ بی وای دی توانسته ۴۱۷,۲۰۴ دستگاه از خودروهای تولیدی خود را به بازارهای بینالمللی صادر کند. این رقم در مقایسه با میزان صادرات در سال ۲۰۲۳ به اندازه ۷۱.۹ رشد کرده است. در ماه دسامبر هم صادرات این شرکت به ۵۷,۱۵۴ دستگاه رسیده که نسبت به دسامبر ۲۰۲۳ گویای رشد ۵۸ درصدی است.
نقش کلیدی در تأمین باتری
علاوه بر موفقیت در فروش خودرو، بی وای دی بهعنوان یکی از بزرگترین تأمینکنندگان باتری نیز شناخته میشود. این شرکت در سال ۲۰۲۴ در مجموع بیش از ۱۹۴.۷ گیگاوات ساعت باتری عرضه کرده؛ در مقایسه با سال ماقبل این رقم ۲۹ درصد رشد داشته است. باتریهای تولیدی بی وای دی در خودروهای الکتریکی و پروژههای ذخیره انرژی ثابت مورد استفاده قرار میگیرند. بد نیست اشاره کنیم تسلا، نیو و تویوتا از مشتریان بزرگ بی وای دی در این حوزه به شمار میروند.
تأثیر بر بازار جهانی
موفقیتهای بی وای دی نهتنها در بازار داخلی چین، بلکه در بازارهای بینالمللی نیز ادامهدار بوده است. استراتژی تمرکز بر فناوریهای نوآورانه و توسعه خودروهای پایدار، این شرکت را به یکی از پیشروترین برندها در زمینه خودروهای انرژی نو در جهان تبدیل کرده است.
source