به گزارش مجله ماشین، سازندگان خودروهای برقی چینی، از جمله نیو و لی آتو، با پیروی از رهبران بازار همچون تسلا و بیوایدی، مشوقهای خرید خود را تا ابتدای سال ۲۰۲۵ تمدید کردهاند، چرا که جنگ قیمتها در بزرگترین بازار خودروی جهان برای سومین سال متوالی ادامه دارد.
مشوقهای ارائه شده توسط شرکتهای بزرگ چینی
شرکت لی آتو اعلام کرد که از روز پنجشنبه، یارانه نقدی ۱۵ هزار یوانی (حدود ۲,۰۵۵ دلار) به ازای هر خرید خودرو به همراه طرح تأمین مالی سهساله بدون بهره ارائه میدهد.
نیو نیز طرح مشابهی را برای خریداران خودروهای برقی با برندهای نیو و آنوو از روز چهارشنبه راهاندازی کرده است.
ادامه حمایتهای دولتی از خودروهای برقی
مشوقهای این شرکتها در حالی ارائه میشود که سیاستهای یارانهای دولت چین برای سال جدید هنوز بهطور رسمی آغاز نشده است. طبق آمار، بیش از ۵.۲ میلیون خودرو تا اواسط دسامبر سال گذشته با استفاده از یارانههای دولتی فروخته شدهاند.
در همین حال، چین اعلام کرده که برنامه تعویض کالاهای مصرفی، از جمله خودرو، در سال ۲۰۲۵ ادامه خواهد داشت، اما جزئیات اجرای این سیاست در سراسر کشور هنوز مشخص نیست. به عنوان مثال، شهر نانجینگ، مرکز استان جیانگسو، اوایل این هفته اعلام کرد که امسال نیز تا سقف ۴,۰۰۰ یوان یارانه به ازای خرید هر خودرو ارائه خواهد داد.
تلاش دولت برای احیای اقتصاد از طریق یارانهها
به گزارش رویترز، مقامات چینی با صدور ۳ تریلیون یوان اوراق قرضه ویژه در سال جاری موافقت کردهاند، زیرا پکن به دنبال افزایش محرکهای مالی برای احیای اقتصاد کندشده، از جمله از طریق برنامههای یارانهای، است.
تخفیفهای رقابتی شرکتهای بزرگ
شرکت بیوایدی، یکی از برترین تولیدکنندگان خودروهای برقی چین که احتمالاً در سال ۲۰۲۴ از فروش جهانی شرکتهای فورد و هوندا پیشی گرفته است، از ماه دسامبر تخفیفهایی تا سقف ۱۱.۵ درصد بر روی دو مدل خودرو (یک مدل هیبریدی و یک مدل برقی) ارائه داده است.
تسلا نیز که آغازگر جنگ قیمتها در سال گذشته بود، تخفیف ۱۰,۰۰۰ یوانی بر روی وامهای برجسته مدل Y پرفروش خود در چین را تا پایان ماه جاری تمدید کرده است.
رشد فروش خودروهای انرژی نو
فروش خودروهای برقی و هیبریدی قابل شارژ، که در چین با عنوان «خودروهای انرژی نو» (NEV) شناخته میشوند، در سال گذشته از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشت. این موفقیت عمدتاً به دلیل یارانههای دولتی تا سقف ۲۰,۰۰۰ یوان برای تعویض خودروهای قدیمی با مدلهای NEV محقق شد.
با این حال، آمارها نشان میدهد که فروش خردهفروشی خودروها در ۱۱ ماه اول سال گذشته ۰.۷ درصد کاهش یافته است، در حالی که فروش کلی خردهفروشی در چین ۳.۵ درصد افزایش داشته است؛ موضوعی که تأثیر جنگ قیمتها را نشان میدهد.
برچسب ها: الکتریکیچین
لینک کوتاه نوشته
تمدید مشوقهای خرید توسط سازندگان خودروهای برقی چینی
کپی لینک
source