تیونر این خودروی کوچک ژاپنی، موتور و بدنه آن را به سطحی جدید رسانده است.
مزدا MX-5 NC: خودرویی سنگینتر و راحتتر از میاتا به شمار میرود که در نوع خود، یک قهرمان بیحاشیه اما دورافتاده است. این نسل از میاتا در میان هر چهار نسل محبوبترین رودستر جهان به سنگینترین و سرزندهترین بودن مشهور شده است. به همین دلیل، یک تیونر ایتالیایی تصمیم گرفته است تا با توسعه یک کیت بدنه تازه که سپر جلوی میاتا را به هوندا S2000 شبیه میکند، جانی تازه به آن ببخشد.
این نمونه بهخصوص از MX-5 NC یک مدل پیش از فیسلیفت ۲۰۰۸ به شمار میرود که با کد NC1 شناخته شده و ۱۰۸,۰۰۰ کیلومتر هم کارکرد دارد؛ اما همانگونه که از تصاویر هم مشخص است، بهخوبی از آن نگهداری شده است و هنوز پس از ۱۷ سال کار، همچنان تازه به نظر میرسد. رنگ زرد چشمنواز بدنه این MX-5 NC یک پوشش اضافه روی رنگ اصلی سیاه «بریلیانت» بدنه این خودرو به شمار میرود که خود به یک محافظ پوششی هم مجهز شده است.
چهره بهروزشده MX-5 NC که بهلطف بهرهوری از کیت بدنه تازه شامل سپر، دیفیوزر، اگزوزها، طاق چرخها و… میشود، میتواند نگاه هر بینندهای را به خود جلب کند و برای هر جوان خودرودوستی به یک خودروی رویایی تبدیل شود. از دیگر بخشهای بهبودیافته بدنه خارجی میتوان به اسپویلر با طرح فیبرکربن اشاره کرد که بالای چراغهای تماما سرخ قرار گرفته و با رینگهای آلیاژی ۱۰ پره «JR5» هماهنگی کامل دارد.
تیونر برای تکمیل پروژه خود از چرم سیاه با دوخت زرد برای روکش صندلیهای این رودستر زیبا استفاده کرده است که با بازشدن سقف فلزی تمام برقی MX-5 NC نمایان میشود. شیشههای این خودرو دودی شدهاند تا فضای مناسبی را برای راننده ایجاد کنند. هر دو سرنشین میتوانند از سیستم گرمکن صندلی و کنسول مرکزی مجهز به نمیاشگر لمسی جدید استفاده کنند.
زیر کاپوت کشیده و یکدست MX-5 NC یک واحد ۲ لیتری تنفسطبیعی ۴ سیلندر جا خوش کرده است که قدرت خود را از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی و مدیریت سیستم دیفرانسیل لغزش محدود به چرخهای عقب منتقل میکند. این نمونه خاص از MX-5 NC بهلطف بهرهوری از ریمپ تازه کامپیوتر خودرو و چند بهبود مکانیکی درون موتور، حال بهجای ۱۷۰ از ۱۸۶ اسب بخار قدرت سود میبرد.
تیونر ایتالیایی شاسی این MX-5 NC را هم بهبود داده و برای تقویت راندمان از فنرهای کویلاور تنظیمشونده و سیستم کاهش فاصله از سطح زمین استفاده کرده است. سیستم ترمز این میاتا هم بهبودیافته و از دیسکهای بزرگتر برمبو در مدل RX-8 و کالیپرهای آلفارومئو جولیتا کوادریفوگلیو استفاده میکند. این خودرو هماکنون با قیمت بسیار جالب ۱۸.۸ هزار دلار به فروش میرسد و بهگفته مالک، هیچ مشکل مکانیکی خاصی ندارد و بهخوبی تحت مراقبت بوده است. نظر شما درباره این میاتا MX-5 NC چیست؟ آیا چنین محصولی ارزش خرید دارد؟