شرکت دایهاتسو، از ترکیب خود برای نمایشگاه خودروی توکیو 2025 رونمایی کرده است که شامل نسخه‌ای با عملکرد بالا از Mira e:S با موتور توربوشارژ و نشان‌های Gazoo Racing است.

این خودروی کوچک اسپرت که به صورت کانسپت به نمایش گذاشته شده است، با یک جفت خودروی مسابقه‌ای و تعدادی وانت کوچک با تغییرات مختلف همراه خواهد بود.

کانسپت Mira e:S Turbo به عنوان یک خودروی اسپرت سطح پایه طراحی شده برای گسترش افق‌های موتور اسپرت و در دسترس قرار دادن لذت رانندگی برای همه توصیف شده است. این باعث می‌شود ما باور کنیم که می‌تواند به یک محصول تولیدی تبدیل شود، زیرا به نظر می‌رسد آماده است تا خیابان‌های ژاپن را تکان دهد.

این کانسپت بر اساس Mira e:S نسل دوم است، که از سال 2017 در کنار سه قلوهای Toyota Pixis Epoch و Subaru Pleo Plus عرضه شده است. از نظر ظاهری، سپر جلو طراحی مجدد شده و با ورودی‌های اسپرت، سپر عقب منحصربه‌فرد و کاناردهای جانبی متمایز می‌شود. علاوه‌براین، هاچ‌بک 3395 میلی‌متری روی رینگ‌های آلیاژی BBS سوار می‌شود و دارای صندلی‌های اسپرت در داخل کابین است.

پیشرانه سه سیلندر 660 سی‌سی کوچک با توربوشارژ ارتقا یافته است. دایهاتسو خروجی قدرت را اعلام نکرده، اما پیشرانه مشابه Copen معادل 64 اسب‌بخار قدرت دارد. این عدد ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما بهبودی نسبت به 48 اسب‌بخار از پیشرانه تنفس طبیعی استاندارد Mira e:S داشته است.

تغییر مهم دیگر، جایگزینی گیربکس دنده دستی پنج سرعته به جای گیربکس CVT است که تنها گزینه در Mira e:S به حساب می‌آید. با قضاوت بر اساس نشان GR، این ژاپنی کوچک احتمالاً دارای تنظیم شاسی اسپرت‌تر زیر نظر بخش Gazoo Racing تویوتا خواهد بود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir