شرکت ایلیا پارس کیان طی مراسمی در هتل استقلال تهران، از کراس‌اوور جدید خود با نام اونترا U75 پلاس رونمایی کرد. این خودرو که پیش‌تر به‌صورت COB و با نام VGV U75 پلاس معرفی شده بود، اکنون قرار است به‌ صورت مونتاژی به بازار ایران عرضه شود.

اونترا U75 پلاس یک خودروی کراس اور متوسط ساخت کمپانی VGV کشور چین است که خود یکی از زیرمجموعه های سینوتراک چین محسوب می شود. این شرکت که به تازگی در سال 2019 تاسیس شده، در واقع وظیفه تولید خودرو های سواری سبک سینوتراک را برعهده دارد و به تازگی پای محصولات آن با شرکت ایلیا پارس کیان به ایران نیز باز شده است.

شرکت ایلیا پارس کیان، حاصل همکاری مشترک بین سینوتراک چین و صنایع خودروسازی ایلیا است و به‌عنوان تولیدکننده و عرضه‌کننده خودروی اونترا U75 پلاس فعالیت خود را شروع کرده است.

اونترا.webp

این شرکت قصد دارد با عرضه این کراس اور به بازار ایران، به رقابت با محصولاتی نظیر تیگو 8 پرو و فیدلیتی پرستیژ بپردازد.

مشخصات فنی وی اونترا U75 پلاس

اونترا U75 پلاس از یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربو بهره می برد که می تواند حداکثر 226 اسب بخار قدرت و 385 نیوتن متر گشتاور تولید کند و توان تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 8 دنده اتوماتیک AT به چرخ های جلو منتقل می کند. بر اساس کاتالوگ منتشر شده، این خودرو با وزن 1680 کیلوگرمی می تواند شتاب 0 تا 100 هشت ثانیه ای را به ثبت برساند.

اونترا .webp

U75 پلاس در محور جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در محور عقب از سیستم تعلیق مولتی لینک استفاده می کند. ترمز های این خودرو در هر چهار چرخ از نوع دیسکی بوده و به سیستم هایی نظیر ABS – EBD – BA نیز مجهزند.

طراحی ظاهری اونترا U75 پلاس

اونترا U75 پلاس، یک کراس‌اوور سایز متوسط با طولی در حدود ۴.۸ متر است که طراحی آن در نگاه اول با فاصله چشمگیر بین دو محور، جلب‌توجه می‌کند. این خودرو که توسط شرکت سینوتراک توسعه یافته، از طراحی نسبتاً سنتی بهره می‌برد، اما برای ایجاد تمایز، از جزئیاتی خاص و جذاب استفاده شده است.

اونترا .webp

در نمای جلو، چراغ‌های تمام LED به همراه دیلایت‌های یکپارچه با چراغ‌های اصلی، جلوه‌ای مدرن به خودرو بخشیده‌اند. همچنین، لوگوی جدید خودرو نسبت به نسخه قبلی تغییر کرده و طراحی تازه‌ای را به نمایش می‌گذارد.

اونترا .webp

در بخش عقب، یک دیفیوزر اسپرت با دو خروجی اگزوز مصنوعی دیده می‌شود، در حالی که خروجی اصلی اگزوز در پشت سپر پنهان شده است. خطوط طراحی خاص در قسمت پایینی بدنه نیز، ابهت ویژه‌ای به این کراس‌اوور می‌بخشد و آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند.

همچنین درب صندوق به نام جدید این خودرو، U75 پلاس مزین شده است.

اونترا .webp

کابین و فضای داخلی اونترا U75 پلاس

در داخل کابین اونترا U75 پلاس با فضایی نسبتا لوکس ایم؛ شرکت سازنده با وجود تازه کار بودن، تلاش بسیاری برای زیبا نشان دادن محصول خود کرده و استفاده از چرم دوزی های فراوان در سراسر کابین به خوبی گویای این نکته است. در نمای روبروی راننده از یک فرمان 3 شاخه استفاده شده و صفحه کیلومتر 10.25 اینچی چند منظوره نیز از نوع دیجیتالی است. همچنین قرار است این خودرو با 3 رنگ تریم داخلی، قرمز، کرم و قهوه ای عرضه شود.

اونترا (8).webp

در قسمت میانی داشبورد نیز یه صفحه نمایش 10 اینچی متصل به کنسول میانی دیده می شود که اکثر امکانات خودرو را در خود جای داده است. در کنسول میانی نیز دسته دنده الکترونیکی خودرو به چشم می خورد از نوع جدید چرخشی است.

ایمنی وی اونترا U75 پلاس

کراس اور اونترا U75 پلاس تاکنون در هیچ تست تصادفی شرکت نکرده و نمی توان در مورد امنیت آن نظر دقیقی داشت. با این حال این خودرو به 6 ایربگ مجهز بوده و ضمن همچنین از سیستم های کمک رانندگی نظیر سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم کمک حرکت در سربالایی HAC و سیستم کنترل حرکت در سراشیبی HDC، سیستم کحافظ فعال واژگونی، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار خروج از خط و … نیز مجهز است.

اونترا .webp

امکانات رفاهی اونترا U75 پلاس

اونترا U75 پلاس به امکاناتی نظیر شیشه بالابر های برقی اتوماتیک، آینه های جانبی تاشونده برقی، سقف پانوراما، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای خودکار، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سنسور نور، سنسور باران، صندلی راننده برقی، گرمکن صندلی های جلو، سیستم  مولتی مدیا با مانیتور و کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، دوربین 360 درجه، سنسور پارک عقب، ترمز پارک برقی و اتوهلد مجهز است.

اونترا (14).webp

source

توسط autokhabari.ir