جنسیس GV60 قبل از عرضه جهانی در سال جاری، بهروزرسانی شده است. این بهروزرسانی میاندورهای برای کراساور الکتریکی، نسبتاً جزئی است، اما ویژگیهای جدیدی را به همراه دارد که خریداران باید از آن استقبال کنند.
هیچ تغییر قابل توجه و یا مهمی در شکل و اندازه کلی GV60 ایجاد نشده و تغییرات در نمای جلو و عقب به سختی قابل تشخیص است. اما با نگاه دقیقتر، متوجه میشوید که سپر جلو جدید است و کمی اسپرتتر از مدل فعلی به نظر میرسد. جنسیس همچنین جلوپنجره را تغییر داده و آن را کمی پایینتر قرار داده، بازطراحی شده و آن را کوچکتر کرده است. چراغهای جلوی اسپلیت نیز دارای فناوری جدید Micro Lens Array این شرکت هستند.
این برند کرهای همچنین رینگهای 21 اینچی جدیدی را برای GV60 ساخته است و اکنون گلگیرها را به همان رنگ بقیه بدنه، به جای پلاستیک سیاه رنگ قبلی، تکمیل کرده است. در حالی که این تنها یک تغییر کوچکتر است، اما باعث میشود EV کمی پرمیومتر احساس شود. سپر عقب نیز اکنون به جای اینکه در رنگ نقرهای متضاد باشد، با بقیه بدنه مطابقت دارد.
مهمترین ویژگی فضای داخلی GV60 جدید، صفحه نمایش 27 اینچی Integrated Cockpit یکپارچه جدید است، که سیستم اطلاعات سرگرمی و کلاستر را مانند GV70 فیسلیفت پشتیبانی میکند. طراحی فرمان نیز متفاوت است.
جنسیس هنوز جزئیات مربوط به بازار GV60 جدید را اعلام نکرده، همچنین جزئیات مربوط به پیشرانه یا قیمت نیز تایید نشده است. پیش از این باتری 77.4 کیلووات ساعتی به عنوان مدلهای اصلی برای Ioniq 5 و EV6 استفاده شده بود، که هر دوی این مدلها بهروز شدهاند و اکنون از باتری 84 کیلووات ساعتی بهره میبرند. به احتمال زیاد، جنسیس GV60 هم با باتری بزرگتر عرضه خواهد شد.
نسخه دیفرانسیل-عقب (RWD) بازار کرهجنوبی به یک موتور برقی با 225 اسببخار قدرت و 350 نیوتنمتر گشتاور مجهز بود، درحالیکه نسخه AWD با 314 اسببخار قدرت و 605 نیوتنمتر گشتاور هم عرضه شده بود.
در نسخه قویتر مدل AWD که با لقب Performance شناخته میشود، خروجی پیشرانه به 429 اسببخار و 605 نیوتنمتر افزایش مییابد، که البته با انتخاب حالت رانندگی Boost، شاهد افزایش ارقام مذکور به 483 اسببخار و 700 نیوتنمتر بودیم. برای جنسیس GV60 مدل 2025 هم قدرت مشابهی را میتوان انتظار داشت.
فروش جنسیس GV60 جدید در کره قبل از عرضه در بازارهای دیگر مانند استرالیا و آمریکا در سه ماهه نخست سال آغاز خواهد شد.
جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.
source