به گزارش مجله ماشین، پورشه با بازطراحی مدل ۹۱۱ کاررا اس، جایگاه جدیدی در خانواده مدلهای کاررا ایجاد کرده است. این خودرو میان مدل ۹۱۱ کاررا و مدل پرقدرتتر ۹۱۱ کاررا GTS T-Hybrid قرار میگیرد و بهبودهای چشمگیری در سیستم پیشرانه خود داشته است که اکنون تواناییهای عملکردی آن معادل مدلهای ۹۱۱ کاررا GTS نسل قبلی است. علاوه بر این، لیست تجهیزات استاندارد گستردهتری نسبت به مدل ۹۱۱ کاررا و گزینههای سفارشیسازی بیشتر، این خودرو را به یک گزینه جذاب در بین خانواده مدلهای کاررا تبدیل کرده است. پورشه ۹۱۱ کاررا اس در نسخههای کوپه و کابریولت عرضه میشود.
پیشرانه جدید و عملکرد بینظیر
پیشرانه شش سیلندر توئین توربوی ۳.۰ لیتری پورشه ۹۱۱ کاررا اس به طور کلی ارتقا یافته است. این ارتقا باعث افزایش چشمگیر قدرت و در عین حال کاهش آلایندگیها شده است. قدرت جدید ۳۵۳ کیلووات (۴۸۰ اسب بخار) و گشتاور ۵۳۰ نیوتنمتر است که نسبت به مدل قبلی ۲۲ کیلووات (۳۰ اسب بخار) افزایش داشته است. برای دستیابی به این عملکرد و بهرهوری بالاتر، پورشه توربوشارژرهای جدیدی نصب کرده و سیستم خنککاری هوای ورودی را به طور قابل توجهی بهینه کرده است. ۹۱۱ کاررا اس کوپه در مدت ۳.۳ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن ۳۰۸ کیلومتر بر ساعت است. نیروی تولیدی توسط جعبه دنده دو کلاچه هشتسرعته پورشه (PDK) به چرخها منتقل میشود.
تجهیزات استاندارد و گزینههای اختصاصی
پورشه لیست تجهیزات استاندارد ۹۱۱ کاررا اس را به طور چشمگیری ارتقا داده است که شامل رینگهای ۲۰/۲۱ اینچی کاررا اس، سیستم اگزوز اسپرت با لولههای خروجی نقرهای و سیستم تورک وکتورینگ پورشه (PTV+) میشود که در مدل کاررا در دسترس نیست. سیستم ترمز جدید، که از مدل ۹۱۱ کاررا GTS به ارث برده شده، در بهبود دینامیک رانندگی نقش مؤثری ایفا میکند. این سیستم ترمز با کالیپرهای قرمز و دیسکهای ۴۰۸ میلیمتری در جلو و ۳۸۰ میلیمتری در عقب، ترمزهای فوقالعادهای را ارائه میدهد.
بیشتر بخوانید: پورشه ۹۱۱ کررا ۲۰۲۵: یک افسانه که همچنان ادامه دارد
برای افزایش عملکرد، پورشه گزینههایی نظیر سیستم ترمز سرامیکی کامپوزیتی پورشه (PCCB) و سیستم تعلیق اسپرت PASM را به مشتریان ارائه میدهد که شامل ارتفاع سواری پایینتر به میزان ۱۰ میلیمتر همراه با فرماندهی محور عقب است. هیدرولیکهای دمپر نسبت به مدل قبلی بهینهسازی شدهاند که باعث بهبود بیشتر رانندگی با دقت و پاسخگویی بالاتر میشود. همچنین سیستم فرمان در ترکیب با فرماندهی محور عقب مستقیمتر است و کینماتیکهای محور جلو تغییر کرده است. این تغییرات باعث افزایش چابکی و ثبات بیشتر در سرعتهای بالا میشود.
فضای داخلی لوکس و کیفیت ممتاز
در فضای داخلی ۹۱۱ کاررا اس نیز شاهد استانداردهای بالای کیفیت و انحصار هستیم. این خودرو به صورت استاندارد با پکیج چرم مشکی عرضه میشود. صندلیها، تکیهگاههای سر، داشبورد، پانلهای درب و سیستم صندلی عقب در نسخه کوپه با چرم صاف پوشش داده شده است. در مدل کوپه، صندلیهای عقب تاشو به صورت استاندارد موجود هستند که به عنوان جایگزین برای طرح دو نفره در دسترس قرار میگیرند. کابریولت نیز با سیستم صندلی عقب ارائه میشود.
برای کسانی که به دنبال استفاده بیشتر از چرم هستند، پورشه گزینهای را ارائه میدهد که مساحتهای بزرگی از فضای داخلی را شامل میشود، از جمله درب جعبه دستکش، پانلهای کناری و پایه صندلیها. همچنین، پورشه به طور دلخواه دوخت متضاد رنگی در رنگ کرایون اضافه میکند. ۹۱۱ کاررا اس از تجهیزات ارتقا یافتهای برخوردار است که در سراسر سری مدلها موجود است. این تجهیزات شامل چراغهای LED ماتریکس و شارژر بیسیم گوشی همراه است. از جمله گزینههای اضافی میتوان به سیستم بالابری برای محور جلو، چراغهای LED ماتریکس HD و بسته اسپرت کرونو با اپلیکیشن Porsche Track Precision اشاره کرد که برای روزهای پیست بسیار مناسب است.
پورشه ۹۱۱ کاررا اس، یک خودروی اسپرت بینظیر با قدرت و لوکسی که به هیچ عنوان نمیتوان آن را نادیده گرفت.
مدل ۹۱۱ کاررا اس، با پیشرانه قدرتمندتر، تجهیزات استاندارد بهبود یافته و گزینههای سفارشیسازی بیشتر، به گزینهای جذاب و پرقدرت در بین مدلهای پورشه تبدیل شده است. این خودرو با ارتقاهای فراوان در طراحی و عملکرد، همچنان توانسته است که به یکی از برترین مدلهای خودروهای اسپرت دنیا تبدیل شود.
برچسب ها: پورشه
لینک کوتاه نوشته
معرفی پورشه ۹۱۱ کاررا اس ۲۰۲۵: ارتقا در قدرت و طراحی
کپی لینک
source