منتشر شده در 20 دی 1403 ساعت 17:00


معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

موتورسیکلت CF 250SR یکی از گزینه های جذاب در بازار موتور ایران به حساب می آید و ما در این مطلب به بررسی این موتور پرداخته ایم.

بازار موتورسیکلت ایران در سال‌های گذشته همانند بازار خودرو عطر و بوی چینی شدن به خود گرفته است. یکی از شرکت‌های موتورسیکلت ساز چینی که محصولاتش در ایران حضور دارد شرکت سی‌اف ‌موتور (CFMOTO) که در سال ۱۹۸۹ در چین تأسیس شده می‌باشد. این شرکت با تمرکز محصولات خود سعی دارد موتورهای نسبتا با کیفیتی را با طراحی جذاب تولید و به بازارهای جهانی عرضه کند. CFMOTO همواره تلاش کرده است با همکاری برندهای معتبر و استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، محصولاتی مدرن و نسبتا جذابی را تولید کند. در حال حاضر چندسالی است که محصولات cf موتور در بازار ایران حضور دارند. محصولاتی نظیرcf150 و‌cf250 NK که با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شدند. اما یکی دیگر از مدل‌های CF موتور در ایران مدل CF 250 SR این برند در کلاس موتورهای ریس است که شرکت جهان رو آن را عرضه می‌کند. در ادامه به بررسی کامل این مدل از ابعاد مختلف خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری موتورسیکلت CF 250SR

سی اف ۲۵۰ اس ار از لحاظ طراحی ظاهری، در وضعیت مطلوبی قرار دارد و عملا با یک موتور خوش چهره طرف هستیم چراکه شرکت سازنده بر طراحی زیبای موتورهای خود اهمیت فراوانی می‌دهد. خطوط تیز و زاویه‌دار در بدنه این موتورسیکلت، علاوه بر ایجاد جلوه‌ای جسورانه، حس سرعت و قدرت را به مخاطب القا می‌کند. چراغ‌های LED جلو با طراحی تقریبا بی نقص نمای خوبی به موتور از روبرو بخشیده‌ است. آیینه‌های موتور سبک طراحی جذابی دارد و از نمای عقب به طور کلی دید قابل قبولی را در اختیار راکب قرار می‌دهد.

معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

در بخش صفحه کیلومتر و نمای راکب در حین رانندگی از موتور یک صفحه‌نمایش دیجیتال TFT تمام‌رنگی با ابعاد مناسب، طرف هستیم که خوانایی قابل قبولی در زیر نور خورشید دارد. این نمایشگر امکانات متعددی از جمله نمایش سرعت، دور موتور، مسافت طی شده، دمای موتور، اتصال به بلوتوث تلفن همراه و حتی حالت‌های رانندگی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. فرمان موتور دو تیکه بوده و بر جذابیت موتور افزوده است. سمت راست فرمان کلید استارت و قطع کن برق موتور و کلید جفت راهنما یا فلاشر دیده می‌شود. در قسمت چپ فرمان کلید های تعویض حالت های مختلف رانندگی در دو حالت اسپرت و اکونومی، تعویض نور پایین به نور بالا، راهنما، بوق و کلید نور پلیسی تعبیه شده است. باک ۱۲ لیتری موتور کمی بالاتر است و راکب می‌تواند به سبک موتورهای ریس بر روی آن تکیه کند.

معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

این موتورسیکلت از زین دو تکه با طراحی ارگونومیک بهره می‌برد که راحتی مناسبی را برای راننده و ترک‌نشین فراهم می‌کند. ارتفاع زین از سطح زمین حدود ۷۸ سانتی‌متر است که باعث شده CF 250 SR برای طیف گسترده‌ای از کاربران مناسب باشد. از دیگر نکات مثبت طراحی بیرونی می‌توان به پوشش فلاپی نسبتا با کیفیت و جزئیات گرافیکی جذاب اشاره کرد که به ظاهر مدرن این موتورسیکلت کمک کرده‌اند. البته موتور از مونتاژ با کیفیتی برخوردار نیست بنابراین اگر به جزییات طراحی حساسیت دارید این موضوع شما را خواهد رنجاند.در نمای جانبی همچنین استفاده از رینگ‌های آلومینیومی سبک وزن ۱۷ اینچی و تایرهای اسپرت، نه تنها بر جذابیت بصری موتور افزوده بلکه تناسب خوبی با هویت ریس بودن موتورسیکلت نیز دارد. در نمای عقبی موتور چراغ خطر نئونی بویژه در شب جلب توجه خواهد کرد. همچنین دستگیره هایی برای سرنشین عقب نیز در ناحیه عقبی موتور به چشم می‌خورد.

مشخصات فنی موتورسیکلت CF 250SR

در بخش فنی همانطور که از نام موتور CF 250 SR مشخص است با یک انجین تک‌سیلندر، چهار زمانه و ۲۵۰ سی‌سی روبرو هستیم. این پیشرانه که از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند DOHC بهره می‌برد، توانایی تولید ۲۷.۵ اسب بخار قدرت در ۹۷۵۰ دور در دقیقه و ۲۲ نیوتن‌متر گشتاور در ۷۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. این اعداد نشان می‌دهند که این موتورسیکلت از توان مناسبی برای استفاده در مسیرهای شهری و جاده‌ای برخوردار است به طوری که راکب خود را در عرض ۸.۵ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر ساعت خواهد رساند. وظیفه انتقال قدرت در این موتور به  یک گیربکس ۶سرعته دستی سپرده شده است.

معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری بوش که در این مدل به کار رفته است، علاوه بر کاهش مصرف سوخت، به بهبود عملکرد و کاهش آلایندگی نیز کمک کرده است. سیستم خنک‌کننده مایع نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم CF 250 SR است که با کنترل دمای موتور، عملکرد بهینه را به موتور می‌بخشد. همچنین مصرف سوخت CF250 Sr در هر ۱۰۰ کیلومتر در حدود ۳.۳ لیتر گزارش می‌شود. سیستم تعلیق موتور شامل دو کمک‌فنر تلسکوپی معکوس (Upside Down) در جلو و یک کمک‌فنر مونوشاک قابل تنظیم در عقب است. ترمزهای دیسکی جلو و عقب، به ترتیب با قطر ۲۹۲ و ۲۲۰ میلی‌متر، همراه با سیستم ABS دو کاناله، ترمزگیری نسبتا مطمئن و ایمنی را فراهم می‌کنند.

امکانات رفاهی و ایمنی سی‌اف ۲۵۰ اس ار

موتور CF 250 SR در بخش امکانات رفاهی و ایمنی از وضعیت متوسطی برخوردار است. چراغ‌های LED، صفحه‌نمایش دیجیتال TFT که به اطلاعات دقیقی از وضعیت موتورسیکلت دسترسی می‌دهد، همچنین قابلیت تنظیمی آن نیز مورد توجه مخاطبان قرار خواهد گرفت. این موتور برخلاف بازار ایران در بازارهای جهانی به عنوان یک موتوراقتصادی در کلاس خود به شمار می‌رود بنابراین از حداقل امکانات روز استفاده می‌کند. در زمینه ایمنی، استفاده از سیستم ترمز ABS ، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مدل است چرا که موتورهای کلاس ریس معمولا شتاب بالایی دارند و نیازمند ترمزهای قوی جهت کنترل این موتورها خواهید بود. این سیستم با جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در ترمزهای شدید، خطر سر خوردن را کاهش می‌دهد و راکب کنترل بهتری را در شرایط اضطراری فراهم می‌کند.

تجربه سواری و رانندگی موتورسیکلت CF 250SR

همانطور که پیش تر گفتیم این موتور از ظاهری نسبتا جذاب برخوردار است که مستقیم در تجربه استفاده از آن اثر گذار خواهد بود. هنگامی که سوار موتور می‌شوید ابعاد باک ممکن است شمارا کمی مضطرب کن. اما خیلی سریع با موتور ارتباط برقرار خواهید کرد. طراحی ارگونومیک این موتورسیکلت، موقعیت نشستن مناسبی را برای راننده ایجاد کرده و خستگی را در مسافت‌های طولانی کاهش خواهد داد. شتاب‌گیری این مدل به لطف پیشرانه قدرتمند و وزن سبک، سریع و هیجان‌انگیز است. موتور کشش مناسبی نیز دارد. حداکثر سرعت حدود ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برای یک موتورسیکلت ۲۵۰ سی‌سی بسیار مناسب بوده و پاسخگوی نیازهای اکثر کاربران است. هرچند توصیه می‌کنیم با سرعتی کمتر و با استفاده از تجهیزات ایمنی مانند کلاه کاسکت موتور سواری کنید. موتور بواسطه ریس بودن خود شعاع گردش نسبتا کمتری در مقایسه با موتورهای عادی دارد. ترمز‌های موتور به خوبی عمل می‌کنند البته موتور کمی تند و فرض است و به هنگام ترمز گیری بویژه درجاده‌های لغزنده همراه با لغزش موتور همراه خواهد بود. در رابطه با سیستم تعلیق هم باید گفت نرمی موتر کاملا درحالت حد وسط است نه می‌توان گفت عالی و نه می‌توان گفت بد است! در رابطه با هندلیگ موتور نیز باید بگوییم رضایت بخش خواهد بود هرچند انتظار آن چسبندگی موتورهای سنگین از این موتور درست نخواهد بود.

معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

رقبا در بازار ایران

موتور CF 250 SR در بازار ایران با رقبایی مانند کی یو جی ۲۵۰،  کی‌وی ۲۵۰،هیوسانگ ۲۵۰ ریس و مگلی ۲۵۰ که البته این دو موتور کمی قدیمی تر هستند مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

نقاط قوت و ضعف و جمع بندی

مزایا : طراحی جذاب – ارگونومی استاندارد ریس -شتاب قابل قبول – حضور سیستم آب خنک

معایب : چسبندگی کم به هنگام رانندگی – کیفیت ساخت و مونتاژ پایین – مصرف سوخت نسبتا بالا – گرانی و عدم دسترسی راحت به قطعات

محصول CF 250 SR ترکیبی از طراحی مدرن، مشخصات فنی قابل قبول و امکانات رفاهی و ایمنی مناسب است که می‌تواند در میان اسکوترهای متعدد جلب توجه و تازگی بیشتری به خیابان‌ها بدهد. این موتورسیکلت با ارائه عملکردی قابل اعتماد و طراحی جذاب، گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که به دنبال یک موتورسیکلت اسپرت هستند. در نهایت، انتخاب CF 250 SR بستگی به نیازها و انتظارات شما دارد. اگر به دنبال یک موتورسیکلت با ظاهر جذاب، عملکرد قوی و امکانات پیشرفته هستید، این مدل می‌تواند یکی از انتخاب‌های شما باشد.

معرفی و بررسی موتورسیکلت CF 250SR در بازار ایران

حال نظرات و تجربه‌های خود از این موتورسیکلت را با ما به اشتراک بگذارید. به نظر شما آینده بازار موتورسیکلت ایران همانند خودرو به سمت چینی شدن خواهد رفت؟

source

توسط autokhabari.ir