منتشر شده در 22 دی 1403 ساعت 15:00
لامبورگینی از سال ۱۹۹۸ که تحت لوای گروه فولکس واگن قرار گرفته، شکوفا شده و توانسته پیشرفتهای قابل توجهی داشته باشد. کمپانی ایتالیایی لامبورگینی برای اولین بار در تاریخ خود، در سال ۲۰۲۳ رکورد فروش سالانه بیش از ۱۰ هزار دستگاه را ثبت نمود. با انتشار آمار فروش سال ۲۰۲۴ مشخص شده این شرکت باز هم رکوردشکنی کرده و ۱۰,۶۸۷ دستگاه از تولیدات خود را به مشتریان در سرتاسر جهان تحویل داده است. هرچند این شرکت جزئیات فروش مدلها را اعلام نمیکند، اما کاملاً قابل حدس است که بخش عمدهای از این موفقیت به شاسیبلند محبوب اوروس اختصاص دارد.
افزایش فروش در بازارهای جهانی
لامبورگینی در تمامی بازارهای جهانی رشد فروش را تجربه کرده؛ در مناطق اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) فروش این کمپانی با افزایش ۶ درصدی به ۴,۲۲۷ دستگاه رسیده است. در قاره آمریکا میزان فروش لامبورگینی با رشد ۷ درصدی به ۳,۷۱۲ خودرو افزایش یافته؛ در منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز این شرکت ۲,۷۴۸ دستگاه از محصولاتش را به فروش رسانده که نشان از رشد ۳ درصدی دارد.
بد نیست بدانید مدل اوروس تا سال ۲۰۲۶ به طور کامل پیشفروش شده و سفارشهای جدید برای مدل هیبریدی روئلتو تا سال ۲۰۲۷ تحویل داده نخواهند شد.
پایان تولید هوراکان و آغاز عصری جدید
احتمالاً میدانید که مدل محبوب هوراکان جای خود را به تمراریو داده و دیگر ثبت سفارش نمیشود. در حال حاضر لامبورگینی نسخههای پایانی این خودرو را در قالب مدلهای استراتو، Evo اسپایدر، تکنیکا، STO و STJ به مشتریان تحویل میدهد. با شروع تولید تمراریو، سنت آگاتایی ها تنها خودروهای هیبریدی شارژی را مونتاژ خواهند کرد. تمِراریو و اوروس هر دو از پیشرانه هیبریدی شارژی با قلب اصلی V8 بهره میبرند، در حالی که روئلتو یک موتور V12 را با پورت شارژ ترکیب کرده است.
مدیرعامل لامبورگینی یعنی آقای استفان وینکلمان، اخیراً اعلام کرد عرضه مدل جدیدی که پیشتر در قالب کانسپت لانزادور معرفی شده، یک سال تأخیر داشته و در سال ۲۰۲۹ شاهد ورود آن به خیابانها خواهیم بود. این خودرو که نخستین مدل تمام الکتریکی لامبورگینی محسوب میشود، یک گرندتورر دو درب با چهار صندلی و ارتفاع زیاد از سطح زمین خواهد بود.
source