با انتشار چند تصویر در وب سایت تسلا مخصوص منطقه آسیا-اقیانوسیه، علاقمندان با تغییرات جدید تسلا مدل Y آشنا شده‌اند.

مدل Y در زمانی دچار تغییر شده است که تسلا بیش از هر زمان دیگری به توجه مشتریان نیاز دارد. با کاهش فروش سالیانه از 1.81 به 1.79 میلیون دستگاه در سال 2024، تسلا برای نخستین بار در یک دهه گذشته با افت فروش روبرو شده است. اکنون این برند آمریکایی امیدوار است به یاری پرفروش‌ترین محصول خود یعنی مدل Y، وضعیت بهتری را تجربه کند.

طراحی تسلا مدل Y جونیپر 2025

با نگاهی به تسلا مدل Y می‌توان تغییر طراحی چراغ‌های جلو و عقب را تشخیص داد. نوار نورانی در هر دو طرف بدنه این خودرو می‌تواند تسلا سایبرتراک و البته رقبای چینی مدل Y را به یاد بیاورد. در نمای جانبی هم تغییر خاصی قابل تشخیص نیست.

2025 تسلا مدل Y جونیپر

اما در فضای کابین تسلا مدل Y جدید با تغییرات مشابه مدل 3 جدید شامل نورپردازی نواری و نمایشگر سرنشینان عقب، مواجه هستیم.

مشخصات فنی طراحی تسلا مدل Y جونیپر 2025

وب سایت چینی تسلا از بروزرسانی تعلیق مدل Y جدید خبر داده است. این مورد در کنار رینگ و تایرهای جدید، می‌تواند یکی از مشکلات همیشگی تسلا مدل Y یعنی سواری خشک را برطرف کند.

برد حرکتی تسلا مدل Y در تیپ لانگ رنج با سامانه چهار چرخ محرک، 719 کیلومتر اعلام شده است که نسبت به مدل قبل، 31 کیلومتر افزایش نشان می‌دهد. البته این ارقام برمبنای استاندارد چینی CLTC اندازه گیری شده است. شتاب صفر تا صد این تیپ از تسلا مدل وای، 4.3 ثانیه خواهد بود.

برد حرکتی تیپ محرک-عقب تسلا مدل Y هم با 7 درصد افزایش نسبت به مدل قبلی، به 593 کیلومتر افزایش یافته است.

2025 تسلا مدل Y جونیپر

قیمت طراحی تسلا مدل Y جونیپر 2025

باید توجه داشت که قیمت هر دو تیپ مذکور از تسلا مدل Y به ترتیب 41,400 و 35,900 دلار تعیین شده که به ترتیب 4 و 5 درصد از مدل قبل، گرانتر است.

فروش تسلا مدل Y جدید از ماه مارس در چین و کشورهای آسیا-اقیانوسیه شامل تایلند، هنگ کنگ و استرالیا، آغاز خواهد شد. از زمان عرضه این خودرو در اروپا و ایالات متحده اطلاعی در دست نیست.

وضعیت تسلا در بازار

به اعتقاد کارشناسان، عدم تغییرات ظاهری گسترده و همچنین تنوع محدود سبد محصولات تسلا، به کاهش فروش این برند منجر شده است. جدیدترین محصول این شرکت یعنی سایبرتراک که در اواخر 2023 عرضه شد هم به علت قیمت بالا و طراحی خاص، با تقاضای چندانی مواجه نیست.

هرچند مدل Y اکنون به عنوان پرفروش‌ترین محصول تسلا و حتی یکی از محبوب ترین خودروهای جهان شناخته می‌شود، اما بعید نیست که این خودرو هم در مقابل رقبای جدیدتر با چالش‌های بیشتری مواجه شود، مخصوصا که در بازار اصلی تسلا یعنی چین، دو برند چینی یعنی جیلی و بی وای دی با استقبال روزافزون مشتریان مواجه هستند.

تسلا برای ادامه موفقیت، راهی جز افزایش تنوع محصولات، بروزرسانی‌های وسیع‌تر و ارائه قیمت رقابتی، ندارد.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

source

توسط autokhabari.ir