شرکت مشهور ایتال دیزاین در نمایشگاه CES 2025 از وانت پیکاپ بسیار خاص کوئینتسنزا با قدرت قابل‌توجه ۲۱۴۵ اسب بخار رونمایی کرده است.


احتمالاً طراحان ایتال دیزاین از خود پرسیده‌اند اگر تسلا سایبرتراک توسط فردی که در زمینه طراحی خودرو تجربه زیادی دارد طراحی می‌شد چه شکلی پیدا می‌کرد؟ اگرچه چنین چیزی در واقعیت پرسیده نشده اما پاسخ چنین سؤالی می‌تواند وانت پیکاپ کوئینتسنزا باشد. این خودروی بسیار آینده‌نگرانه از چهار موتور برقی تولید شرکت الفی بهره می‌برد. با این تفاسیر، وانت ایتال دیزاین بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد و قول پیمایش ۷۵۰ کیلومتری را داده است.

اکستریم VX اکستریم VX

در ابتدا قرار بود ایتال دیزاین کوئینتسنزا در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شود اما از آنجایی که این رویداد معتبر دیگر برگزار نخواهد شد بنابراین ایتالیایی‌ها رویداد CES 2025 در لاس‌وگاس نوادا را برای معرفی آن انتخاب کردند. سال قبل نسخه دیگری از کانسپت موردبحث در پبل بیچ معرفی شده بود اما حالا شاهد بلوغ این محصول و ارائه ویژگی‌های برجسته‌تری هستیم. این ویژگی‌های خاص به لطف موتورهای برقی ساخت الفی به دست می‌آیند. شرکت الفی قبلاً موتورهایی ساخته که در حالت بوست کوتاه می‌توانند ۳۴۱ اسب بخار قدرت تولید کنند؛ اما موتورهای جدید کوئینتسنزا حتی قوی‌تر هستند و در مجموع ۲۱۴۵ اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند.

تنظیم خروجی موتورهای برقی الفی ۲۰ برابر سریع‌تر از موتورهای قبلی صورت می‌گیرند به این معنی که با وجود سیستم هدایت گشتاور، هندلینگ و پایداری بهتری وجود خواهد داشت. این ویژگی برای کشش خودرو نیز بسیار عالی بوده و بنا به گفته ایتال دیزاین، این وانت پیکاپ بدون آلایندگی فقط در ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتورهای جدید موردبحث که در رینگ‌هایی با ابعاد ۲۱ اینچی به بالا جا خوش می‌کنند حتی توانایی کنترل حرکات رو به بالا و پایین بدنه را دارند. ایتال دیزاین خاطرنشان می‌سازد از گشتاور موتورهای برقی روی سیستم تعلیق استفاده می‌کند تا وضعیت خودرو و پایداری آن را تنظیم کند. این ویژگی می‌تواند جایگزین دامپرهای فعال شود.

شتاب گیری بسیار سریع ایتال دیزاین کوئینتسنزا برای سرنشینان ردیف دوم صندلی‌ها خیلی خوب نخواهد بود اما طراحی رو به عقب صندلی‌ها باعث می‌شود این خودرو شرایط بهتری داشته باشد. الفی می‌گوید موتورهای تولیدی باعث احساس خاص این خودرو می‌شوند. سیستمی به نام ویبرو آکوستیک باعث انتقال لرزش‌های موتور و اینورتر می‌شود تا این وانت پیکاپ بدون هرگونه صدای مصنوعی تولیدی از بلندگوها، احساس مکانیکی بیشتری داشته باشد؛ اما مشخص نیست که برنامه ایتال دیزاین برای کانسپت برجسته خود چیست.

ایتال دیزاین تقریباً برای اکثر خودروسازان اروپایی خودرو طراحی کرده هرچند خودش خودرویی تولید نکرده است. البته ایتال دیزاین هم‌اکنون در اختیار لامبورگینی و آئودی است اما تولید یک وانت پیکاپ توسط لامبورگینی احتمال بسیار پایینی دارد هرچند زبان طراحی و تکنولوژی موتورهای برقی کوئینتسنزا می‌توانند نظر لامبورگینی را به خود جلب کنند. البته تصور تولید یک وانت پیکاپ بسیار خاص و گران‌قیمت توسط لامبورگینی که به نوعی جانشین LM-002 باشد جذاب به نظر می‌رسد این‌طور نیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

source

توسط autokhabari.ir