به گزارش مجله ماشین، شرکت خودروسازی فرانسوی رنو اعلام کرد که فروش این شرکت در سال ۲۰۲۴ با رشد ۱.۳ درصدی نسبت به سال قبل به ۲.۲۶ میلیون دستگاه رسید. این رشد عمدتاً به لطف عرضه مدلهای جدید در سهماهه پایانی سال و افزایش تقاضا برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی محقق شده است.
چالشهای صنعت خودرو در سال ۲۰۲۴
رشد فروش رنو در سال ۲۰۲۴ نسبت به رشد ۹ درصدی سال ۲۰۲۳ کاهش چشمگیری داشت. این کاهش در شرایطی رخ داد که صنعت خودروی جهانی با چالشهای متعددی از جمله تورم و کاهش تمایل مصرفکنندگان به خرید خودروهای جدید مواجه بود. همچنین، تولید مازاد در چین و ورود حجم زیادی از خودروهای چینی به بازارهای جهانی، فشار بیشتری بر خودروسازان وارد کرد.
عملکرد رنو در مقایسه با رقبا
در همین حال، فولکسواگن، بزرگترین خودروساز اروپایی، اعلام کرد که فروش این شرکت در سال ۲۰۲۴ با کاهش ۲.۳ درصدی مواجه شده است. فولکسواگن در کاهش هزینههای داخلی و رقابت در جنگ قیمتی چین، بزرگترین بازار خود، با مشکلاتی روبرو بوده است.
افزایش سهم خودروهای الکتریکی و هیبریدی
رنو که بیشتر فروش خود را در اروپا متمرکز کرده است، گزارش داد که ۹ درصد از فروش این شرکت در اروپا مربوط به خودروهای الکتریکی بوده است. این رقم در سهماهه چهارم سال به ۱۲ درصد افزایش یافت. فابریس کامبولیو، مدیرعامل برند رنو، اعلام کرد که ۱۶ درصد از فروش این برند در اروپا در سهماهه چهارم سال، مربوط به خودروهای الکتریکی بوده است.
اهداف آینده رنو
رنو برای رعایت قوانین سختگیرانه اتحادیه اروپا در زمینه کاهش انتشار کربن، نیاز دارد تا ۲۰ درصد از فروش خود در سال جاری را به خودروهای الکتریکی اختصاص دهد. این شرکت قصد دارد نتایج مالی سال ۲۰۲۴ خود را در تاریخ ۲۰ فوریه (۱ اسفند) منتشر کند.
با وجود چالشهای متعدد در صنعت خودروی جهانی، رنو توانست با عرضه مدلهای جدید و افزایش سهم خودروهای هیبریدی و الکتریکی، رشد مثبتی در فروش خود ثبت کند. این شرکت اکنون به دنبال تحقق اهداف زیستمحیطی اتحادیه اروپا و افزایش سهم خودروهای الکتریکی در سبد محصولات خود است
source