در این مقاله با زشت ترین خودروهای تاریخ بی ام و آشنا خواهید شد.
بی ام و یکی از بهترین تولیدکنندگان خودروهای لوکس دنیاست اما هیچ شرکتی بینقص نیست و حتی بی ام و نیز در گذشته نقاط ضعف زیادی داشته است. البته باید دانست این خودروهای ضعیف همچنان کار میکنند و دلیل عدم علاقه مردم به آنها معمولاً مواردی همچون قیمت بالا و یا مشکلات مربوط به قابلیت اطمینان قطعات بوده است. اگر صفحات تاریخ را ورق بزنید شاهد برخی خودروهای بی ام و خواهید بود که از نظر طراحی برجسته نبودهاند. این خودروها معمولاً تناسبات نادرست و یا طراحی جنجالی داشتهاند و سریعاً هم کنار گذاشته شدهاند. با اینکه برخی افراد معتقدند خودروهای این لیست منحصربهفرد و خاص هستند اما ما نظر دیگری داریم. در ادامه شما را با زشت ترین خودروهای بی ام و آشنا میکنیم.
فهرست محتوا
![اکستریم VX](/wp-content/uploads/2024/12/xtrim-vx.gif)
![اکستریم VX](/wp-content/uploads/2024/12/xtrim-vx-300.gif)
زشت ترین خودروهای بی ام و
بی ام و سری ۳ کامپکت
سری ۳ پرفروشترین خودروی این برند است و مدل کامپکت موردبحث ما جزو بدترین آنهاست. افرادی که خواهان هاچبکی لوکس از باواریا بودند گزینهای نداشتند اما در سال ۲۰۰۴ بود که سری ۱ نسل E87 تولید شد. تا قبل از آن بی ام و خودروی سری ۳ کامپکت نسل E36/E46 را بین سالهای ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ تولید کرده بود. اولین نسخه این خودرو در واقع همان سری ۳ استاندارد E36 بود که بجای صندوقعقب آن طراحی هاچبک در نظر گرفته شد. با اینکه چنین کاری هزینههای تولید را کاهش داد و قیمتش را به کمتر از مدل سدان رساند اما تناسبات خودرو درست نبود و در بخش جلو شبیه E36 به نظر میرسید اما از زوایای دیگر چهرهای عجیب داشت. وقتی که از نمای جانبی به این خودرو نگاه میکردید، سری ۳ کامپکت شبیه E36 کوپهای بود که صندوق خود را در تصادف از دست داده است. بی ام و همین کار را با سری ۳ نسل E46 نیز انجام داد و نسخه کامپکت آن را در سال ۲۰۰۱ عرضه کرد. بخش عقب بریده شده خودرو ظاهر عجیبی ایجاد میکرد و جدای از آن بی ام و چراغهای جلو را نیز تغییر داد تا با مدل استاندارد تمایز ایجاد کند هرچند این تمایز به قیمت زشت تر شدن خودرو تمام شد.
بی ام و Z3 کوپه
Z3 یکی از موفقترین خودروهای تاریخ بی ام و است و حتی جیمز باند نیز یکی از آنها را رانده است. نسخه رودستر این خودرو لذت رانندگی در هوای آزاد را با ظاهری زیبا ارائه میکند اما این موضوع را نمیتوان درباره Z3 کوپه گفت. مدل کوپه درست شبیه نسخه رودستر بوده و یک سقف فلزی بزرگ جایگزین سقف نرم شده است. اگر بی ام و پروفایل جانبی نسخه رودستر را در Z3 کوپه حفظ میکرد مشکلی به وجود نمیآمد اما بجای این کار، خودروی خود را به یک هاچبک تبدیل کرد و خط سقف آن به گونهای عجیب به انتها رسید. شاید این تصمیمی کاربردی به نظر برسد چراکه در بخش عقب فضای بیشتری ایجاد میشود اما هنوز هم کابین خودرو ظرفیت ۲ نفر را دارد و به همین خاطر چنین چیزی منطقی نبوده است. Z3 کوپه در صورت برخی تغییرات طراحی از جمله وجود یک صندوق کامل طراحی بسیار بهتری داشت اما هرگز این اتفاق نیفتاد.
بی ام و سری ۷ نسل E65
خودروی پرچمدار یک شرکت باید شیکترین و خاصترین محصول آن باشد و این موضوع تا حد زیادی درباره سری ۷ بی ام و صدق میکند. جیمز باند نیز با یک سری ۷ پیشرفته نسل E38 در فیلم فردا هرگز نمیمیرد حضور داشت اما زمانی که ژرمنها نسل E65 این خودرو را معرفی کردند شاهد سدانی گردتر و فربهتر بودیم. چراغهای جلوی این خودرو پف کردگی بیشتری داشتند و جدیت چهره E38 را از دست داده بودند. همچنین باقی بخشهای بدنه نیز رشد کرده بودند اما شاید بزرگترین و جنجالیترین تغییر سری ۷ نسل E65 را بتوان بخش عقب آن دانست که هیچ شباهتی به باقی بخشهای بدنه نداشت. همچنین نوار نورانی مدل قبل از فیس لیفت هم عجیب بودن بخش عقب خودرو را بیشتر میکرد. طراحی چراغهای عقب هم به گونهای بود که ظاهراً برش عجیبی داشتهاند. خوشبختانه مدل فیس لیفت بسیاری از این ایرادات را رفع کرد اما پروفایل جانبی خودرو همچنان سنگین و عجیب به نظر میرسید. برخی کارشناسان حتی میگویند مدل فیس لیفت سری ۷ جزو موفقترین کارهای تاریخ بی ام و است.
بی ام و iX
بی ام و iX اولین تلاش باواریا در کلاس شاسی بلندهای برقی کوچک است و قرار بود به این برند در رقابت با شرکتهایی همچون تسلا و ریویان کمک کند. با اینکه پرفورمنس، کابین و توان پیمایش iX مورد تحسین قرار گرفته اما نمای جلوی آن طراحی بحثبرانگیزی دارد و به همین خاطر در لیست زشت ترین خودروهای بی ام و حضور یافته است. این خودروساز آلمانی تصمیم گرفت دو جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ را در دماغه iX نصب کند اما نتیجه نهایی این بود که با اولین نگاه به خودرو حس عجیبی پیدا خواهید کرد. این زبان طراحی مشابه همان چیزی بود که در M3 و M4 دیده بودیم اما iX خودرویی برقی است و به همین دلیل نیازی به ورودی هوای بزرگ در جلو ندارد. اگر با دقت به خودرو نگاه کنید خواهید فهمید که جلوپنجرههای iX فاقد منافذ عبور هوا هستند.
بی ام و سری ۷ نسل G70
حدود ۲۰ سال پس از معرفی سری ۷ جنجالی قبلی که به آن اشاره شد، یک سری ۷ خبرساز دیگر رونمایی شد. این خودرو که با کد G70 شناخته میشود از همان مشکل iX یعنی جلوپنجره بزرگ و ناهماهنگ با سایر اجزای بدنه رنج میبرد. این بار جدای از جلوپنجره، چراغهای جداگانه نیز جلبتوجه میکنند. اگرچه چنین ترکیبی باعث شده سری ۷ ظاهری آیندهنگرانه پیدا کند اما ما خواهان چنین آیندهای نیستیم. تریم مشکی سپر جلو نیز کمکی به بهبود اوضاع طراحی این سدان لوکس نکرده است.
بی ام و سری ۵
ما استفاده از جلوپنجره کلیوی شکل بزرگ در برخی محصولات بی ام و را پذیرفتهایم اما درک نمیکنیم که چرا این خودروساز یک پلاستیک مشکی براق را روی سپر جلوی سری ۵ نسل G60 نصب کرده است. شاید ژرمنها میخواستهاند این خودرو در دریایی از خودروهای شبیه به هم متمایز جلوه کند اما نتیجه نهایی جالب از کار درنیامده و به همین خاطر سری ۵ نسل G60 نیز در لیست زشت ترین خودروهای بی ام و حضور دارد. در برخی تصاویر، این خودرو بدون جلوپنجره مشکی موردبحث به نمایش درآمده و وضعیت بهتری دارد؛ اما جدای از طراحی بحثبرانگیز این قطعه، سری ۵ جدید سواری خوبی دارد و شما را راضی خواهد کرد.
source