در امریکا یک تویوتا هایلندر مدل ۲۰۰۱ با کارکرد ۱۶۰ هزار کیلومتر و قیمت ۵ هزار دلار، نزدیک به ۹ هزار دلار هزینهٔ تعمیرات داشته است.

اکستریم VX اکستریم VX

هرچند در ایران، بسیاری افراد خرید خودروهای ۲۰ سال کارکرده را به نمونه‌های صفرکیلومتر ترجیح می‌دهند ولی در آمریکا این کار چندان منطقی نیست زیرا هزینه‌های تعمیرات بسیار بالا است. مثلا در یک مراجعه به مکانیکی برای هایلندر دست دوم، ۸,۹۱۳ دلار خرج تعمیرات شده. درحالی‌که  این خودرو را با قیمت ۵ هزار دلار خریداری شده بود.

مالک پس از خرید خودرو، متوجه صدایی غیرعادی در اطراف چرخ جلوی سمت راننده شد و به همین دلیل به تعمیرگاه مراجعه کرد اما این کار فهرستی طولانی از قطعات تعویضی و هزینه‌ای گزاف را روی دست او گذاشت. در همان ابتدا، مکانیک هر چهار کمک‌فنر را تعویض کرده است. البته معمولاً کمک‌فنرهای خودرو را به‌صورت جفتی در جلو یا عقب تعویض می‌کنند و تعویض هر چهار کمک‌فنر شاید زیاده‌کاری باشد ولی ازآنجایی‌که ۲۴ سال از عمر این خودرو گذشته و کمک‌فنرهای جلو به صدا افتاده بودند، احتمالاً کمک‌فنرهای عقب هم اوضاع خیلی خوبی نداشته و تعویض شده‌اند.

دلیل هزینهٔ گزاف تعمیر این هایلندر اما فقط کمک‌فنرها نبوده است و مکانیک جناغی‌های پایینی سیستم تعلیق را هم تعویض کرده است تا سروصدای جلوبندی هایلندر کاملاً برطرف شود. علاوه بر این، چهار حلقه لاستیک نو با قیمت ۷۲۱ دلار روی خودرو انداخته شده و برای نصب و بالانس این لاستیک‌ها هم ۲۱۲ دلار دریافت شده است. البته معمولاً آپاراتی‌هایی که لاستیک نو می‌فروشند، نصب و بالانس را به‌صورت رایگان انجام می‌دهند و مشخص نیست که چرا این مکانیکی برای این کار هزینه گرفته است. دیگر هزینه‌هایی که برای این هایلندر شده هم شامل تعویض باطری با قیمت ۲۵۰ دلار، تست دینام و تمیزکاری جای باطری با هزینه ۸۹ دلار و تعویض دیسک‌ها و لنت‌های ترمز عقب و روغن ترمز با هزینه ۱,۱۵۸ دلار می‌شود.

مجموع این هزینه‌های تعمیرات هایلندر نزدیک به ۹ هزار دلار شده که تقریباً دو برابر قیمت خود خودرو است. البته در فاکتوری که از این مکانیکی منتشر شده، برخی هزینه‌ها غیرعادی به نظر می‌رسد و همین‌طور برای تعویض بعضی از قطعات هم ضرورتی وجود نداشته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

source

توسط autokhabari.ir