پژو ۲۰۶ و ۴۰۵، خودروهای پرفروش و محبوب در ایران هستند. اما در طول تاریخ، کشورمان با پژوهای مختلفی مواجه شده که فروش خوبی ندارند. این مقاله به بررسی پژوهای ناموفق در ایران میپردازد.
پژو ۲۰۴، جانشین پژو ۵۰۴، یکی از خودروهای پر فروش در دهه 50 بود. اما پژو ۲۰۴ که در دهه 60 وارد ایران شد، نتوانست فروش خوبی داشته باشد. این خودرو با پیشرانه 1.1 لیتری چهار سیلندر عرضه می شد و در تعداد کمی وارد شد.
پژو 205، جانشین پژو 104، یکی از محبوبترین خودروهای تاریخ پژو بود. اما در ایران، مدل این خودرو به دلیل قیمت و طراحی قدیمی، با استقبال خریداران مواجه نشد.
پژو 405 استیشن، نسخه استیشن از پژو 405، در دهه 70 تولید شد. اما این خودرو نتوانست فروش همتای سدان خود را تجربه کند. دلیل این شکست، عدم استقبال خریداران از خودروهای استیشن در ایران بود.
پژو 407، مدل بعدی از پژو 405، در دهه 80 وارد ایران شد. اما این خودرو نیز با استقبال خریداران مواجه نشد. دلیل این شکست، وجود رقبای قدرتمند و قیمت غیرمنطقی بود.
پژو 508، جانشین پژو 407، در دهه 10 وارد ایران شد. اما این خودرو نیز با استقبال خریداران مواجه نشد. دلیل این شکست، وجود رقبای قدرتمند و قیمت غیرمنطقی بود.
پژو 301، آخرین خودرو در این فهرست، در دهه 10 وارد ایران شد. اما این خودرو نیز با استقبال خریداران مواجه نشد. دلیل این شکست، وجود رقبای قدرتمند و قیمت غیرمنطقی بود.
در کل، پژوهای ناموفق در ایران، دلیل فروش کمشان را برهم خوردن برجام و عدم وجود بازار بالقوه قابل توجه و وجود رقبای قدرتمند در بازار ایران دارند.