اگر می‌خواهید با ۳,۵۰۰ دلار صاحب یک رم TRX شوید، می‌توانید از وب‌سایت علی‌بابا این خودرو را سفارش دهید اما موقع تحویل احتمالاً خوشحال نخواهید شد!

اکستریم VX اکستریم VX

احتمالاً تاکنون خرید اینترنتی داشته‌اید و شاید پیش آمده باشد کالایی که به دستتان رسیده با چیزی که در تصاویر اینترنتی دیده‌اید یکسان نبوده است. همین اتفاق ممکن است هنگام سفارش خودرو هم رخ دهد مثل چیزی که در ویدئوی زیر می‌بیند! در اینجا یک پیکاپ رم TRX از چین سفارش داده شده و چند هفته بعد، این سفارش داخل یک جعبهٔ بزرگ تحویل داده شده است اما خودرویی که داخل این جعبه قرار دارد، شبیه کاریکاتوری کوچک شده از TRX به نظر می‌رسد! این خودرو اصلاً پیشرانهٔ بنزینی ندارد و اساساً یک خودروی بازی گلف با بدنهٔ کوچک رم است!

البته برای خرید این خودرو تنها ۳,۵۰۰ دلار پرداخت شده که حتی برای یک خودروی گلف هم بسیار ارزان است. جلوی خودرو با جلوپنجرهٔ بزرگ و چراغ‌های LED در طرفین آن، بسیار شبیه به TRX واقعی به نظر می‌رسد. در میانهٔ جلوپنجره هم نشان رم خودنمایی می‌کند که به نورپردازی مجهز است. این پیکاپ کوچک الکتریکی که به رنگ زرد خردلی است، اتاق باری بدون لاینر ولی با درب پشتی کاربردی دارد. این خودرو روی چرخ‌های کوچکی قرار گرفته که زیر دهانه‌های گلگیر بزرگی جای گرفته‌اند و امکان نصب رینگ‌های بزرگ‌تر را به خریداران می‌دهد.

سپس «الکساندرا هیرشی» با نام مستعار سوپرکار بلوندی یک رم TRX واقعی را می‌آورد و کنار نمونهٔ ساخت چین پارک می‌کند. پیکاپ آمریکایی در کنار همتای چینی آن‌قدر بزرگ به نظر می‌رسد که می‌تواند آن را به‌عنوان صبحانه بخورد! این رم مشکی‌رنگ ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد. رینگ‌های ۱۵ اینچی رم چینی با لاستیک‌های ۲۴ اینچی در کنار رینگ‌های ۱۸ اینچی با لاستیک‌های ۳۵ اینچی TRX واقعی، مسخره به نظر می‌رسند و هرچند دو پیکاپ در نمای جلو شبیه هم هستند ولی در عرض اختلاف زیادی وجود دارد. روی کاپوت رم چینی مثل نمونهٔ واقعی دریچهٔ هوا تعبیه شده اما تنها چیزی که این دریچه خنک می‌کند احتمالاً بوق خودرو است!

زیر این کاپوت یعنی جایی که در رم آمریکایی که نیروگاه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۲ اسب بخار قدرت غرش می‌کند، در نمونهٔ چینی فقط لوله‌ها و سیم‌ها پنهان شده است و ازآنجایی‌که قوای محرکهٔ این خودرو الکتریکی است، هیچ صدایی ندارد. مینی رم چینی در داخل با طرح سه‌رنگ روی کف‌پوش‌ها، سعی دارد حال و هوای یک ب‌ام‌و M را داشته باشد! نمایشگر لمسی روی داشبورد لق است و حساسیت لمسی بسیار پایینی دارد. روی داشبورد هم تریم طرح فیبر کربن کار شده است. صندلی نیمکتی عقب حس نشستن روی آجر را دارد و هیچ خبری از فرمان هیدرولیک نیست که این یعنی برای چرخاندن فرمان به زور بازوی زیادی نیاز است. حرکت از روی سرعت‌گیرها نیز می‌تواند به ستون فقرات سرنشینان آسیب بزند زیرا هیچ سیستم تعلیقی در کار نیست.

سپس نوبت به انجام آزمایش حمل بار می‌رسد و کیسه‌های به وزن ۵۰۰ کیلوگرم داخل اتاق بار رم چینی قرار داده می‌شود. با این کار، عقب پیکاپ پایین می‌آید ولی هنوز هم می‌تواند حرکت کند. آزمون بعدی عبور از روی بلوک سیمانی است که مینی رم الکتریکی از این مرحله هم سربلند بیرون می‌آید. در آخر هم به آزمایش یدک کشی می‌رسیم. TRX واقعی می‌تواند تا ۳۶۷۵ کیلوگرم را یدک بکشد اما آیا رم چینی می‌توان همتای آمریکایی را بکسل کند؟ درحالی‌که پیکاپ سوپرشارژ رم نزدیک به سه تن وزن دارد، پیکاپ الکتریکی چینی با سرعتی آرام آن را یدک می‌کشد؛ بنابراین، فقط با ۳,۵۰۰ دلار یک کپی کند، کوچک، ضعیف و بی‌کیفیت از رم TRX خواهید داشت که می‌تواند وظایف یک پیکاپ را انجام دهد!

تماشا در یوتیوب:

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

source

توسط autokhabari.ir