با اینکه آستون‌مارتین در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید نسل جدید راپید ندارد، اما تصور یک سدان چهاردر با موتور V12 بر اساس مدل ونکوئیش می‌تواند بسیار جذاب باشد. آستون‌مارتین در این روزها به شاسی‌بلند DBX تکیه کرده ولی محبان این برند همچنان منتظر جانشینی برای راپید چهاردر هستند. راپید، با اینکه یک سدان چهاردر بود، همچنان حس یک آستون‌مارتین واقعی را ایجاد می‌کرد: برازنده، تهاجمی و بدون اضافه‌کاری. به نظر می‌رسد که رؤیای یک راپید جدید باید داخل این برند بریتانیایی زنده بماند.

در دنیای تصاویر مفهومی، چشم‌داشتی به نسل جدید راپید دانسته‌ایم که می‌تواند بر پایه ونکوئیش جدید ساخته شود. این خودرو برای تجربه‌ای اسپرت و لوکس از طراحی خیره‌کننده و موتور V12 برخوردار خواهد بود.

### ظاهر خیره‌کننده
با توجه به ت_Show hosteres مثبت نسل جدید ونکوئیش، راپید جدید همین ظاهر زیبای ونکوئیش را به خود جلب کرده و فاصله محور آن را افزایش داده تا امکان نصب درهای عقب فراهم شود. کاپوت کشیده، حجم‌پردازی‌های چشم‌نواز و بدنه‌ای عضلانی از جمله ویژگی‌های برجسته این خودرو هستند. سقف شیشه‌ای پانوراما نیز تا درب صندوق کشیده شده تا نور خورشید به داخل رانندگی وارد شود. در عقب، چراغ‌های LED تیغه‌ای، سپر تهاجمی و دیفیوزر برجسته قابل توجه هستند.

### کابین لوکس و اسپرت
راپید در داخل یک کابین متمایز که برای راننده طراحی شده، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی یکپارچه، صفحه‌نمایش دیجیتال ۱۰.۲۵ اینچی و کنترل‌های لمسی دارد. داخلی این خودرو به سبک ونکوئیش طراحی شده و از ویژگی‌های برجسته آن چرم سفارشی، تریم فیبر کربنی و سیستم صوتی B&W می‌توان نام برد. صندلی‌های عقب، به دلیل فاصله محور بیشتر، به صندلی‌های بزرگ‌تر با ماساژور، کنترل‌های مجزا سیستم تهویه و فضای پای بیشتر مجهز می‌شوند.

### نیروگاه V12
در قلب راپید جدید، پیشرانه ۵.۲ لیتری V12 توئین توربوی ونکوئیش نصب شده که ۸۳۰ اسب‌بخار توان و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیروی خود را از طریق یک گیربکس هشت سرعته ZF و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. راپید با این موتور در کمتر از ۳.۵ ثانیه از سعادت صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دست می‌یابد. سیستم تعلیق تطبیقی با کمک فنرهای بلیشتین تجربه‌ای همه‌جان‌آور و راحت ارائه می‌دهد.

### رقبا
در صورت تولید، راپید جدید با مرسدس AMG GT63 چهاردر و پورشه پانامرا توربو S رقابت خواهد کرد. علاوه بر این دو خودرو، بنتلی فلاینگ اسپور نیز برای رقابت با این سدان چهاردر آستون‌مارتین تهیه‌شده است. با این حال، به نظر می‌رسد آستون‌مارتین تمام توجه خود را بر شاسی‌بلند DBX تمرکز کرده و ساخت یک سدان چهاردر با موتور V12 در برنامه‌های آینده آن آ therm‌تر کرده است.

توسط autokhabari.ir